Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Igår spelade jag vid ett 6-ring 2/5 på Svenska Spel. Floppade tvåpar då det även låg två klöver. En motspelare med en jättestack som täckte min höjde någon annans bet till 80. Jag höjde i min tur till 250. Han synade. På turn borde jag ha gått all in med mina resterande 1200 men jag var orolig för triss och bettade bara 300. Han synade återigen och så kom ett jävla klöver. Jag checkade och han bettade 550 spänn. Med tanke på bettens storlek så kunde det lika gärna vara en desperat bluff så jag synade och fann mig stå mot kunghög färg :-(. Min fråga är om ni andra brukar strunta i om den andre har triss och går all in med hela stacken i dessa lägen eller om det verkligen är värt det? I fortsättningen funderar jag på att strunta i att riskera en massa pengar för att försvara tvåpar mot färgdrag eftersom man så lätt råkar ut för en dyr "bluff" som visar sig vara träff. Nu snackar jag inte om att riskera några hundra utan om att gå all in med ca 1500 spänn mot någon som höjer på floppen och som täcker en.

Postad

Skriv in en handhistoria Nu är det svårt att ge synpunkter eftersom vi inte vet om det var topptvå eller bottentvå etc.(position, stackdjup)

Känns omedelbart som att, om potten är 500 på turn, är det lite väl övermodigt att pusha 1200 (förutsatt att ni har lika stora stackar). Jag kan istället tänka mig att checka turn, alternativt checkraisa allin om jag sitter ur position och han bettar. Om det går check/check kan du kanske syna rivern med ditt tvåpar som bluffcatcher.

Som spelat tycker jag du borde folda rivern. Det är väldigt sällan du leder med tvåpar när draget gått in.

Postad

Svårt att tyda vilken fråga du egentligen vill ha svar på... En bättre beskrivning av handen skulle dessutom vara på sin plats.

Igår spelade jag vid ett 6-ring 2/5 på Svenska Spel. Floppade tvåpar då det även låg två klöver. En motspelare med en jättestack som täckte min höjde någon annans bet till 80. Jag höjde i min tur till 250. Han synade. På turn borde jag ha gått all in med mina resterande 1200 men jag var orolig för triss och bettade bara 300. Han synade återigen och så kom ett jävla klöver. Jag checkade och han bettade 550 spänn. Med tanke på bettens storlek så kunde det lika gärna vara en desperat bluff så jag synade och fann mig stå mot kunghög färg :-(. Fråga 1: Min fråga är om ni andra brukar strunta i om den andre har triss och går all in med hela stacken i dessa lägen eller om det verkligen är värt det? Fråga 2: I fortsättningen funderar jag på att strunta i att riskera en massa pengar för att försvara tvåpar mot färgdrag eftersom man så lätt råkar ut för en dyr "bluff" som visar sig vara träff. Fråga 3: Nu snackar jag inte om att riskera några hundra utan om att gå all in med ca 1500 spänn mot någon som höjer på floppen och som täcker en.

Fråga 1: Om jag "vet" att FI har triss så lägger jag mitt tvåpar.

Fråga 2: Om jag får tvåpar på en flopp med färgdrag så bettar jag naturligtvis.

Fråga 3: Nej, jag pushar inte 300bb med tvåpar mot någon som bettar ut på en flopp med färgdrag. Hittar inte många lägen där en sådan bet skulle vara ett alternativ.

Som spelat så hade jag nog lagt mig på rivern...

Postad

Jag är inte hemma nu men ska försöka komma ihåg att lägga in handhistoriken ikväll. Det faktum att han hade en så mäktig stack förstärkte misstanken att han kanske bluffade på rivern (han riskerade bara vinstpengar). Om det inte hade varit turbo så hade jag nog ändå hunnit komma fram till en läggning ;-). Den stora nackdelen med turbos är ju just att man inte alltid hinner fatta ett väl avvägt beslut då man riskerar mycket pengar.