Gå till innehåll

SvS NL FR 2.5/5 AQ på ATT-flop


Recommended Posts

Inga reads överhuvudtaget, han är som synes shortstackad..

 

Plats 4: Calogero (927.10)

Plats 6: FI (300.61)

Plats 7: peach69 (980.34)

Plats 9: HERO (927.89)

Plats 10: Micha (865.89)

HERO lägg LM 2.50

Micha lägg SM 5.00

 

** Giv **

HERO [Ds, Eh]

 

*** Bet Runda 1 ***

Calogero Syna 5.00

FI Syna 5.00

peach69 Syna 5.00

HERO Höj till 25.00 -Höjer 5xbb här ur pos mot 3 limpare, bättre att completa ?

Micha Lägg

Calogero Lägg

FI Syna 25.00

peach69 Syna 25.00

 

*** Flop(Board): *** : [Ek, 10r, 10k]

HERO Satsa 60.00 - Stabil flop, jag tar väl ner potten här och nu..

FI Höj till 175.00 - ?? Sämre ess ? Färgdrag eller nåt kombodrag ? Triss ?

 

Fi har ganska precis 100 kvar efter sin höjning, vad gör vi ?

 

Feedback både på preflophöjningen och flopspelet tack, känns som en vanlig situation där jag känner mig vilse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite otydligt men det är 10manna, jag har bara tagit bort spelarna som inte är inblandade på något sätt från HH:n för att den ska bli lättare att läsa.

 

Ok, men solklar push i 10 manna också. Du kan inte vika mot en shortstack i det här läget. Gör du det blir det spel för vekt och dina motståndare kan utnyttja det. Shortstacks kan göra det här spelet med lite allt möjligt. Hans range är ganska bred och du leder för det mesta här. Har han dig slagen kan du fortfarande dra ut men främst så visar du för de andra att du inte viker mot shortstack pushar vilket är bra för din image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns ju ingen anledning att inte visa FI:s nick, kan ju alltid finnas nån annan med read på han.

 

finns heller ingen anledning att ta bort spelare som inte är med. posta HHn som den spelades.

 

ang preflop så är nog completa ett av dom sämsta spelen, möjligvis att en miniraise är sämre :P

 

höjj dessutom mer! en bra tumregel på lägre nivåer brukar vara 4x BB + 1BB per limare, som i det här fallet är 2st. alltså 4+2 = 6BB. men nu spelar man ju vanligvis så djupt på svs att du nog kan höja mer än så. skulle nog bettat 35kr.

 

flop är jobbig, och spontant så ser jag inte ur FI ska kunna ha nått annat än en T. han har så lite kvar i stacken och höjjer, alltså vill han att du ska pusha. han har dessutom en spelare bakom sig så han kommer i princip aldrig bluffa här, och om han skulle göra det hadde han nog ställt.

 

jag hatar sånna här lägen, hadde han haft mer i stacken så hadde jag foldat direkt. o andra sidan är det 50BB kvar för att stacka av, och du har investerat 75 i potten. vilket betyder att du behöver vinna handen var 3e gång för att spelet skall vara +EV.

 

därför blir spelet helt plöttsligt väldigt read baserat också. tror du att han kommer ha ett A 1 gång på 3 ska dy shova, tror du det inte ska du folda.

 

men en så solklar shove som alla andra verkar tycka att det är vet jag inte om jag håller med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...