Gå till innehåll

Misstänkt fuskare på UB. NioNio


Blaabar

Recommended Posts

Vet inte om någon liknande tråd startats här men jag sökte och fann inget.

 

Iaf så har det kommit ett till misstänkt fall av fusk.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=99247

 

Många highstakes spelare tror att det handlar om fusk. Nån som har en åsikt?

 

Kan det vara en svensk som gjort det med tanke på namnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf så har det kommit ett till misstänkt fall av fusk.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=99247

 

Många highstakes spelare tror att det handlar om fusk. Nån som har en åsikt?

 

Först såg det inte ut som att de hade så mycket på honom men sedan såg jag:

http://www.absolutepokercheats.com/ub.png

http://blog.absolutepokercheats.com/2008/01/spreading-concerns-raised-about.html

och det ser minst sagt skumt ut. Nu sägs det att det där "bara" är över 3000 händer. Får se om de kan gräva upp de 5000 ytterligare som det skrivs om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något år sen väl.

Jo, det ser fanimej ut som en fuskare.

Statsen ser skumma ut.

Statsen såg väldigt misstänkta ut, men de flesta exempelhänderna var inte direkt iögonfallande.

Hoppas att det bara är någon som har en sjuk rush eller helt enkelt spöar motståndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är mest skumt är att han slutade spela just den tidpunkten då det började skrivas om att några SuperUser accounts eventuellt hade kapats och att hans konto till och med nu är borttaget. Dvs. en random spelare ingen hört talas om innan vann mellan $300k och uppemot $700k och lika plötsligt som han kom försvann han. Är man en sån talang lär man nog fortsätta spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol läste lite på 2p2 ang detta. Snubben gjorde några riktigt sjuka spel + när han lira HU mot CTS ( eller vem det nu va) så verka det jävligt skumt...

 

Men allvarligt talat så om han nu fuskar så är han fan en dum jävla brottsling... varför göra sånna cppe saker så man åker fast? hade jag fuskar hade jag gjort det snyggt iaf så jag inte åkt fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt talat så om han nu fuskar så är han fan en dum jävla brottsling... varför göra sånna cppe saker så man åker fast? hade jag fuskar hade jag gjort det snyggt iaf så jag inte åkt fast.

GIRIGHET!

Om man fuskar genom att se andras hålkort så bör man inte väcka uppmärksamhet och då är det ju bättre på lägre nivåer under längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol läste lite på 2p2 ang detta. Snubben gjorde några riktigt sjuka spel + när han lira HU mot CTS ( eller vem det nu va) så verka det jävligt skumt...

 

Men allvarligt talat så om han nu fuskar så är han fan en dum jävla brottsling... varför göra sånna cppe saker så man åker fast? hade jag fuskar hade jag gjort det snyggt iaf så jag inte åkt fast.

 

Ja, det kan man fråga sig. Men fuskarna på Absolute var flera grader dummare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har mail från Phil Hellmuth citerats flera gånger i tråden. I citaten påstår han att UB känner till att fusk gjorts med en superuser, men att de inte kommer att ersätta de som utsatts för bedrägeriet.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=99247&page=34

 

Alla i tråden tar det hela på allvar. Jag undrar dock. Det hela är helt enkelt för mycket. Levlar dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har mail från Phil Hellmuth citerats flera gånger i tråden. I citaten påstår han att UB känner till att fusk gjorts med en superuser, men att de inte kommer att ersätta de som utsatts för bedrägeriet.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=99247&page=34

 

Alla i tråden tar det hela på allvar. Jag undrar dock. Det hela är helt enkelt för mycket. Levlar dom?

Kan en lat och upptagen (på jobbet) person få önska en sammanfattning av soppan?

 

Finns det några kommentarer från UB direkt?

Har någon kunnat gräva fram fler HHs som styrker misstankarna?

Hur mycket misstänks fuskaren/fuskarna ha vunnit?

När dog fuskkontot/fuskkontona?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan en lat och upptagen (på jobbet) person få önska en sammanfattning av soppan?

 

Finns det några kommentarer från UB direkt?

Har någon kunnat gräva fram fler HHs som styrker misstankarna?

Hur mycket misstänks fuskaren/fuskarna ha vunnit?

När dog fuskkontot/fuskkontona?

 

Tråden på 2+2 var så sjukt lång så jag bara skummade igenom, men kan svara det jag minns.

 

Inga kommentarer från UB

Dunno.

Minst 700k.

Typ sammtidigt som AP-skandalen blev känd

 

Sitter f.ö oxå på jobbet, men är inte överdrivet upptagen direkt..;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett intressant citat från Phil Hellmuth från tråden på 2+2:

 

I do have some information right now as I got off the phone with a "very high up". It does seem that there are several superuser accounts that UB has just mentioned to me. They were holding off on announcing it due to reasons I am unaware of, but apparently this is a new strand, like you suspected (and I doubted) of superusers, unlike with the AP scandal. I want to apologize, but keep in mind I was simply a "promotional" figure with them. This is an OFFSHORE company. Apparently it will be very hard to persecute, just as with the AP scandal, since the money has already been withdrawn according to "Kushal" since this did occur several months ago. They are saying that it is most likely they will be UNABLE to retrieve those funds as involved in the dispute. If you have any further questions, follow up in this email, but give it some thought. Thanks for your understanding as they will continue to work as best they can to see what can be done, however as under the agreement when downloading the software "it is an inherant risk" to play online as with any site. Again my apologies for this being pretty embarrassing personally, and also on behalf of UB, sorry for the bad news....

 

So basically we were correct all along in our assumptions. People like Ike and Krantz shut down Gaucho and I and even tried to get our threads deleted. I was positive from the get go that Nionio was cheating and Im quite sure me and Jmxthieves have already uncovered 6 more accounts, maybe even more. More info will be released as it comes in

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...