Late Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Jo eftersom det verkar bli allt fler som blir beskattade på sina pokervinster så har jag funderat över att skaffa mig ett bank konto i ett annat land och således registrera neteller eller mina utbetalningar från pokersidor till det kontot. Till mina frågor: Är det någon som har någon erfarenhet av något liknande och kan ge lite tips och pointers. Kan skatteverket enkelt ta reda på om du har ett konto någon annanstans, finns det lag om utlämningsuppgifter osv ? Tacksam för svar ! Citera
bogus Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Du frågar altså helt öppet om medhjälp till skattebrott. Fräckis... Citera
Ekenstar Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Hur hade du tänkt få användning av pengarna sen? Åka till det landet där kontot är och handla varje gång när du behövde nåt? Gör det enkelt, spela på sidor inom EU. Citera
Erna113 Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Om man skaffar ett Neteller kort då o bara använder det utomlands. Hur tolkas det? Då kommer ju aldrig pengarna till Sverige. Eller är jag helt ute o cyklar? Citera
MJ Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Om man skaffar ett Neteller kort då o bara använder det utomlands.Hur tolkas det? Då kommer ju aldrig pengarna till Sverige. Eller är jag helt ute o cyklar? Ja. Du BOR i Sverige. Citera
Joeduck Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Det borde ju räcka med ett konto i tyskland på tex https://www.wirecardbank.com för att skatteverket inte får reda på det. Men hur lagarna ser ut ifall de får en förfrågan ifrån ett annat EU land, eller om alla EU länder samkör vissa register, men är inte spec troligt att det fungerar så i nuläget. Citera
Late Postad 29 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2008 Hur hade du tänkt få användning av pengarna sen? Åka till det landet där kontot är och handla varje gång när du behövde nåt? Gör det enkelt, spela på sidor inom EU. Blir nog en annan klang på dig om 3år då du kommer få redovisa alla dina händer även fast du spelat på en skattefri sida. Med åtaliga personer som blivit granskakade trots att de spelat inom Eu, EES. TROTS att de kommit fram med bevis vart pengarna kommit ifrån och ändå inte blivit trodda, så har jag svårt att tro att det rör sig mot rätt håll för oss pokerspelare. Det finns aldeles för få riktlinjer, hur ska vi som pokerspelare veta hur vi ska agera när inte ens myndigheterna vet det. Nej jag frågar inte rakt ut om skattebrott, jag frågade om ett konto i utlandet. Citera
checkamat Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Blir nog en annan klang på dig om 3år då du kommer få redovisa alla dina händer även fast du spelat på en skattefri sida. Med åtaliga personer som blivit granskakade trots att de spelat inom Eu, EES. TROTS att de kommit fram med bevis vart pengarna kommit ifrån och ändå inte blivit trodda, så har jag svårt att tro att det rör sig mot rätt håll för oss pokerspelare. Det finns aldeles för få riktlinjer, hur ska vi som pokerspelare veta hur vi ska agera när inte ens myndigheterna vet det. Nej jag frågar inte rakt ut om skattebrott, jag frågade om ett konto i utlandet. vad är dessa för personer? några som du känner själv? eller har du någon tidingsartikel eller liknande att länka till? Citera
Late Postad 29 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2008 Bara ett antal personer jag har sett genom senaste åren nu, förlåt men jag tänker inte sitta och leta fram några länkar eller artiklar. Jag pratade med en chef på skatteverket för ett tag sedan, inte när han var i tjänst utan genom en gemensam vän. Han sa att det låg högt på deras agenda det här med skatter för pokerspelare. Och till någon som påpekade att jag bör spela på en EU site. Jag spelar på flera olika siter, varav någon är icke skattefri antar jag men det är inte det som oroar mig, jag kan utan problem byta till att spela på en helt skattefri sajt, men i framtiden tror jag inte att det kommer spela någon roll i vilket fall som. Därav tråden. Citera
checkamat Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 jo jag oroar mig själv lite över samma sak. Men har läst alla artiklar om skatter när det gäller poker och är rätt säker på att inget sånt fall har hittats. Det var en kille som skrev här i forumet om att han blivit skönstaxerad trots att han hade spelat skattefritt i brist på bevis. Men det enda han hade lämnat in till skatteverket som bevis var sitt kontoutdrag från banken så det var väl inte så konstigt. Citera
Late Postad 29 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2008 jo jag läste samma artikel men jag vill minnas att jag har sett fler än den här killen hur som så kan det inte kännas tryggt för någon pokerspelare när vi inte har några riktlinjer att gå efter, det är egentligen det jag är mer intresserad över. Jag har läst alla skattefria tjaffstrådar om att spela inom EU och vart licensen är belägen eller vart bolaget har sitt HK, men det kommer hela tiden nytt folk som motsäger det förra och har egna teorier. Hade varit kul ifall någon faktiskt har fått SAGT från skatteverket (inte en enda handledare det känns inte pålitligt) vad som gäller. VAD som ska vara beläget VART. För att något ska ses som skattefritt spel. Citera
checkamat Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 jo jag håller helt med. För att jag ska vara säker nu så måste licens, driftställe och allt vara inom EU. Så jag kan typ spela på två sajter. Sedan tillkommer dessutom problemet hur man ska bevisa var man spelat. Men börjar man med utländska konton och grejer och blir påkommen känns det som om straffet kan bli betydligt värre än om man spelar på sajter inom EU även om det kan bli problem med bevisen. Borde räcka med ett papper från sajten man spelar på och papper från banken kan man tycka. Citera
Late Postad 29 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2008 well det är inte därför jag funderar på ett utländskt konto i första hand, jag är också lite intresserad utav en bra ränta i utlandet där jag kan få fin avkastning på mina pengar. Är det någon som vet hur andra land ställer sig till att man ska skatta för pokervinster i sitt respektive land? Citera
Loveless Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Är väl lite olika. Tror t.ex. att det krävs att man kan bevisa att man bor i england för att få öppna bankkonto (bland annat därför så många bolag tjatar om utility bills för att verifiera vem du är, det är rätt djupt rotat i den engelska företagskulturen). I övrigt, googlade lite och fann denna http://www.oecd.org/dataoecd/24/63/39327984.pdf Inte en susning hur den efterlevs dock. Citera
Recommended Posts