Gå till innehåll

Partypoker hjälp!


DiBiagio

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har tänkt att öppna ett nytt konto på Party Poker. Dock behöver jag lite mer kött på benen angående denna sida...

 

Tonen mot PP har på senare tiden blvit allt hårdare. Är den berättigad? Har de hög rake? Dålig rakeback? Svårt att ta ut? Jag tittade på "Pokerum" men bedömningen i övrigt av PP är svag.

Finns det mkt fisk på PP?

 

En annan viktig fråga: Vilka är de lägsta nivåerna på PP? Dvs vilken är den minsta insatsen på en sng och vilka är de minsta blindsen på CG?

 

Skulle vara kul om någon kunde ge mig lite info. (på objektiva grunder)

 

Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Rakeback på Party: Nej
  • Bonus: Ja, deras sign-up är (var?) bra men reloadbonusar suger på lägre nivåer. Dock är alla deras bonusar kass för turneringsspelare.
  • Fisk: Ja, finns i sjön...
  • Lägsta nivå på CG: Står nog på hemsidan... De har nog väldigt låga nivåer.
  • Lägsta nivå på SnG: Allt under $10+1 har mer än 10% rake så undvik det.
  • Uttag: Inga problem
  • Rake: Vet inte nuläget mer än att låga SnG har högre rake än många andra siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tjena,

 

jag har spelat NL25, NL50 och nu NL100 på party och jag har i alla fall inte funnit sämre motstånd på något annat ställe. Extremt slaskigt och att hitta 2-3 pers på ett 6-max bord som spelar över 50% av alla händer ur alla positioner är inte ovanligt. Om man jämför med tex i-poker så är det en som natt och dag. Dock kan det vara seriöst jobbigt när det går emot pga av att folk spelar så mkt händer och därmed kan hitta de mest fantastiska floppar, turns och rivers. ;-)

 

En fråga som jag själv har är på vilken nivå skillnaden i motstånd på party blir mest uppenbart? Är det mellan NL100 och NL200 eller NL400 eller what? Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat och kollat över det här innan och jag tycker ärligt talat inte att det finns någon enda anledning kvar att spela på PP. Det finns inget de gör som inte någon annan aktör gör bättre. Det är faktiskt lite av en gåta att de fortfarande är så stora. Massiv marknadsföring kanske.. Fisk finns det gott om med det det gör det på många andra ställen också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[*]Bonus: Ja, deras sign-up är (var?) bra men reloadbonusar suger på

 

Hur långt ner talar vi?

 

Jag slängde in lite deg på Party för att spela av deras reloadbonus 20% upp till 100usd+35 gratis dollar jag fick. Spelade 1250 händer NL50 idag och fick ihop 104pp. Måste spela ihop 600 poäng samanlagt. Så runt 7K händer?

 

Vad tycker ni? Är det bra eller dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat och kollat över det här innan och jag tycker ärligt talat inte att det finns någon enda anledning kvar att spela på PP. Det finns inget de gör som inte någon annan aktör gör bättre. Det är faktiskt lite av en gåta att de fortfarande är så stora. Massiv marknadsföring kanske.. Fisk finns det gott om med det det gör det på många andra ställen också

Största fördelen som jag ser det med party är deras grymma mini view som jag upplever som den bästa på marknaden(eventuellt att stars mini wiew är likbördig). Sen att party är skattefritt är ju också det vädligt posetivt, dock vet jag inte hur skattereglerna är satta i andra länder. Så den biten kanske inte påverkar nämnvärt.

 

Reload bonusarna är dock otroligt kassa och det är inte alls lika lätt att "tjata" till sig extra bonusar längre. Dock känns deras poängsystem OK om man är Duce fast jag antar att det finns otroligt mycket bättre deals out there. Är inte så insatt.

Och sen är ju som redan sagt rakebacken bortplockat så som jag förstått det. Sen om storrakarna fortfarande får sina deals har jag ingen aning om. Men för mig och många andra är den borta iaf.

Tror som du säger att party tjänar en hel del på deras stora reklamsatsningar. Dom största aktörerna verkar dessvärre komma undan med att behandla sina regs väldigt snålt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...