Gå till innehåll

Lås


gEeWhiZm8

Recommended Posts

GL!

Tack för en intressant dagbok.

Hoppas att vi syns vid borden.

 

Det gör inte jag, du e för farlig =) Jag kommer dock fortsätta läsa din ;-)

 

synd att du inte tänker fortsätta skriva.

Lycka till i fortsättningen!

 

Ser det här mer som en paus, kommer säkert öppna upp den igen efter ett tag. Men nu far jag ju till Thailand på tisdag(åker dock till tjejen imorn så ja kommer inte spela nå mer poker den här månaden :-)).

Tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 772
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Hm ,eftersom ingen mod tog tummen ur arslet(no offence) och la min dagbok på is när jag bad om det så ser jag ingen anledning varför jag inte skulle fortsätta skriva lite =) kom hem från thailand för någon timme sen, kan väl skriva en update lite om hur det var sen ikväll eller imorgon,oh, and, ye i'm back

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ,eftersom ingen mod tog tummen ur arslet(no offence) och la min dagbok på is när jag bad om det så ser jag ingen anledning varför jag inte skulle fortsätta skriva lite =) kom hem från thailand för någon timme sen, kan väl skriva en update lite om hur det var sen ikväll eller imorgon,oh, and, ye i'm back

 

Härligt att en av få (kanske ända?) norrbottniska dagbok är tillbaka:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker välkommna tillbaka mig oxå, inte lika snällt dock

 

***** Hand History for Game 6959561655 *****

$400 USD NL Texas Hold'em - Thursday, April 10, 08:54:28 ET 2008

Table Table 127929 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: BillyIn4C ( $955.30 USD )

Seat 3: Dancing_D ( $406.20 USD )

Seat 5: CapnP1MP ( $635.98 USD )

Seat 6: Chihiro_ ( $608.80 USD )

Seat 2: gEeWhiZm8 ( $402 USD )

Seat 4: Barry439 ( $232.01 USD )

Chihiro_ posts small blind [$2 USD].

BillyIn4C posts big blind [$4 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhiZm8 [ 5c 5h ]

gEeWhiZm8 raises [$16 USD]

Dancing_D folds.

Barry439 folds.

CapnP1MP folds.

Chihiro_ folds.

BillyIn4C calls [$12 USD]

** Dealing Flop ** [ Ah, Ts, 5s ]

BillyIn4C checks.

gEeWhiZm8 bets [$25 USD]

BillyIn4C raises [$76 USD]

gEeWhiZm8 calls [$51 USD]

** Dealing Turn ** [ 7s ]

BillyIn4C bets [$144 USD]

gEeWhiZm8 is all-In.

BillyIn4C calls [$166 USD]

** Dealing River ** [ Jc ]

BillyIn4C shows [ Tc, Th ]three of a kind, Tens.

gEeWhiZm8 doesn't show [ 5c, 5h ]three of a kind, Fives.

BillyIn4C wins $803 USD from the main pot with three of a kind, Tens.

 

Nu ska man på ikea :-|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, sitter här och dricker lite före jag ska ut och så sätter jag mig ned med 2k på 50/100 PLO och ska testa lite, och ramz säger i chatten

 

RaMz:eh geewhiz, sitt ut eller köp in mer

RaMz:lol geewhiz är han från pokerforum som vann årets nykomling

 

så sitter han ut och sen får jag höra en ramsa om hur han bestämmer reglerna på SvS 50/100 bord, om hur han e ballast i världen och att jag är en idiot, hahahah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sluta felcitera mig är du snäll.

 

Du kan göra vad du vill inom spelreglerna på ss, men det är ganska fult att sätta sig med 2k på 50-100 när vi sitter med 70k, 60k, 20k oh 30k och har värsta sh gejmet. Det förstör spelet för oss ganska mkt om du ska sitta med 2k.

 

Vi frågade ju snällt till och med om du inte kunde köpa in en aning mer bara. Och jag frågade 3 gånger om det var du som var från pokerforum men fick inget svar. Det var inte alls några lollanden över dig på något sätt.

 

Du verkar verkligen vara en rolgi kille. Lycka till med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sluta felcitera mig är du snäll.

 

Du kan göra vad du vill inom spelreglerna på ss, men det är ganska fult att sätta sig med 2k på 50-100 när vi sitter med 70k, 60k, 20k oh 30k och har värsta sh gejmet. Det förstör spelet för oss ganska mkt om du ska sitta med 2k.

 

Vi frågade ju snällt till och med om du inte kunde köpa in en aning mer bara. Och jag frågade 3 gånger om det var du som var från pokerforum men fick inget svar. Det var inte alls några lollanden över dig på något sätt.

 

Du verkar verkligen vara en rolgi kille. Lycka till med spelet.

 

Haha, poker handlar om att ta folks pengar, inte om att vara snäll. Haha fråga snällt ? "Köp in mer eller stick", "jag orkar inte spela med idioter". Det är ju snyggt gjort av dig ramz, GG ;-) fortsätt så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ptja, innan dess var det juh 96s all in pre, så den andra får vi nog höja HD'n och gissa 97s. du måste juh ändå ha tajtat till dig efter du visat en sådan hand.

...

du hade säkert botten-settet eller KQr men din hand innan tiltade mig nått fruktansvärt. var så uppenbar "jag bettar mig comittad" så ja mår illa. men men. sry att mitt aggro gick ut över dig, gick rätt kasst för mig i allmänhet.(standard)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit på nån dag men men, pokern sen jag kom hem har gått tungt, ligger väl back ~6k kr den här månaden. Har inte varit nog fokuserat när jag spelat + igår hade jag sjukt med oflyt, borde ha plussat egentligen. Ska tagga till nu och kanske t.o.m lägga upp endel HH's.

Spelar mest på Betfair atm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej den här handen utspela sig på nl200 6max. Satt mig just ner

 

Seat 5 is the button

Total number of active players : 5

Seat 1: savio77 ( $267.85 )

Seat 2: gEeWhIZm8 ( $200 )

Seat 3: megoddy7 ( $499.20 )

Seat 4: DollyBird ( $324.16 )

Seat 5: delpiero7 ( $95.50 )

Seat 6: cfcboris22 ( $193.65 )

cfcboris22 posts small blind [$1]

gEeWhIZm8 posts big blind [$2]

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ 5s, 5h ]

megoddy7 folds

DollyBird folds

delpiero7 folds

cfcboris22 raises to [$4] Alltid jätte vekt imo att mini rejsa i mina ögon.

gEeWhIZm8 raises to [$12] Därför slår jag om och hoppas på att ta potten dirr eller ta den på flop då han missar floppen oftast och jag har pos.cfcboris22 calls [$8] Han synar, då har han väl inte vilka 2 skitkort som hellst men förmodligen inte alltför stark med tanke på att han minirejsa pre och inte 4beta mig.** Dealing Flop ** [ 3s, 6s, 6c ]

cfcboris22 checks

gEeWhIZm8 bets [$16] En pretty dry board och de känns som att jag kommer få potten om jag betar

cfcboris22 calls [$16] Känns inte jätte bra, färgdrag/6x/44/77-99 ser det ut som

** Dealing Turn ** [ Kd ]

cfcboris22 checks

gEeWhIZm8 checks | Ett scare card som mycket väl kan ligga i min range så det är ett argument för att beta igen men jag har showdownvalue så jag väljer att checka

** Dealing River ** [ 2c ]

cfcboris22 bets [$56] Pot bet dirr på river, känns som att det enda han skulle våga beta så stort med är triss/fh imo

gEeWhIZm8 ??

 

Vad tycker ni argumenterar för syn respektive fold. Och hade ni spelat annorlunda på någon gata och varför då isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni argumenterar för syn respektive fold. Och hade ni spelat annorlunda på någon gata och varför då isåfall?

 

Skulle nog ha spelat handen likadant förrutom omslaget preflop som nödvändigtvis inte är fel. Som spelat tycker jag du spelar helt rätt, på river känns det dock inte som att det finns annat än fold då till och med stegen satt för 54an.

 

Känns långsökt att han skulle kallsyna floppen med något du slår, för att sen potta river.

 

Skulle tro att han träffa floppen hårt eller helt enkelt sög ut med en stege, men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog ha spelat handen likadant förrutom omslaget preflop som nödvändigtvis inte är fel. Som spelat tycker jag du spelar helt rätt, på river känns det dock inte som att det finns annat än fold då till och med stegen satt för 54an.

 

Känns långsökt att han skulle kallsyna floppen med något du slår, för att sen potta river.

 

Skulle tro att han träffa floppen hårt eller helt enkelt sög ut med en stege, men vad vet jag.

 

Med tanke på hur torr brädan var så tycker jag allt talar för fold.

 

Okej, tacksam för era svar. Ni hade rätt i att jag skulle folda. Vad som hände var att jag syna och han slängde upp K7s, missat färgdrag som träffa TP. Kändes bara konstigt av han att slänge ut ett dirr potbet på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...