Gå till innehåll

Svenska kommentatorer är kassa


0Mous0

Recommended Posts

Brist på utrymme: Antingen kan man prata lite generellt, eller specifikt en viss hand, men inte både och. Då behöver man mer än en A4-sida på sig (eller mer TV-tid, det var inte lätt när jag gjorde PSE-tv eller Eurosport EPT).

 

Och att sitta och försöka gissa specifikt vad spelarna tänker på just den här handen är bara löjligt. Bättre tala om generella tendenser då. Dessutom är det så vanliga kommentatoer inte gör, de brukar vara alldeles för resultatorienterade: Typ wow nu har de AK mot QQ, och kommer all-in !!!!!111ett.

 

Då är det intressantare att ta samma hand men prata generellt om vad som krävs för att göra trebeten och vad som krävs för att ta och trycka av. Bara som exempel.

 

Om du har någon sådan hand så kan du ju skriva om ungefär hur brett någon öppnar, hur högt händerna ligger i 3bettingrangen, vilka händer som är bra att 4betsbluffa med, hur en range står sig mot en annan (gör det ordentligt med pokerstove) osv osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw Ola, du har aldrig suttit som expertkommentator eller liknande va? Eller hoppade du in i nåt EPT för länge sen? Skulle du kunna tänka dig att jobba som det? Du lär ju inte få spela lika mycket själv liksom... :-P Kan tro att du skulle göra bra ifrån dig dock.

 

 

Gjorde typ 8 avsnitt av EPT när Stars fick panik ang Westerlund (tillsammans med Othello + en annan).

 

Jag kan mycket väl göra det, för rätt pröjs och på mina vilkor. Inte EPT/Eurosport, där man kommenterar "live" (har inte sett avsnittet innan det sänds(!) Svårt att ha några djupare analyser då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det uttrycket betyder vad du tror att det betyder.

 

Det uttrycket kan betyda flera saker men tror inte du tänker på samma som mig, beror väl kanske vart man kommer ifrån också vilket ofta brukar vara slangord.

 

edit, men kan skriva klartext nästa gång så ingen behöver leta anledningar att missförstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Säg att detta är ett skämt snälla!

 

Låter som två 17-åringar som sitter i en källare i Danderyd och har tryck 4 roppar var, nersköljt med ett sexpack folkbira och hade så sjukt tråkigt att dom kom på den briljanata iden att leka pokerkommentatorer.

 

Förre

 

En av dom låter som han hasse brontén i parlamentet, skulle dock inte förvåna mig om det var han....

http://www.youtube.com/watch?v=JwQYMPuMBLw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...