Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic

Supertequila

Recommended Posts

Tack Appel, tyvärr stack han men det kommer fler dagar. I know his number now :)

Körde en heads up session mot en semiduktig svensk, tog en tidig ledning och förlorade den när hans KK träffade K på floppen och vi hamnade all in mot mitt nötflushdrag som inte betalade sig.

Kom igen genom en ultralight värdebetspush på river som Fi förmodligen läste som bluff.

Sista handen träffade jag nötstege med låga SC och Fi verkade han en bra hand för vi hamnade all in på turn och min hand höll.

-0,5K nu. Ska försöka jämna ut det innan jag stänger natt(?)sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärnan är grötig, o det var inte bra att jag fortsatte.

Blev 2outad på river av en av primas suckoutkings, och sen spelade jag bara uselt.

Totalresultat back 4K, men känns som jag kunde ha förlorat mkt mer med tanke på vad som hände tidigt i sessionen med alla set o utdragningar som jag åkte på, och att jag kunde hållit tillbaka nu i slutet, så jag antar att det jämnade ut sig.

Dags o käka lunch, sova o ta nya tag.

1-7 Jan + 10 000 $

8 Jan + 3586 $

9 Jan - 5000 $

10 Jan + 3115 $

11 Jan + 100 $

12 Jan + 4700 $

13 Jan - 4000

TOTALT + 12501 $

Länk till kommentar

Fan förkylningen vill inte släppa. Har i princip tappat rösten nu.

Var o käkade lunch på Restaurang Shiraz, vid Kaserntorget. Kan rekommenderas. Beställ Koobide, köttförsspett med ris.

Däckade sen o vaknade kl 23, med undantag fr ett samtal fr exet som var på akuten med nån bula i armhålan som de skulle skära i. Hon behövde visst stöd, men jag behövde sova. Vet inte riktigt hur den kombinationen löste sig. Lär få facit imorgon.

Började grinda heads up, tappade 3K först då jag var totalt kortdöd. Jobbade upp mig o slutade headsupsessionen 4k plus.

Ska grinda SH nu. Får hoppas det blir en badbeat- och suckoutfri natt.

Länk till kommentar

Spelar riktigt dåligt nu, så jag tar en paus. Ligger fortf 2,8K plus tack vare headsupsessionen.

Fisken fr igår var på mina båda bord och jag hamnar mitt i värsta korttorkan, medan de andra verkar ha förstått att han rejsar light, för han får en del reraise mot sig innan jag ska agera.

Sen tiltar jag kraftigt när jag äntligen har honom med 55 på 59K-bräda.

Jag checkar, han bettar, jag synar.

Turn en K till. Ja ja,, jag är rädd för att tappa honom om jag bettar nu för sannolikheten att han har K minskade precis. Jag checkar o han checkar bakom.

RIVER ÄNNU EN KUNG. 59KKK. Tack för det televerket. Jag checkar, han bettar o jag får slänga.

Ett par sekunder senare donkar jag bort ett inköp på det andra bordet o kan inte skylla på annat än jävlans tilt.

Sedan hamnar jag all in med killen o då visar han AA som håller.

Dags för paus.

Länk till kommentar

Skulle vara kul att höra en längre motivering till checksyn från YouJihad!

Främst en kombination av att vi inte alltid vill komma till turn med bluffcatch-delen av vår HD enormt överrepresenterad när floppen går checksyn och att vår hand är så pass stark mot en en LP-open HD att den leder rätt jävla mycket.

Följden det senare har är att fi dels väldigt sällan kommer att kunna spela vidare mot våran CR samt att de gånger han gör det hårt - läs: stoppar in - så är det med händer vi INTE har super-equity emot, utan bättre drag + overs t.ex. Vi kan dessutom vara rätt säkra på att alla de händer han kommer syna vår CR light med som leder på floppen emot oss (men ligger bakom SD-equity mässigt) - jag antar att det är de ni vill folda ut med att alltid CR - väldigt ofta kommer att gå att få av honom senare i handen, de gånger vi inte går om.

Ska vi då dela upp vår HD på floppen så gör vi antagligen bättre i att skydda våra set/2par-checkraisar med händer som faktiskt kan folda ut den delen av hans HD som är BÄTTRE än vår, och som samtidigt inte får minsta problem mot en shove-on-top (d.v.s de är lättfoldade).

En annan fördel med checksyn är att han kommer skjuta en hel del turnkort. Särskilt eftersom han kommer tro att vi synar light och han då gör rätt i att skjuta en andra tunna eller värdebetta marginellt. Men en stor del av den HD:n är förstås helt chanslös mot en turn-checkshove eller består av händer som iaf kommer att tycka en sådan är jävligt jobbig (läs enparshänder, mittenpar med tillägg etc).

River, vid checkcheck på turn, kommer dessutom oftast spela sig själv.

Notera att jag inte sa att CR är dåligt. Bara att checksyn är ett alternativ.

Länk till kommentar

Jag tackar och bockar - mycket bra förklarat!!

Det är nog så att man (jag) med dessa händer lätt hamnar i ett enkelspårigt tänkande där man vill utnyttja sin FE så tidigt som möjligt i handen för att fortfarande ha bra odds. Ibland bör man nog tänka på att försämrade odds mycket väl kan kompenseras med bättre FE senare i handen.

Jag är medveten om att du tyckte checksyn var ett alternativ, och det var precis en sån förklaring som du gav som jag var ute efter. Fortsätt kommentera händer, please!

Länk till kommentar

YouJihad, you rock.

Slutade nattens session på 4K plus varav det mesta i början av sessionen. Resten av natten/morgonen var rätt stiltje med små förändringar.

Inatt har jag försökt o skydda min BB lite mer mot preflopsraise, med betydligt vidare HD för att se resultatet.

Tyckte inte det gav så jävla mkt faktiskt. Dels för att många Fi, även på NL1000, är helt jävla aningslösa om motståndarens spel och höjer med de kort de är vana vid, oberoende av om BB är en defender lr inte, dels för att jag spelar så jävla löst redan som det är, så ytterligare löshet, särskilt oop, verkar skada mitt spel.

Nu ska jag ut på stan o käka lunch med världens sötaste flicka, sen hem o slagga kanske... får se.

Länk till kommentar

Såja. Skoj med en dagbok som ligger tillräckligt högt (stakes-mässigt) för att vettiga spelare ska orka bry sig, och med en OP som visar en genuin vilja att lära sig av sina misstag som han ihärdigt postar genom sina handhistories ;-)

Saknar ofta den typen av diskussioner som vi fått se här. För några år sen handlade det mycket mer om att diskutera teori och händer på forumet, men nu går det mest ut på att sitta och dissa varandra utan att motivera varför. Därför är det skitkul att se att folk faktiskt tar sig tid att resonera om hur en hand bör spelas.

När jag började spela handlade det mest om att donka in pengar och se vem som vann, och det gick att vinna på (och det gör det fortfarande om än i mindre utsträckning) om man följde Sklanskys starthandstabeller. De flesta vill såklart spela ett djupare spel än så, och om man då känner att ens spel börjar stagnera teorimässigt när man beger sig högre upp i nivåerna så är det riktigt kul att få tips av de som kan bättre eller har funderat mer på teorin.

Fett med cred till ST och alla ni som kommit med vettiga synpunkter/analyser för att ni hållit så hög nivå på dagboken hittills. Låt oss hoppas att det fortsätter!

Länk till kommentar

Solidify, tack för ditt inlägg.

Jag är dessutom tacksam för alla som kanske trots att de tycker att jag spelar dåligt, fiskigt, lr vad som helst, ändå valt att ej gå in i min DB och uttrycka personliga åsikter, o på så sätt hållit DB.n rent.

Mest av allt vill jag tacka YouJihad, som trots att han är en ny användare, uppenbarligen besitter djupa spelteoretiska kunskaper. Att han tar sig tid och kommer med analyser är av så enorm betydelse för mig att jag inte kan uttrycka det.

YouJihad, om du nån dag har vägarna förbi Götet, skulle jag vilja att du PMar mig så att jag kan ta ut dig på en krogrunda och visa dig göteborgs gästvänlighet som en liten obetydlig gest för att du delar med dig av din kunskap.

Alla andra är självklart välkomna att bidra med sina kunskaper också, så att vi förhoppningsvis kan få en levande diskussion och kunskapsbereddning här på forumet.

Hann inte uppdatera resultatet innan jag drog på lunch så here it comes:

RESULTAT

1-7 Jan + 10 000 $

8 Jan + 3586 $

9 Jan - 5000 $

10 Jan + 3115 $

11 Jan + 100 $

12 Jan + 4700 $

13 Jan - 4000

14 Jan + 4000

TOTALT + 16501 $

Nu ska jag läsa nya First Poker som dimpat ner i brevlådan, och sen om jag inte är sömnig börja dagens grind. Har inte sovit sen jag vaknade kl 12 igår natt, men känner mig inte så seg än. Måste göra nåt åt dygnsrytmen.

Länk till kommentar

Tack Ea o MJ.

Folk gör vad som helst för att vinna en pott. WEP-syndrome (Win Every Pot).

Exakt vad försöker han representera som han checksynar två gator med på den här brädan?

** Game ID 1817207984 starting - 2008-01-15 16:14:07

** Iain [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Roronoa_FPF sitting in seat 1 with $985.00 [Dealer]

- TrickyRock sitting in seat 2 with $1375.57

- boooden sitting in seat 3 with $736.00

- Supertequila sitting in seat 4 with $2258.00

- pacopil sitting in seat 5 with $410.50

- OhMyGosh sitting in seat 6 with $1370.00

TrickyRock posted the small blind - $5.00

boooden posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Supertequila: Queen of Clubs, King of Clubs

Supertequila raised - $40.00

pacopil folded

OhMyGosh folded

Roronoa_FPF folded

TrickyRock folded

boooden called - $40.00

** Dealing the flop: 8 of Hearts, Jack of Clubs, Queen of Hearts

boooden checked

Supertequila bet - $65.00

boooden called - $65.00

** Dealing the turn: 4 of Spades

boooden checked

Supertequila bet - $155.00

boooden called - $155.00

** Dealing the river: Jack of Hearts

boooden went all-in - $486.00

Supertequila called - $486.00

boooden shows: 10 of Diamonds, Ace of Spades

Supertequila shows: Queen of Clubs, King of Clubs

Supertequila wins $1494.00 from the main pot

End of game 1817207984

Länk till kommentar

AA på 3JJ93 brädan var inget vidare imo. Du underrepresenterar din hand enormt och han kanb mycket väl valuebetta TT-KK här. Jag gillar att mixa med flopcheck faktiskt men då MÅSTE vi betala av. Som spelad får du värde av rena bluffar. Dessutom är det blindskrig, du har galen image etc etc.

lycka till

Länk till kommentar

Här har du KNALLAR_ALLA:

http://www.hangoverpoker.se/pages/pics_12-17.htm

Norska kompisar=bluffpelle imo =) 8-)

AA handen kändes surt. Men det fanns lite bakgrund där. Jag hade precis på det andra bordet synat ner en jättebluff av honom på river och han började gorma att jag var fisk o synstation osv.

Därför tänkte jag att sannolikheten att det var bluff var mindre då han förmodligen räknade med en "hjältesyn" där. Men som standard så håller jag med om att man ska betala av här. Han kan mkt väl ha bluffat här också, va vet jag.

Knallar_Alla är extremt tight weak. Han släpper rätt stora händer mot turnraise lr turn-reraise. Och om du synar hans CB o han är svag så släpper han turn direkt.

Såg honom med 18K-stack tidigare idag (lr var det igår? dygnen går ihop) på NL2000. Verkar ha haft en fin dag.

Länk till kommentar

En kulig hand.

** Game ID 1817298667 starting - 2008-01-15 17:13:07

** Keba [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Supertequila sitting in seat 1 with $1017.00

- -alkemizt- sitting in seat 2 with $1032.00 [Dealer]

- Champs2511 sitting in seat 3 with $740.00

- Piruloo sitting in seat 4 with $290.00

- bareev sitting in seat 5 with $1887.50

- g0llum sitting in seat 6 with $1980.75

Champs2511 posted the small blind - $5.00

Piruloo posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Supertequila: Ace of Hearts, 4 of Hearts

bareev folded

g0llum called - $10.00

Supertequila called - $10.00

-alkemizt- folded

Champs2511 folded

Piruloo checked

** Dealing the flop: 7 of Spades, Queen of Hearts, 9 of Hearts

Piruloo checked

g0llum bet - $35.00

Supertequila called - $35.00

Piruloo folded

** Dealing the turn: 3 of Clubs

g0llum bet - $105.00

Supertequila raised - $335.00

g0llum called - $335.00

** Dealing the river: 9 of Spades

g0llum checked

Supertequila checked

g0llum shows: 8 of Hearts, 10 of Hearts

Supertequila shows: Ace of Hearts, 4 of Hearts

Supertequila wins $772.00 from the main pot

End of game 1817298667

Länk till kommentar

Så, primas största fisk, som kanske donerat runt 10-20K till mig tidigare har dykt upp igen. Jag har faktiskt sökt efter honom sen jag kom tillbaks till Prima o trodde, med stor sorg i hjärtat, att han försvunnit för gott.

Så plötsligt, från ingenstans, utan förvarning, så sitter han plötstlig där. Är det sant? Drömmer jag? Plötsligt ser jag framför mig hur jag kommer o plussa o plussa o nå min ATH igen. Jag älskar honom/henne.

Om han är med i en pott och har någon som helst träff så stackar du honom. Om han rerejsar pre så har han stål. Om han har någon PP lr överkort till floppen lr Ax lr nåt som ser vacker ut, så betalar han av.

Du ska således betta dina träffar hårt och ALDRIG bluffa lr semibluffa och släppa när han rerejsar pre.

Så vad gör ST? Tappar ett inköp mot honom med AJs och toppar mot hans KK som han mkt riktigt rerejsade pre. Asså hur dum i huvet får man vara????

Jag skärpte mig sen o tog tillbaks pengarna, o sen drog han bara... hoppas han kommer tillbaks. Ser fram emot det och den här gången ska jag inte spela som en idiot. Men det var så länge sen vi sågs, så jag antar att jag var lite nervös, hade lite fjärilar i magen, svettiga handflator.... vet inte... det kändes så himla kul o se honom/henne igen. Puss.

Länk till kommentar

Nu börjar det kännas att jag inte sovit alls inatt. Ligger 2,1K plus i sessionen och känner att jag har nice flow, men har redan råkat tuppa till några gånger.

En rebuyturre som jag reggat mig på och glömt av startade precis, men det gick jag all in varje hand tills jag åkte ut.

Får slagga nu. Tror att jag kommer o vakna om 4-5 timmar o då kör jag vidare, annars får det här bli dagsresultatet.

Länk till kommentar

Vaknade 00.30 och grindar.

Ganska händelsefattigt. Förlorade ett inköp med KJ mot AQs i 3bettat pott pre med KXX två hjärter där han träffade Kh på river.

Ligger för tillfället runt 3,5K plus inräknat tidigare session under dan.

Här är en kul hand. Jag 3bettar en hel del i position.

** Game ID 1818427031 starting - 2008-01-16 05:24:23

** Another Try [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- O_X_E_N sitting in seat 1 with $721.00

- Mrkleemann sitting in seat 2 with $2931.71

- Supertequila sitting in seat 3 with $1961.36 [Dealer]

- IFoldToAPush sitting in seat 4 with $999.00

- freel4ncer sitting in seat 5 with $3010.25

- mandrakino sitting in seat 6 with $1188.75

IFoldToAPush posted the small blind - $5.00

freel4ncer posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Supertequila: 4 of Spades, 3 of Spades

mandrakino folded

O_X_E_N folded

Mrkleemann raised - $40.00

Supertequila raised - $140.00

IFoldToAPush folded

freel4ncer folded

Mrkleemann called - $140.00

** Dealing the flop: 4 of Clubs, 4 of Diamonds, 8 of Spades

Mrkleemann bet - $147.50

Supertequila called - $147.50

** Dealing the turn: 9 of Hearts

Mrkleemann bet - $295.00

Supertequila called - $295.00

** Dealing the river: 9 of Diamonds

Mrkleemann checked

Supertequila bet - $600.00

Mrkleemann folded

Supertequila mucks:

Supertequila wins $1777.00 from the main pot

End of game 1818427031

Länk till kommentar

Ifoldtoapush måste vara primas suckoutkung nr1.

Förlorade en 4K pot mot honom när jag hade KK o han JJ o träffade topset på floppen.

Har förlorat 3 stora pottar mot honom på ett par dagar värt 11-12K dollar, och alla gångerna har han haft 2-3 outs. Sjukt.

Nere i 1K-plus. Måste ta en paus för jag är så tiltad nu att fingrarna skakar.

Länk till kommentar

För o varva ner körde jag lite heads up på NL400 o plussade 2,3K, så tilten är borta :)

Tänker ta en paus på en halvtimme, sen grajnda i en timme, sen tvinga mig själv o sova för jag har ett viktigt möte kl 17.

Här är en av de större pottarna i sessionen.

** Game ID 1818465817 starting - 2008-01-16 07:07:38

** Seahawk [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Supertequila sitting in seat 1 with $1700.90

- joocs sitting in seat 2 with $766.30 [Dealer]

joocs posted the small blind - $2.00

Supertequila posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Supertequila: 10 of Spades, 6 of Diamonds

joocs raised - $14.00

Supertequila called - $14.00

** Dealing the flop: 2 of Spades, 6 of Clubs, 6 of Hearts

Supertequila checked

joocs bet - $28.00

Supertequila called - $28.00

** Dealing the turn: 9 of Clubs

Supertequila checked

joocs checked

** Dealing the river: King of Hearts

Supertequila checked

joocs bet - $72.00

Supertequila raised - $200.00

joocs called - $200.00

Supertequila shows: 10 of Spades, 6 of Diamonds

joocs mucks:

Supertequila wins $483.00 from the main pot

End of game 1818465817

Länk till kommentar

RESULTAT

Då får det vara för nattsessionen. Sista sessionen så visade sig att KK inte höll. Förlorade en 4K-pot med KK mot JJ och en 2K-pot med KK mot AK.

En snubbe förlorade en 2K-pot mot mig med KK mot 55.

Kvällens facit är väl att SH-spelet i bästa fall gick jämnt upp och vinsten kom i heads-up. Jag har spelat rätt mkt heads up och min stil där skiljer sig väldigt mkt fr SH. Jag limpar mkt pre och försöker spela lowball, till skillnad mot SH där jag trebettar mkt och spelar stora pottar.

3,6K plus blev notan vilket är helt ok.

1-7 Jan + 10 000 $

8 Jan + 3586 $

9 Jan - 5000 $

10 Jan + 3115 $

11 Jan + 100 $

12 Jan + 4700 $

13 Jan - 4000 $

14 Jan + 4000 $

15 Jan + 3600 $

TOTALT + 19800 $

Nu ska jag äta frukost, och sen åka till Alingsås. Kommer inte o va tillbaks vid grajndbordet förrän kl 23.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...