Gå till innehåll

Lite pengar tillbaka vid spel på Stars...


Captain Morgan

Recommended Posts

"För att vara snälla" :lol:

 

Snälla... Svara på min fråga istället. Varför är PS så bra att de kan ge tillbaka hälften av vad deras konkurrenter ger igen till spelarna?

 

För att jag ska falla in under kategorin nöjd kund så vill jag känna att jag får ett bra värde av att spela där. Men det kanske bara är jag som tycker att det spelar någon roll?

 

Du har fått min teori men den verkade du inte ta in. Kanske ska tillägga att jänkarna spelar där av en anledning, efter ett politiskt beslut. Så nej, det är inte bara för vilken site som helst att slänga upp några stora turrar..

 

Jag har ingen aning om varför stars är störst. Uppenbarligen så är de det och trivs man inte så får man väl spela någon annanstans. Är du inte nöjd så byt site. Naturligtvis är det av företagsekonomiska skäl som de anser att de inte behöver ha likadana rakebackavtal och dylikt som vissa konkurrenter.

 

Vad var din teori egentligen? Att stars är "judiska", vilket jag får anta är menat som snåla, och att andra siter inte är snåla?

 

Min teori är i alla fall att alla siter måste agera för största möjliga vinstmaximering i längden och att stars också tycker det. Därför har de den utformning av sitt bonussystem som de har. Inte för att vara snälla mot spelarena, det är bara ett genomgångsled för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars ger dig mer värde än andra siter eftersom dom ger dig mycket spelare och mycket fisk. Dom lägger dom pengarna som andra siter ger bort i rakeback på att få in mer nya spelare(fisk) Som du sedan vinner av. Om du hellre vill sitta på en site med massa rakeback grinders och inga "nya fiskar" så har du ju möjligheten. Detta tror jag är en av anledningarna till att pokerstars är störst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört talas om nöjda kunder?

 

Eller du kanske tror att ett företag som PS har svårigheter att gå med FEEETING vinst?

 

 

Hört talas om vinstmaximering?

 

Vi säger att det finns alternativ med 500 milj i vinst och 450 milj i vinst. Båda vinsterna är FEEETA, men det med 450 milj i vinst ger mer tillbaka till spelarna. Man ska alltså nöja sig med dessa 450 milj, varför bli girig och vilja ha 50 milj mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars ger dig mer värde än andra siter eftersom dom ger dig mycket spelare och mycket fisk. Dom lägger dom pengarna som andra siter ger bort i rakeback på att få in mer nya spelare(fisk) Som du sedan vinner av. Om du hellre vill sitta på en site med massa rakeback grinders och inga "nya fiskar" så har du ju möjligheten. Detta tror jag är en av anledningarna till att pokerstars är störst.

 

Tack för ett rakt och bra svar!

 

Du tänker på reklamen eller? För deras insättningsbonus är ju inget man skriver hem och berättar om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört talas om vinstmaximering?

 

Vi säger att det finns alternativ med 500 milj i vinst och 450 milj i vinst. Båda vinsterna är FEEETA, men det med 450 milj i vinst ger mer tillbaka till spelarna. Man ska alltså nöja sig med dessa 450 milj, varför bli girig och vilja ha 50 milj mer?

 

Exakt.

 

Tänk om Affe2000 också kunde förstå... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av skälen att det går så bra för Stars är att de har kompetenta anställda som gör det mesta rätt och det har under åren byggt deras spelarbas ytterliggare. De har i nuläget en väldigt tacksam sits, där det nästan inte går att göra fel. Om man jämför med Ladbrokes som var stora när boomen kom, men har i turneringsupplägget tagit en massa felbeslut genom åren och inte nått sin fulla potential.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...