Gå till innehåll

Felklick med stor konsekvens


Framstjärten

Recommended Posts

Jag undrar vilka största felklick ni har råkat göra under er onlinekarriär? Alltså då man av misstag synar en all in som täcker ens stack för att man t ex har råkat trycka på "Syna alla". Framför allt i cashgame (MTT´s och SG´s känns inte så viktigt rent förlustmässigt).

 

Det måste ju inte handla om förluster utan även om att ha lyckats vinna med t ex J3 mot KK. Viktigt i sammanhanget är förstås hur mycket pengar det rörde sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[X]OP är fisk som andvänder sig av "Syna alla"

Nej det har jag aldrig gjort :-). En mycket onödig knapp som bara får användning om man har QQ, KK eller AA. Sedan är det inte ens säkert att man vill riskera en t ex 1000 dollarstack med AA om "chipleadern" går all in. Jag anser alltså att den endast utgör en riskfaktor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räknas de gånger man har haft nötterna på rivern och miss-click-foldat?

 

I början hade pacificpoker en funktion som inte gick att stänga av då man med tangenttryckningar kunde sköta betandet. Var man då inne i en msn-konversation eller liknande när Pacificbordet ploppade upp och man samtidigt råkade klicka "f" eller "r" blev det misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räknas de gånger man har haft nötterna på rivern och miss-click-foldat?

 

I början hade pacificpoker en funktion som inte gick att stänga av då man med tangenttryckningar kunde sköta betandet. Var man då inne i en msn-konversation eller liknande när Pacificbordet ploppade upp och man samtidigt råkade klicka "f" eller "r" blev det misstag.

Oupps! Där rök 2000 :shock:. Ungefär samma sak måste ju ha hänt många som har multitablat och precis ska trycka fold på ett bord då ett annat plötsligt poppar upp så att man råkar trycka bort en eventuell jättevinst. Just därför använder jag mig aldrig av "windowchange"-metoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om du är en fattig student och 1000 dollar är 100% av bankrullen efter en ovanligt lyckad session :-). Det fanns en tidigare tråd om huruvida man skulle satsa allt med AA före floppen.

 

Om du inte klarar av att få in pengarna pre med AA i ett CG MÅSTE du gå ner i nivå eller sluta spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om du är en fattig student och 1000 dollar är 100% av bankrullen efter en ovanligt lyckad session :-). Det fanns en tidigare tråd om huruvida man skulle satsa allt med AA före floppen.[/QUOTE]

 

Please länka. Har för mig att det var någon tomte vid namn trillske som foldade AA pre om två hade gått all in eftersom det fanns bättre lägen att ta pengarna :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har jag aldrig gjort :-). En mycket onödig knapp som bara får användning om man har QQ, KK eller AA. Sedan är det inte ens säkert att man vill riskera en t ex 1000 dollarstack med AA om "chipleadern" går all in. Jag anser alltså att den endast utgör en riskfaktor.

 

Alltså menar du att du inte vill ha in pengarna preflop 100% av gångerna med AA ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

innan jag fattade ipokerklienten råkade jag pusha allin för $1k 3ggr i rad. alla vek dock alla gångerna... :P

 

Hm, jag har oxå gjort samma sak på ipoker. Senaste passet jag lirade där när jag spelade sex bord, så gick jag allin pre i två händer, av misstag. Alla la sig i bägge händerna, så det var ingen big deal men lite irriterande ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...