Gå till innehåll

Hjälp mig att spela poker igen!


SimonX

Recommended Posts

Jag har spelat poker online i ca 1½år. Jag har under hela denna tiden varit plussande. Inte så jättestora summor men ändå plussat några tiotusen sek under tiden. Jag spelar bara s&g shorthanded (5man).

Jag har bara spelat på svs fram till förra tisdagen då jag satte in $250 på en annan site.

 

Jag spelar $20+2 s&g och under första dagen jag spelade vann jag $246, alltså dubblade rullen. Andra dagen vann jag $158 till. Det fortsatte bra och efter 5dagar löste jag min första bonus på $250 och det såg bra ut. Men där efter gick allt dåligt. Nu en vecka senare ligger min rulle på -$194(!) utan bonusarna. Jag har spelat på siten i ca 1½ vecka och rullen borde ligga på ca $1300, enligt mig.

 

Jag kanske hade riggen på min sida de första dagarna för att siten ville att jag skulle fortsätta spela där och efter det åker jag bara på badbeats! Nä, det ska jag inte skylla detta på som alla andra gör.

 

Jag vet inte varför jag inte kan vinna längre. När jag började på siten så tyckte jag motståndet var extremt dåligt då dom synar på alla färgdrag och synar en all-in så fort de har A på handen. Jag såg vilken guldgruva jag hamnat i men det vände fort och guldgruvan tog istället mina pengar.

 

Varför förlorar jag? Jag vet inte själv. Varför vann jag de första dagarna och sen bara förlorar? Hur ska jag komma fram till varför jag inte vinner längre?

Varje gång jag spelar nu så sätter jag upp ett mål på hur mkt jag förväntar mig vinna men när fyra nya bord är uppe för att jag förlorat de första fyra så känns det redan kört. Varje gång jag är all-in så väntar jag mig förlora även om jag har AK vs A6 eller KK vs JJ och jag blir inte förvånad när det händer men enormt tiltad. Förut har jag haft bra tiltkontroll och fortsatt spela bra men det kan jag inte längre. Det känns som jag spelar uselt och är tiltad hela tiden.

 

Jag är totalt osäker på mitt spel nu. Mitt i spelet så frågar jag mig själv om jag spelar för tight eller för löst utan att ha svar på frågan. Förr gick allting bra och jag behövde inte fråga mig hur jag spelade för jag spelade mitt spel och det funkade bra. Förr hittade jag alltid rätt läga att bluffa, syna och raisa. Nu har jag ingen aning om vad jag gör. Som exempel när jag har träffat topparet och satsar och blir reraisad stort så synar jag fast jag borde lagt mig för han har såklart bättre än toppar om han reraisar. (kanske dåligt exempel, men väldigt enkla saker missar jag på).

 

Finns det några texter på internet om SH S&G som jag kan läsa för att komma in i det igen?

Hur ska jag analysera mig själv för att utvecklas eller iaf komma tillbaka till min vanliga spel?

 

Jag var bara tvungen att skriva av mig för jag har lagt riktigt mkt timmar på pokern sen jag började på denna site och då vill jag få ut en bra timlön av det.

Om någon ens orkar läsa igenom detta och ge mig goda tips så är jag verkligen tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt spela som du gör, det vänder... Jag förlorade ALLA mina ALL IN idag preflop med bättre hand imot sämre. Vissa dagar har man bara riktig otur och vissa är man running good.

Jag tror du bara får smaka på lite varians av det sämre slaget...

Det handlar väl bara om en veckas dåliga resultat?

 

Det här reder du ut garanterat!

 

Jag var bara tvungen att skriva av mig för jag har lagt riktigt mkt timmar på pokern sen jag började på denna site och då vill jag få ut en bra timlön av det.

 

Sånt vet man ju inte innan, om man kommer tjäna massor av pengar eller om an backar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som har spelat i mer än 1 år borde väl veta att downswings kan vara längre än nån vecka? Fortsätt spela och utvärdera ditt spel efter nån månad eller så. Lycka till!

 

Peace

 

Ja, min downswing har väl hållt i sig i 3år nu. Mina upswings har väl varit 1-2 dagar högst. ;-)

 

Så SimonX du har haft tur om du inte haft en downswing på 1.5år. Eller är du bara ovanligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

 

Jo det är klart jag vet att downswings kan vara betydligt längre än så men nu när jag har så liten rulle så känner man att man inte har råd men en downswing så tidigt. Det är nog just därför jag spelar så extremt dåligt just nu för jag är rädd att gula rullen. Jag hoppas bara jag kommer tillbaka till mitt spel för nu känner jag mig helt off.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som exempel när jag har träffat topparet och satsar och blir reraisad stort så synar jag fast jag borde lagt mig för han har såklart bättre än toppar om han reraisar. (kanske dåligt exempel, men väldigt enkla saker missar jag på).

 

Detta låter som ett tecken på tilt. Du har blivit för nyfiken, alternativt så har du slutat tänka rationellt medans du spelar. Iaf spelar du inte ditt A-game. Samma sak hände mig för ett tag sedan och det krävdes en (ofrivillig) paus för att hitta tillbaka till ett vettigt spel.

Att släppa en hand och gå vidare är bland det viktigaste man kan lära sig i poker. Du måste också släppa frustationen över det faktum att det har gått sämre senaste tiden.

 

Kom även ihåg, en superfisk träffar också bra ibland, oftast är det uppenbart när dom gjort det. Aggressiv helt plötsligt, eller stor raise på river (slowplay). Bara att acceptera.

 

Disclaimer: Jag är inte vinnande över lång sikt; än så länge. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, min downswing har väl hållt i sig i 3år nu. Mina upswings har väl varit 1-2 dagar högst. ;-)

 

Så SimonX du har haft tur om du inte haft en downswing på 1.5år. Eller är du bara ovanligt bra.

 

Det är ingen downswing, du är inte en vinnande spelare helt enkelt.

 

Tack.

 

Jo det är klart jag vet att downswings kan vara betydligt längre än så men nu när jag har så liten rulle så känner man att man inte har råd men en downswing så tidigt. Det är nog just därför jag spelar så extremt dåligt just nu för jag är rädd att gula rullen. Jag hoppas bara jag kommer tillbaka till mitt spel för nu känner jag mig helt off.

 

Ifall du inte räknar med eller "har råd" med downswings kanske inte poker är din grej riktigt. Variansen kommer alltid finnas där det är lika bra att acceptera den nu för på högre stakes blir det värre.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som exempel när jag har träffat topparet och satsar och blir reraisad stort så synar jag fast jag borde lagt mig för han har såklart bättre än toppar om han reraisar. (kanske dåligt exempel, men väldigt enkla saker missar jag på).

 

Som någon sa så är det tilten som verkar komma krypandes men tänk som så att när du gör en bra fold, så är de pengarna du sparade PRECIS lika mkt värda som pengar som du vinner i andra potter.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker kanske ändå inte är min grej men jag älskar spelet och tänker bli bättre och utveklas mer och mer hela tiden så... därför jag lägger ner den tid jag gör och skrev detta.

 

Man har ju långsiktiga mål med pokern men man har ju också kortsiktiga mål och det är när jag misslyckas med de kortsiktiga som jag börjar tilta och tveka på mitt spel utan att veta vad jag ska göra åt det.

 

Jag ska koncentrera mig bättre. Jag tackar för era råd och jag tror faktiskt det hjälper och att jag kommer tänka mer positivt under nästa session.

 

the_bean, du har nog rätt med att man borde ta en paus men jag vet att jag inte kommer göra det. Jag kan tänka att jag borde kanske iaf ta en paus till nästa vecka men det vet jag att jag inte kommer göra, men sen på måndag kommer jag ångra mig om jag gulat min rulle. Vad gör alla ni andra när ni tar en paus från spelet? det finns inget annat att göra :P:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen downswing, du är inte en vinnande spelare helt enkelt.

 

 

 

Ifall du inte räknar med eller "har råd" med downswings kanske inte poker är din grej riktigt. Variansen kommer alltid finnas där det är lika bra att acceptera den nu för på högre stakes blir det värre.

 

Peace

 

Nej, det kan du allvarligt talat inte mena! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satte in $250 på RedKings -------------------------

Jag spelar $20+2 s&g

 

För det första - du har en alldeles för klen BR för att lira $22 SnG´s, minst 30 inköp krävs för att känna sig någorlunda trygg - för det andra så är swingsen på just SnG-spelet ibland väldigt ojämna. Ett tapp på 10 inköp är ju standard. Lirar själv enbart SnG´s och började med en rulle på 50 inköp.

Ett tips i all välmening bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första - du har en alldeles för klen BR för att lira $22 SnG´s, minst 30 inköp krävs för att känna sig någorlunda trygg - för det andra så är swingsen på just SnG-spelet ibland väldigt ojämna. Ett tapp på 10 inköp är ju standard. Lirar själv enbart SnG´s och började med en rulle på 50 inköp.

Ett tips i all välmening bara...

 

Ja, jag vet. Jag vill också köra med 50 inköp men jag spelar inte lägre än $22 just nu.. Hamnar min bankrulle under $500 så sänker jag mig till $11, vilket jag är påväg emot. då har jag en br på 25 inköp men det får vara så tills jag kommer upp i $1000 då ja kan lira $22 sen lvl:a när jag har $1500 till $33 (om jag inte gular rullen innan dess :shock: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet. Jag vill också köra med 50 inköp men jag spelar inte lägre än $22 just nu.. Hamnar min bankrulle under $500 så sänker jag mig till $11, vilket jag är påväg emot. då har jag en br på 25 inköp men det får vara så tills jag kommer upp i $1000 då ja kan lira $22 sen lvl:a när jag har $1500 till $33 (om jag inte gular rullen innan dess :shock: )

 

Du har inte funderat på att lira $5.5 istället? Köra en 4-6 SnG´s på den nivån samtidigt och satsa på ett riktigt TAG-spel kan ibland vara nöten för att säkerställa att rullen inte krymper ännu mer. Lirar själv enbart $22+ men ibland när bad beatsen haglat och humöret inte är på topp går jag ner till $5.5 istället och lyckas alltid bygga på rullen igen samtidigt som självförtroendet ökar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Poker är som livet i övrigt: Med ödmjukhet och prestigelöshet ordnar det sig. Själv spelar jag för närvarande NLTH SH och då jag rasat 10 inköp går jag ner i nivå. Därmed minskar jag sannolikheten för totalkrasch till synnerligen små tal (själv skulle jag vilja påstå att sannolikheten är 0 för att jag kommer att gula – detta då jag långt tidigare i ett sådant scenario skulle ha plockat ut pengarna och nöjt mig med den då inspelade vinsten). Att rasa 10 inköp brukar inträffa några gånger per år för mig. På det här enkla sättet har jag lugnt och stadigt ökat min bankrulle, och jag tänker fortsätta så.

 

Då jag spelat ca 1.5 år och varit vinnande hela tiden (FLTH FR, NLTH FR, SnG 10-manna topp-3 ITM, SnG 5-manna topp-3 ITM), råkade jag ut för ett halvår då jag helt enkelt inte kunde vinna. Resultatet var +/- 0, men jag spelade också SnG 6-manna topp-3 ITM och dessa lyckades jag ej att bemästra. Då var det bara att svälja all prestige och erkänna för sig själv att detta klarar jag ej av med nuvarande pokerskicklighet (alternativt att denna variant inte passar min spelstil). Så, då gick jag över till NLTH SH och sedan dess har pokern rullat på riktigt bra.

 

Själv ser jag mitt pokerspelande som ett livslångt lärande. Det är inte bara beslutsfattandet som ideligen sätts på prov, utan också ens karaktär – och det är dessa två bitar som gör pokern till en så givande aktivitet. För närvarande arbetar jag bland annat på att bli bättre på att saka mina kort då jag vet att jag är slagen men då jag av någon anledning ej kan kasta korten. Jag tror att jag kan finna en bättre väg där jag ej kommer att bli ansedd som enkel att bluffa samtidigt som jag kan spara en del pengar på onödiga syner. Som du ser så blir man aldrig fullärd, och det är nog detta som är meningen med livet.

 

Jag hoppas att du kan plocka delar av mina synpunkter ovan och applicera dessa på ditt eget spel.

 

Lycka till!

 

 

GP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står inget om vilka nivåer du spelar på?

 

Ganska flummigt inlägg btw, lycka till med pokern och resten av livet.

 

Haha vafan? Du får nog dra ner på dina partyn Jack! För hur du kan missa vilken nivå han lirar när han skriver det typ 3 gånger måste ju innebära att du har söpit ganska hårt!

 

 

SimonX: Är ditt spel vinnande på SvS kommer det också vara det på Redkings, låter som du är "scarred money" just nu, ner i nivå eller ta en paus annars kommer det nog sluta illa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll:

 

Haha vafan? Du får nog dra ner på dina partyn Jack! För hur du kan missa vilken nivå han lirar när han skriver det typ 3 gånger måste ju innebära att du har söpit ganska hårt!

 

 

SimonX: Är ditt spel vinnande på SvS kommer det också vara det på Redkings, låter som du är "scarred money" just nu, ner i nivå eller ta en paus annars kommer det nog sluta illa!

 

 

Wawaweewa, har sovit tre timmar per natt i typ en vecka nu.. Sitter på mitt extrajobb och slöar och läser. Trodde till och med det var första inlägget i tråden, fast det var andra sidan.. Och nej jag läste nog inte så noga kanske. Skamhatten är på nu så ni får nog lov att häckla mig för den tabben.

My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Poker är som livet i övrigt: Med ödmjukhet och prestigelöshet ordnar det sig.

 

Då jag spelat ca 1.5 år och varit vinnande hela tiden (FLTH FR, NLTH FR, SnG 10-manna topp-3 ITM, SnG 5-manna topp-3 ITM), råkade jag ut för ett halvår då jag helt enkelt inte kunde vinna. Resultatet var +/- 0, men jag spelade också SnG 6-manna topp-3 ITM och dessa lyckades jag ej att bemästra. Då var det bara att svälja all prestige och erkänna för sig själv att detta klarar jag ej av med nuvarande pokerskicklighet (alternativt att denna variant inte passar min spelstil). Så, då gick jag över till NLTH SH och sedan dess har pokern rullat på riktigt bra.

 

Själv ser jag mitt pokerspelande som ett livslångt lärande. Det är inte bara beslutsfattandet som ideligen sätts på prov, utan också ens karaktär – och det är dessa två bitar som gör pokern till en så givande aktivitet.

Jag hoppas att du kan plocka delar av mina synpunkter ovan och applicera dessa på ditt eget spel.

 

GP

 

Helt fel killen. Poker handlar om att spela med HJÄRTAT! Det har jag lärt mig från säkra källor och meserier som ödmjukhet är bara skitsnack.

 

Ta gärna råd från en kille som gått +-0 under ett helt halvår, inte mycket vinnade spel där inte.

 

Det kommer nog att ta hela livet för digatt lära dig spela poker men gl.

 

 

Sen tror jag att Jack syftade till detta flummiga inlägg som jag citerat och inte OP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wawaweewa, har sovit tre timmar per natt i typ en vecka nu.. Sitter på mitt extrajobb och slöar och läser. Trodde till och med det var första inlägget i tråden, fast det var andra sidan.. Och nej jag läste nog inte så noga kanske. Skamhatten är på nu så ni får nog lov att häckla mig för den tabben.

My bad.

 

Ja, antog att du trodde det var 1:a-sidan du såg...;-) Själv följer man ju handbollen så ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

 

Jo det är klart jag vet att downswings kan vara betydligt längre än så men nu när jag har så liten rulle så känner man att man inte har råd men en downswing så tidigt. Det är nog just därför jag spelar så extremt dåligt just nu för jag är rädd att gula rullen. Jag hoppas bara jag kommer tillbaka till mitt spel för nu känner jag mig helt off.

Varför inte spela lite billigare sit & goes än du är van vid tills du har hittat tillbaka till den rätta formen? På så sätt riskerar du inte att gula i första taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker kanske ändå inte är min grej men jag älskar spelet och tänker bli bättre och utveklas mer och mer hela tiden så... därför jag lägger ner den tid jag gör och skrev detta.

 

Man har ju långsiktiga mål med pokern men man har ju också kortsiktiga mål och det är när jag misslyckas med de kortsiktiga som jag börjar tilta och tveka på mitt spel utan att veta vad jag ska göra åt det.

 

Jag ska koncentrera mig bättre. Jag tackar för era råd och jag tror faktiskt det hjälper och att jag kommer tänka mer positivt under nästa session.

 

the_bean, du har nog rätt med att man borde ta en paus men jag vet att jag inte kommer göra det. Jag kan tänka att jag borde kanske iaf ta en paus till nästa vecka men det vet jag att jag inte kommer göra, men sen på måndag kommer jag ångra mig om jag gulat min rulle. Vad gör alla ni andra när ni tar en paus från spelet? det finns inget annat att göra :P:)

Känns som jag ungefär sitter i samma sits som dig, jag satte in 250kr på SvS på juldagen, körde bara 20+2 SnG enda upp till 1k då gick jag upp i nivå till 30+3 tills jag hade 1.5k och då började jag lira lite smått cashgame 0.50/1.

och sen jag började med de hade jag som mest 2700 Riksdaler vilket jag själv tyckte va väldigt mycket eftersom jag är relativt ny inom Internet Poker.

Och sen 2 veckor tillbaka har allting gått åt skogen. Började med att jag förlorade ungefär 400kr på en och samma dag, och de tyckte jag var väldigt mycket eftersom alla dagar jag hade lirat sen juldagen hade varit + dagar.

Dagen efter förlorade jag 400kr till. Då vart jag skitförbannad och tänkte nu ska jag börja lira nån annanstans så jag tog ut 1000kr. Och satte in 100$ på betway, förlorade allt på 3 dagar. Och nu börjar jag känna att, hur kunde jag vinna 2400kr på några veckor och sedan förlora i princip 2k på nån vecka? jag kan ju inte vart så jävla dålig?! Så nu tänkte jag ta en paus på nån vecka och sedan försöka igen då man känner sig jävligt taggad. Har hyrt en gympasal med några polare samt att jag är ute mycket så man inte tänker på pokern så jätte mycket. det tror jag kan vara bra. Men lycka till med spelandet hur du nu än gör:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...