TILTJULIUS Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Ja då ska man väl börja med att presentrera sig då! Har länge funderat på att skriva en dagbok men det har aldrigt blivit av. Hängt ganska mycket på0 forumet men inte gjort sådär väldigt mycket väsen av mig. Men någongång måste ju vara den första SO HERE WE GO! Mitt namn Är Niklas. Jag har spelat poker i 3 år ungefär men det är väl nu på senare tid det börjat bli lite mera seriöst. Hela målet med de hela är självklart att få lite koll på mitt spel samt att få kritik ÖS PÅ BARA! Jag spelar just nu bara sng á 50$ med gramgång Min ROI är på 19 % just nu efter cirka 400 sng på olika nivåer. då är man iaf betraktad som Haj på Sharkscope de måste iaf vara något Så ja Nu KÖR vi! Citera
Vrakman Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Lycka till med liret och dagboken! Lite frågor bara, har du spelat 400 sng under tre års tid, eller vad har du spelat tidigare? Vilka sajter är det som gäller? Citera
TILTJULIUS Postad 17 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2008 Tjena haha nej inte hela mitt liv. utan under ungefär 2 månader har gått ganska så bra ändå satt in 100 dollar på Ipoker BR är nu 2700$ men moståndet är kass... Spelar du själv var isåfall å vilken nivå? Citera
TILTJULIUS Postad 17 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2008 Ja då ska man väl redogöra den första sessionen i min dagboks historia! Minst sagt svängig började tungt var som mest back runt 600 dollar efter inte allt för genomtänkt spel i alla händer men också rätt tunga beats. Ja ni vet de gamla vanliga man bli undesettad när man är all in pre osv 99 mot k5 osv osv osv. Sen tog jag tag i de hela och hittade tillbaka till mitt spel. så de blev tillslut cirka -75$ för dagen vilket jag är nöjd med nu efter. Kommer med HH och sådant senare kanske eventuellt spelar in en video de får vi se. Någon som vet hur man hittar HH på Titanpoker? Citera
Vrakman Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Tjena haha nej inte hela mitt liv. utan under ungefär 2 månader har gått ganska så bra ändå satt in 100 dollar på Ipoker BR är nu 2700$ men moståndet är kass... Spelar du själv var isåfall å vilken nivå? Jo jag lirar sngs själv, lirar på ongame nästan uteslutande 30-200. Varför lirar du på ipoker? trafiken på 50+ sngs är ju typ obefintlig eller? Alltid nr jag kollar ivf. Citera
TILTJULIUS Postad 19 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2008 Jag vet faktist inte varför jag spelar på Ipoker är de mycket bättre på ongame? har inte seplat där alls faktisk.. något du rekomenderar? Citera
TILTJULIUS Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 Har inte skrivit här på ett tag nu beror på att jag nyss har flyttat så håller på ganska mycket med lägenheten... Men de man kan säga iaf om de lilla spel som varit är att de inte gått sådär lysande.. hade en skön backdag i förgår på cirka 900 $ efter mycket utdragningar och med det en hel del dåligt spel självklart. det blir ju lätt så Man kanske ska ta ett litet brejk, spelade drygt 10 timmars med någon paus sådär de är kanske lite väl långt. hehehe. Dagen efter så bestämmde jag mig för att tajta till spelet lite mer före floppen. Resulterade i att hämta igen lite iaf. runt 600 $ upp. Ska väl börja posta lite HHs så jag kan få lite kritik eller alternativt beröm.. hehe Vill ni ha hela handen eller fokusera på precis ett beslut i handen. kanske är bättre. Så vad säger ni? Citera
Maruzi Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 hur många bord kör du samtidigt ? lycka till ! Citera
TILTJULIUS Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 hejsan jag spelar 2-4 beror på bättre fokus med färre såklar spec när de börjar dra ihop sig spelar du själv? Citera
TILTJULIUS Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 Börjar min första HH med en riktig klonk och så kan de gå när man floatar ibland. hehe8-) Button (1560) BB (3820) UTG Hero (2280) UTG (1340) Preflop: Hero is UTG with Jc Js Hero raises to 200, 2 folds, BB calls 140. Flop (400) Jd 2d 8c BB checks, Hero bets 200, BB calls 200. Turn (800) Kc BB checks, Hero bets 400, BB calls 400. River (1600) Ks BB checks, Hero bets 800, BB raises to 1600, Hero moves all-in for 680 BB shows Qs Kh Hero shows Jc Js Hero wins 4680 with A fullhouse, Jack's and King's Citera
TILTJULIUS Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 HUr skulle ni agera här? Button Hero (3920) BB BB (5080) Preflop: Hero is on the Button with T 9 Hero raises to 1800, BB moves all-in for 4480, Hero moves all-in for 1820. Flop (9000) 8 3 6 Turn (9000) 2 River (9000) 5 BB shows A 7 Hero shows T 9 BB wins 9000 with High card: Ace Citera
TILTJULIUS Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 inte sett mkt av fi's spel. vad gör ni här? Button (2460) SB (1400) BB (2020) UTG Hero (1610) UTG+1 UTG+1 (1510) Preflop: Hero is UTG with J K Hero calls 40, UTG+1 raises to 120, 3 folds, Hero calls 80. Flop (300) 8 K 2 Hero checks, UTG+1 bets 160, Hero calls 160. Turn (620) 4 Hero checks, UTG+1 bets 320, Hero calls 320. River (1260) T Hero checks, UTG+1 moves all-in for 910, ????????? Citera
TILTJULIUS Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 Vilket skämt till pokerspelare. han ligger 7500 dollar back turneringar här förstår ni varför.! haha Button (1160) SB SB (3530) BB Hero (970) UTG UTG (3340) Preflop: Hero is in the BB with J 5 UTG calls 100, 1 fold, SB calls 50, Hero checks. Flop (300) Q Q 3 SB checks, Hero bets 200, UTG raises to 400, 1 fold, Hero calls 200. Turn (1100) 9 Hero checks, UTG moves all-in for 2840, Hero moves all-in for 470. River (4410) 8 Hero shows J 5 UTG shows 9 A UTG wins 4410 with Flush (Diamonds) with Ace high Citera
TILTJULIUS Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 HAHA vad är grejjen? saw flop | saw showdown Button Hero (4170) BB BB (4830) Preflop: Hero is on the Button with A 3 Hero calls 150, BB checks. Flop (600) 8 8 9 BB bets 300, Hero raises to 900, BB calls 600. Turn (2400) A BB moves all-in for 3630, Hero moves all-in for 2970. River (9000) 4 Hero shows A 3 BB shows Q J BB wins 9000 with Flush (Clubs) with Ace high Citera
TILTJULIUS Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Summering av dagen. Ja vad ska man säga. Spelade stabil poker hade dock en ganska kall kortlek idag den ville inte riktigt min väg. 10 sng blev de á 50 $ Resultat: 1,1,1,2,2,3,4,4,5,5 Inte sådär jätte nöjd men slutade iaf dagen på en grön siffra. 260$ Nu ska jag kolla på heroes har kommit lite efter blir kanske mer spel sen! Have a nice one! Citera
TILTJULIUS Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Måste bara posta en hand.. VAD GÖR FI!? Button (1430) SB SB (1090) BB Hero (1350) UTG (3030) UTG+1 (2100) Preflop: Hero is in the BB with Q Q 3 folds, SB calls 20, Hero raises to 160, SB calls 120. Flop (320) J 5 K SB checks, Hero bets 220, SB calls 220. Turn (760) 6 SB checks, Hero bets 400, SB calls 400. River (1560) 8 SB checks, Hero checks SB shows 9 T Hero shows Q Q Hero wins 1560 with One pair, Queen Citera
TILTJULIUS Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Inte mycket till svar skriver ju typ bara själv här men jaja ångar väl på. hehe EN hand som jag spelade nyss. spelade den passivt hur spelar ni den här inga reads på fi. Button Button (1490) SB (1630) BB BB (1500) UTG UTG (1380) UTG+1 (1500) CO (1500) Preflop: BB is in the BB with A 6 UTG raises to 40, 2 folds, Button calls 40, 1 fold, BB calls 20. Flop (130) T Q J BB checks, UTG checks, Button checks. Turn (130) T BB checks, UTG bets 40, Button calls 40, BB calls 40. River (250) 4 BB checks, UTG checks, Button checks Button shows A 8 BB shows A 6 UTG shows 7 Q BB wins 250 with Flush (Spades) with Ace high Citera
Hox Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Kul med en SNG-dagbok, ska kolla in här lite då och då. Angående händerna som du postat hittills så tycker jag följande: T9s. Vet inte vad BB är men jag gissar 600. I så fall ställ preflop. KJo. Limpa den 5-handat, sedan syna en raise och spela hela handen ur position är inte bra. Som spelat... Vete fan. Instafold mot regular iaf, mot okänd... fold? Riktigt, riktigt dålig spel dock. J5s. Det här är den tuffaste handen som du postat. Bubbla, shortstack med 10BB. Kan säga att jag som UTG hade ställt dig allin efter dit utgångsbet om jag haft A9o. (Iofs hade jag aldrig limpat den handen, men ändå). Ditt bet skriker 3:a eller färgdrag. Har du färgdrag är det en coinflip med mitt A-hög, har du en 3:a så kommer du att lägga - och om du gör en tiltsyn så har vi fortfarande 6 outs + en stor chipstack. Anledningen till att du inte har en dam är helt enkelt att du inte bettar ut med en, du är shortstack och det är viktigt för dig att få in lite extra pengar i potten. Däremot är en CRAI ett spel som du kan göra med dam - och därmed också med färgdraget. Jag gör det spelet om jag vet att man har bra FE mot fi och alltid med en Q. När det sedan gäller fi så gör han väl alla fel som finns, limp pf, minraise tom på floppen. Däremot är ju synen på turn en instacall. QQ. Tuff bet på turn. Hade nog checkat turn och synat bet på tom river, men det är ju lite readberoende. WP, bra läst. A6o. Alltid, alltid beta rivern. Finns en intressant diskussion i SNG-forumet startad av Eury att bluffa mot regular på fyrfärgsbräda. Mycket som står där kan användas till denna hand också. För övrigt, $260 på 10st $50+5 SNG är ROI på 47%. Nej du är nog inte missnöjd, bara lite gnällig Citera
Maruzi Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 hur många bord kör du samtidigt ? lycka till ! hejsan jag spelar 2-4 beror på bättre fokus med färre såklar spec när de börjar dra ihop sig spelar du själv? okej där ser man:-) oftast 4 jag med , lättast så. ipoker är det klienten som det är jackpot sngs eller är det crypto ? bra turbostruktur på ipoker sngs? Citera
jigsaw Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Hej! Kul med en sng-dagbok! Nöter själv sng's, $11;or just nu. Citera
TILTJULIUS Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Kul med en SNG-dagbok, ska kolla in här lite då och då. Angående händerna som du postat hittills så tycker jag följande: T9s. Vet inte vad BB är men jag gissar 600. I så fall ställ preflop. KJo. Limpa den 5-handat, sedan syna en raise och spela hela handen ur position är inte bra. Som spelat... Vete fan. Instafold mot regular iaf, mot okänd... fold? Riktigt, riktigt dålig spel dock. J5s. Det här är den tuffaste handen som du postat. Bubbla, shortstack med 10BB. Kan säga att jag som UTG hade ställt dig allin efter dit utgångsbet om jag haft A9o. (Iofs hade jag aldrig limpat den handen, men ändå). Ditt bet skriker 3:a eller färgdrag. Har du färgdrag är det en coinflip med mitt A-hög, har du en 3:a så kommer du att lägga - och om du gör en tiltsyn så har vi fortfarande 6 outs + en stor chipstack. Anledningen till att du inte har en dam är helt enkelt att du inte bettar ut med en, du är shortstack och det är viktigt för dig att få in lite extra pengar i potten. Däremot är en CRAI ett spel som du kan göra med dam - och därmed också med färgdraget. Jag gör det spelet om jag vet att man har bra FE mot fi och alltid med en Q. När det sedan gäller fi så gör han väl alla fel som finns, limp pf, minraise tom på floppen. Däremot är ju synen på turn en instacall. QQ. Tuff bet på turn. Hade nog checkat turn och synat bet på tom river, men det är ju lite readberoende. WP, bra läst. A6o. Alltid, alltid beta rivern. Finns en intressant diskussion i SNG-forumet startad av Eury att bluffa mot regular på fyrfärgsbräda. Mycket som står där kan användas till denna hand också. För övrigt, $260 på 10st $50+5 SNG är ROI på 47%. Nej du är nog inte missnöjd, bara lite gnällig OJ äntligen ett svar i dagboken uppskattar de verkligen. JA den första handen var blinden 600 så pengarna åkte ju in. J5 handen skulle jag självklart ställt flop han kanske skulle foldat sin A9 då men han är ju totalt kass så man vet aldrig. Inget ESS direkt. Angående KJ handen limpen är katastrof. Spec ur pos. jag lyckades hitta synen på något konstigt vänster. Troligtvis efter ha sett han tomtat sig innan han skulle göra så med sämre kungar än mig också men denna gång small jag in i AA så ja vad säger man GG WP GL bye bye! QQ handen så limpar han till mig på BB tyder på svaghet vet att jag har honom slagen har han en hand som k5 eller liknande så får han ha det. Tror de är ett EV+ spel mot just den motståndaren. han har inte visat sig vara sådär jätteduktig plus att han hade en stor FISK i en skål på sharkscope.. Här ser vi ju varför, på turn är de ju ställ eller fold för honom. Men han väljer de sämsta alternativet. Tror också att han slagit om mig med en K på den floppen. Hans syn tyder på något drag eller ett mellanpar så därför bombar jag på på turn med. Eller är jag helt ute och cyklar? Fortsätt kritisera!!! Har du någon dagbok? Citera
TILTJULIUS Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 okej där ser man:-) oftast 4 jag med , lättast så. ipoker är det klienten som det är jackpot sngs eller är det crypto ? bra turbostruktur på ipoker sngs? Yes Ipoker är klienten som har jackpot sngos dock aldrig provat någon. Turbostrukteren är schysst. spelar jag vanlig som somnar jag. jag gillar när de börjar bli lite action runt bubblan där. Därför blir de bara turbo för mig. Bara spelat prima innan då startstacken bara är 1000 mot Ipokers 1500 vilket ger mer utrymme för spel. Spelar ganska så hårt i börjar för att samla på mig en stack. Efter de gilla rjag att tokaggra vilket brukar gå vägen. Var spelar du själv? vilka limits och så osv...? Citera
TILTJULIUS Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Hej! Kul med en sng-dagbok! Nöter själv sng's, $11;or just nu. Mmm de finns inte allt för många inte som jag sett iaf.. Bara grina på vilken sida spelar du samt vilka BR krav har du? GL med liret! Citera
jigsaw Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Mmm de finns inte allt för många inte som jag sett iaf.. Bara grina på vilken sida spelar du samt vilka BR krav har du? GL med liret! Precis, det brukar dock vara högklass på dem få som finns! Jag spelar just nu på Stars och håller mig till 30+ inköp. Har en BR på ca $600 och kör $11;or. Gl du med Citera
TILTJULIUS Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Precis, det brukar dock vara högklass på dem få som finns! Jag spelar just nu på Stars och håller mig till 30+ inköp. Har en BR på ca $600 och kör $11;or. Gl du med Okej drygt 60 inköp då alltså. OM jag spelade 6 stycken i ett set så skulle jag lägga in 1 eller 2 22or eller bara spela 2 sng samtidgt på den nivån och öka fokusen. steget från 11 till 22 är inte så stort folk är lika kassa där. GL med gamet! Citera
Recommended Posts