Gå till innehåll

Finalbord, Resteal-läge?


ulaf

Recommended Posts

Från dagboken.

 

Här är sexhandat på finalbord. Det är väldigt jämna stackar så det har varit rätt passivt, men SirDrinkalot har höjt mest. Min read på honom dock är att han kanske har haft kortrush, med tanke på att han spelat tajt innan och att jag inte har så stor respekt för hans spel. Jag kan dock ha fel

 

1) Är detta ett bra resteal-läge?

2) Spelar det någon roll vilken hand vi har?

3) Vad ska vi höja till om vi vill?

 

Full Tilt Poker Game #4900423412: $25,000 Guarantee (36527632), Table 3 - 5000/10000 Ante 1000 - No Limit Hold'em - 23:44:04 ET - 2008/01/17

Seat 1: 54nTA_Cl4u5 (268,416)

Seat 2: feldliss (171,204)

Seat 3: 81blazin (285,912)

Seat 4: KUPUS (436,314)

Seat 6: benvo123 (197,450)

Seat 7: SirDrinkalot (239,704)

54nTA_Cl4u5 antes 1,000

feldliss antes 1,000

81blazin antes 1,000

KUPUS antes 1,000

benvo123 antes 1,000

SirDrinkalot antes 1,000

54nTA_Cl4u5 posts the small blind of 5,000

feldliss posts the big blind of 10,000

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 54nTA_Cl4u5 [:Ah::6s:]

81blazin folds

KUPUS folds

benvo123 folds

SirDrinkalot raises to 30,000

54nTA_Cl4u5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Är detta ett bra resteal-läge? jättebra om man är jultomten och stavar det lite speciellt

2) Spelar det någon roll vilken hand vi har? självklart inte, exakt samma spel med AA som 72o

3) Vad ska vi höja till om vi vill? liksom vilka option har du utan att inte bli commitad

 

 

 

 

54nTA_Cl4u5

 

Förövrigt håller jag med 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Ja, det är ett jättebra läge. Frågan är hur ofta han har höjt? 2 ggr per varv senaste 3 varven? 3 ggr totalt tidigare? Är svaret det senare så tycker jag att vi väntar på mer info, pushar dock AT+ och typ 55+ här i vilket fall som helst.

 

2) Det spelar roll vilken hand du har. När du får syn med A6 så har du aldrig sämre än typ 28% utom mot AA. Pushar du 72 här har du aldrig bättre än 40% vid syn och ofta är du jättedöd. Det är möjligt att 72 är EV+ här oxå men med den lilla infon vi har är felmarginalen gigantisk vilket gör det mycket trevligare att åtminstone alltid ha ett levande kort.

 

3) Bara att dega rakt av, jag tycker man ska ha minst 5-6 ggr det som ligger i poten efter fi's raise för att överväga en vanlig reraise. Kan vara ok att lägga en vanlig reraise här med QQ/KK för att ge fi chansen att göra något galet. AA kallsynar vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Ja, det är ett jättebra läge. Frågan är hur ofta han har höjt? 2 ggr per varv senaste 3 varven? 3 ggr totalt tidigare? Är svaret det senare så tycker jag att vi väntar på mer info, pushar dock AT+ och typ 55+ här i vilket fall som helst.

 

2) Det spelar roll vilken hand du har. När du får syn med A6 så har du aldrig sämre än typ 28% utom mot AA. Pushar du 72 här har du aldrig bättre än 40% vid syn och ofta är du jättedöd. Det är möjligt att 72 är EV+ här oxå men med den lilla infon vi har är felmarginalen gigantisk vilket gör det mycket trevligare att åtminstone alltid ha ett levande kort.

 

3) Bara att dega rakt av, jag tycker man ska ha minst 5-6 ggr det som ligger i poten efter fi's raise för att överväga en vanlig reraise. Kan vara ok att lägga en vanlig reraise här med QQ/KK för att ge fi chansen att göra något galet. AA kallsynar vi.

 

Håller med i allt utom att jag raisar AA oxå. Detta kan iofs bero på att jag inte har någon direkt synrange pre öht.

 

De som pratar om "vänta på bättre lägen" har bara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med i allt utom att jag raisar AA oxå. Detta kan iofs bero på att jag inte har någon direkt synrange pre öht.

 

De som pratar om "vänta på bättre lägen" har bara fel.

 

Ja, detta är ju självklart ett problem. Dock är det omöjligt för någon att veta att du inte har någon synrange pre i MTT's. Okej att t.ex. Zangbezan har hyfsad koll på hur lilholdem spelar och vice versa men i 99% av fallen så är det ingen på ditt bord som kan veta att du bara tar syn med AA pre om någon höjt i just ett sånt här läge. Därför behöver du inte balansera ditt spel på samma sätt och kan fokusera på att få ut så mkt värde som möjligt ur varje enskild hand.

 

EDIT: Mot duktiga spelare som generellt har goda instinkter kan jag nog tänke mig att reraisa AA oxå då en kallsyn sätter igång varningsklockor hos dessa, särskilt om de oxå vet att man själv kan spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, detta är ju självklart ett problem. Dock är det omöjligt för någon att veta att du inte har någon synrange pre i MTT's. Okej att t.ex. Zangbezan har hyfsad koll på hur lilholdem spelar och vice versa men i 99% av fallen så är det ingen på ditt bord som kan veta att du bara tar syn med AA pre om någon höjt i just ett sånt här läge. Därför behöver du inte balansera ditt spel på samma sätt och kan fokusera på att få ut så mkt värde som möjligt ur varje enskild hand.

 

EDIT: Mot duktiga spelare som generellt har goda instinkter kan jag nog tänke mig att reraisa AA oxå då en kallsyn sätter igång varningsklockor hos dessa, särskilt om de oxå vet att man själv kan spela.

 

agree, är ju iofs väldigt specifikt vilken MTT man spelar. I 100r exempelvis känner de flesta regsen igen varandra mer eller mindre så då känns det rätt kallt att ens presyn automatiskt innebär nuts.

 

För att klargöra så är det ju givetvis inget fel att syna pre med AA om man gör det med fler händer, personligen pushar jag det mesta spelbara här dock :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För att klargöra så är det ju givetvis inget fel att syna pre med AA om man gör det med fler händer, personligen pushar jag det mesta spelbara här dock :).

 

Eller hur, för det är ju så viktigt att fi får rätt read på en på ett finalbord i en turre. Det är ju så mycket pokerspel med djupa stackar, djupanalyser etc

 

Klättra upp i en gran eller nåt vet ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hur, för det är ju så viktigt att fi får rätt read på en på ett finalbord i en turre. Det är ju så mycket pokerspel med djupa stackar, djupanalyser etc

 

Klättra upp i en gran eller nåt vet ja.

 

Vad är det med dig?

 

Jag skrev ju att det inte är så viktigt i alla turneringar men om man exempelvis spelar stars 100r nästan varje dag så kommer folk få rätt bra reads på dig.

 

EDIT: Jag syftade alltså inte på den här turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av ulaf Visa inlägg

1) Är detta ett bra resteal-läge? jättebra om man är jultomten och stavar det lite speciellt

2) Spelar det någon roll vilken hand vi har? självklart inte, exakt samma spel med AA som 72o

3) Vad ska vi höja till om vi vill? liksom vilka option har du utan att inte bli commitad

 

 

 

 

54nTA_Cl4u5

Förövrigt håller jag med 1.

 

 

Vad håller du på med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eeeh, 3bet folda suger och med tanke på sb vs btn så kan det hända hyfsat light, så det betyder att det bästa e typ att pusha 24bbs effektivt? lite overkill tänker jag?? särskilt med ett tight bord som vi kan chippa up på rätt lätt möjgligtvis?? vidare för att dom där extra chippsen inte ger oss särskilt mkt mer möjligheter, känns mer som att vi har ett ess på sb mot en hyfsat aktiv knapp, poooooosh!!!!

 

 

om ja kunde matte skulle ja nedan ställa upp en uträkning på hur stor marginal det måste vara mellan hans öppningsrange och synrange här:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma funderingar som kurtan, känns obehagligt att stoppa in en så stor stack, och jag gillar inte att raise-folda. Jag höjde här till 88k. Det anser jag i efterhan var lite för mycket. Funderar på om man kan höja till typ 72 och sen slinka? Annars har jag lite lust att göra ett tajt vik här.

 

 

Resultatet (nu kommer jag låta jätteresultatorienterad och whinig) blev GIVETVIS att bb hade hittat AK och jag fick autosyna, inget kom. Knappen sa i chatten att han hade AJ så vi kan anta att han pushar. Om jag då höjt till 88, måste jag syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...