Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur spela utan någon som helst read på FI. Visst vi är djupstackade, men jag har gett iväg 2K$ (en $1500 suckout) på 55 händer så inga tillförlitliga stats.

Seat 1: BB ($3,114.50)

Seat 2: HERO ($5,380.25)

HERO posts the small blind of $5

BB posts the big blind of $10

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO :Kc::Ks:

HERO raises to $30

BB calls $20

*** FLOP *** 7 of Clubs6 of DiamondsKing of Diamonds

BB has 15 seconds left to act

BB checks

HERO bets $30

BB raises to $120

HERO calls $90

*** TURN *** 7 of Clubs6 of DiamondsKing of Diamonds4 of Diamonds

BB has 15 seconds left to act

BB bets $280

HERO raises to $745

BB raises $2684,50 and is all-in

HERO?

Postad
Raisa inte turn om du inte vet vad du ska göra mot ett omslag.

Nä, nu i efterhand känner jag verkligen att raisen är sådär lagom kass. Var sjukt steamad, och tänkte inte igenom mitt spel.

Vad tycker du om spelet på Flop? Ger jag upp allt värde vid en ev. 3-bet?

Postad
beror väl på hur din 3bets range ser ut, vilka händer 3betar du på den floppen?

Jag har ganska vid range, men mycket av mitt H-U spel baserar jag på bettingpatterns osv, och efter 55 händer är det svårt att snappa upp några som helst tells.

Har 3-betat Fi 1 gång innan på flop, och det var med stål. (gick till S-D) Därav risken att döda värde.

Postad

Jag tycker att du "måste" slå om på floppen, kan tycka att spelet trapsynen kan vara okej med stackar under 150bb men annars förlorar du nog mycket värde med att försöka spela fancy med era stackar på den brädan. Finns ju massvis med händer som han fortsätter spela även om du visar styrka samtidigt som floppen är otroligt dragig.

EDIT: Kom lite kommentarer angående detta medan jag skrev inlägget. Enligt mig spelar det ingen roll vilken sorts image man har mot Fi i det här läget HU, mer pengar in på floppen är ett måste.

Sedan instämmer jag med de andra, väl på turn i det här läget så är det nog lika bra att bara syna, ännu en gång med tanke på stackdjupet (med normalstackar så tycker jag att det är bra att raisa all in där).

En liten stilla undran bara, kör du alltid cb på 50% pott HU?

Postad
En massa bra.

En liten stilla undran bara, kör du alltid cb på 50% pott HU?

Ja, alltid 50%, CB;ar ca. 80% av gångerna H-U(bra/anus?). Vet inte varför, men har fått för mig att det är bra. Är ingen erfaren H-U spelare, utan drar in degen på 6-max oftast. Vill dock lära mig att lira H-U, och jag vill bli jävligt bra på det.

Bra input i övrigt. Vet dock inte om jag håller med dig till fullo om att jag måste slå om floppen där. Tror att ett varierat spel är ett måste på NL600+ H-U.

Tycker det är sjukt svåra situationer man råkar ut för H-U, och jag älskar det! :h:

Kan även säga att jag är en usel pokerteoretiker, så ni kanske märker att mina resonemang sviktar en aning. Aldrig kommit mig för att läsa böcker o.s.v men ska joina CR och kolla lite H-U filmer.

Postad

Jag hade trebettat floppen på grund av att ni är så djupa, du vill få in så mycket pengar som möjligt på flopp för att kunna betta hårdare på turn och riv, inte minst för att brädan e dragig. Som redan sagt, är ni mindre djuoa typ 100-150bb så tycker jag inte ditt floppspel är dåligt. Lite ovanligt cbet, men det skulle vara konstigare om du alltid körde 50% och sen bytte till 80% i den här handen...

Tolkar han det som att du har en så stark hand som du Nu har borde du trebetta floppen med en större range. Den här floppen kan innehålla många händer som du borde kunna ha med en trebett.

Turnspelet tycker jag är riktigt spewigt. Turnkortet är ju det enskilt värsta kortet som kan landa för dig. När han väljer att betta 280 på turn får du fina odds för att förbättra din hand genom att syna. Väljer du att slå om där gör du det för att bygga pott och för att du vill få in degen asap. Mao syna turn om du raisar. Dock förstår jag inte riktigt vad han ska ha som du slår där. Hade foldat alla dagar i veckan utan reads. Men sen hade jag heller aldrig raisat turn.