Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelat 60 händer med snubben så det finns inte mycket att gå på, förutom att han varit ganska aggro.

Hand P4-58489905-371, startade 2008-01-16 10:11 (EST)

Bord 'Paysandu': $1-$1 No-limit HE (Real)

Plats 2: laki shark ($93,50 i marker)

Plats 3: RiverAire ($148,40 i marker)

Plats 5: GSICHT993 ($118,25 i marker) (på knappen)

*** Blind bet-omgång *** :

laki shark : Lägger mörk ($0,50)

RiverAire : Lägger mörk ($1)

Gav till RiverAire: :Ks:

Gav till RiverAire: :Kc:

*** Pre-flopp *** :

GSICHT993 : Satsar ($3,50)

laki shark : Ligger

RiverAire : Höjer ($8)

GSICHT993 : Synar ($5,50)

*** Flopp *** : :Td::Qs::8s:

Gav till RiverAire: :Ks:

Gav till RiverAire: :Kc:

RiverAire : Satsar ($11)

GSICHT993 : Höjer ($30)

????????????????????????????????????????????????????????

Postad

Gör ett rejält trebett preflopp, 13-14, du sitter ur position och vill minska hans positionsfördel.

Som spelat:

Du beskriver honom som "ganska aggro" vilket för mig betyder att han har en rätt bred handdistribution när han synar ditt trebett, speciellt som ni är trehanda.

Det är bara att trycka in smeten nu på floppen, med färgdraget ute kommer han att syna med rätt många händer tror jag, alla damer, tior, spaderdrag och kanske även stegdrag. Det borde vara ett lönsamt spel i längden även om han nu skulle ha dig slagen just i den här handen.

Postad

jo, borde vara klart gynnsamt att dega, får syn av mycket som du leder mot och ligger nog inte under sådär jätteofta (och i så fall kan du ju alltid dra ut på diverse sätt ^^)

höj till 13-16 pre tack

Postad

Mot nit lägger jag och även om 60 händer inte är mycket får man väl tro att fi är aggro. I detta läge hade jag degat

Jag tycker ni överdriver när ni säger att 3beten ska vara till 13-16 pre.

11-12 är ändå en pottraise och det räcker gott och väl.

Postad
ännu större, 3bets alltså. Från 3.5 till 9 är inte tillräckligt? Men alla är överrens om att dega här är bästa spelet i längden?

saken är ju att han synar med any two cards mot ditt re-raise (position+implicit odds+kan inte hålla på å folda för min-reraises pre), så du har ingen aning om vad han har medans han nog (om han lirat mot dig ett tag) har stenkoll på va du har.

Postad
saken är ju att han synar med any two cards mot ditt re-raise (position+implicit odds+kan inte hålla på å folda för min-reraises pre), så du har ingen aning om vad han har medans han nog (om han lirat mot dig ett tag) har stenkoll på va du har.

nej en pott3bet pre får ju alltid syn när fi sitter i pos? eller hur?:mrgreen:

pottraise=miniraise ?