Supertequila Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Spontant tips: Fokusera inte så mycket på det som hänt, att du sprang dåligt. Kan du inte sätta dig en session utan att släppa det som hänt så tycker jag inte du ska sätta dig. Försök istället bli av med de negativa tankarna så du kan spela ditt A-game, annars kommer din negativa trend troligen fortsätta att vara negativ.Kanske låter hård o kall men jag tror du tar det på rätt sätt. Cheers! QFT
Supertequila Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Zlatan tar Sverige till VM igen. Hjälte ställer sig, med fara för livet, och räddar barn från fallet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5748167.ab Vi 2 - Dom 0
bossbaver Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Zlatan tar Sverige till VM igen. Hjälte ställer sig, med fara för livet, och räddar barn från fallet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5748167.ab Vi 2 - Dom 0 lol
Supertequila Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Postad 7 September , 2009 Fi 3betar aktivt fr blindsen mot knapphöjning. Har 4betat honom en gång tidigare o då vek han. BossMedia Game #1759945261: Table Table TH 164 - €1.00/€2.00 - No Limit Hold'em - 00:32:12 - 2009/09/07 Seat 2: JDrama_ (€240.00) Seat 5: Leo-Drake (€244.50) Seat 1: mymaximus (€195.00) Seat 4: Ordrillier (€339.57) JDrama_ posts the big blind of €2.00 mymaximus posts the small blind of €1.00 Leo-Drake is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake Ordrillier folds Leo-Drake raises €5.00 mymaximus raises €20.00 JDrama_ folds Leo-Drake raises €50.00 mymaximus goes all-in with €195.00 Leo-Drake calls €195.00 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot €389.00 | Rake €3.00 Board: mymaximus won (€0.00), showed JDrama_ won (€0.00), mucks Ordrillier won (€0.00), mucks Leo-Drake won (€389.00), showed
Supertequila Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Postad 7 September , 2009 BossMedia Game #1759602723: Table Turbo TH 124 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 21:09:08 - 2009/09/06 Seat 2: Leo-Drake (€916.55) Seat 4: JDrama_ (€382.00) Seat 3: HeavyShot (€412.00) Seat 5: ektoras12o (€412.70) JDrama_ posts the small blind of €2.00 ektoras12o posts the big blind of €4.00 HeavyShot is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake Leo-Drake raises €10.00 HeavyShot folds JDrama_ folds ektoras12o calls €10.00 *** FLOP *** ektoras12o checks Leo-Drake bets €11.00 ektoras12o raises €33.00 Leo-Drake calls €33.00 *** TURN *** ektoras12o bets €66.00 Leo-Drake calls €66.00 *** RIVER *** ektoras12o bets €165.00 Leo-Drake calls €165.00 *** SUMMARY *** Total pot €547.00 | Rake €3.00 Board: Leo-Drake won (€547.00), showed HeavyShot won (€0.00), mucks JDrama_ won (€0.00), mucks ektoras12o won (€0.00), showed
Snygglenn Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Zlatan tar Sverige till VM igen. Hjälte ställer sig, med fara för livet, och räddar barn från fallet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5748167.ab Vi 2 - Dom 0 Orka Vi är i Sverige för att våra egna länder är så fruktansvärt värdelösa. När vi väl är här måste vi berätta för alla hur bra vi är eftersom vi skäms för att vi lämnat vårat land Vi 0 - Dom 520581
Supertequila Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Postad 7 September , 2009 Orka Vi är i Sverige för att våra egna länder är så fruktansvärt värdelösa. När vi väl är här måste vi berätta för alla hur bra vi är eftersom vi skäms för att vi lämnat vårat land Vi 0 - Dom 520581 lol Fail. Finns inget "vårt" och "deras" land. Inse det o du kommer upp ett steg till på evolutionen. Glöm även inte svensk historia där "värdelöshet" och utvandring varit viktiga ingredienser. Är överlag allmänt trött på mentaliteten att svenskhet är något bättre än att tillhöra en annan etnicitet när hela Sveriges förmögenhet bygger på feghet under 2a världskriget när resten av europa stod emot Hitler. För övrigt står "Dom" i mitt föregående inlägg för "De främlingsfientliga"... Så 520581?.... Möjligt att verkligheten faktiskt är så. Har för övrigt inget emot Sverige,,, bara trött på smygrasismen o den svenska tron att svenskhet överstiger allt annat.
Snygglenn Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Jag är ju inte svensk själv (nåja, halvsvensk) om du trodde det. Är bara så trött på invandrare som ska berätta hur bra deras eget land är och hur dåligt Sverige är och beter sig som riktiga blattar för det gör att jag som invandrare också får dåligt rykte. Men missförstod dig och trodde du menade vi som i invandrare och dom som i svenskar så we're good =)
pezdawg Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Har nästan ingen "svensk" kompis faktiskt, bara blattish. Dock älskar mina polare sverige för det är imo ett av världens absolut bästa (om inte bästa) länder att vara bosatt i. Jag tycker absolut inte att man måste gå omkring och vara tacksam och suga sveriges kuk om man är invandrare i landet. Däremot är det mkt tråkigt att sverige tagit sig så pass med vatten över huvudet med invandrarpolitiken så att vissa invandrare tom förvandlas till sverigehatare. Finns obv många svenska rötägg som rakt av bara vill skicka hem folk som är "otacksamma" emot sverige osv. Undrar hur många tusen år det ska ta innan man slipper höra nån vi och dom skit igen, (där dom står för sverige). Fan kan inte alla bara fatta att vi har det sjukt bra här och glömma var fan man är född lixom, rastillhörighet är så 1944...
Dead-Inside Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Har nästan ingen "svensk" kompis faktiskt, bara blattish.Dock älskar mina polare sverige för det är imo ett av världens absolut bästa (om inte bästa) länder att vara bosatt i. Jag tycker absolut inte att man måste gå omkring och vara tacksam och suga sveriges kuk om man är invandrare i landet. Däremot är det mkt tråkigt att sverige tagit sig så pass med vatten över huvudet med invandrarpolitiken så att vissa invandrare tom förvandlas till sverigehatare. Finns obv många svenska rötägg som rakt av bara vill skicka hem folk som är "otacksamma" emot sverige osv. Undrar hur många tusen år det ska ta innan man slipper höra nån vi och dom skit igen, (där dom står för sverige). Fan kan inte alla bara fatta att vi har det sjukt bra här och glömma var fan man är född lixom, rastillhörighet är så 1944... Handlar nog mer om kultur (och hur vissa kulturer inte fungerar så bra med svenska värderingar) snarare än rastillhörighet eller plats där man är född.
acunited Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Handlar nog mer om kultur (och hur vissa kulturer inte fungerar så bra med svenska värderingar) snarare än rastillhörighet eller plats där man är född. +1
Hjort Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Har nästan ingen "svensk" kompis faktiskt, bara blattish.Dock älskar mina polare sverige för det är imo ett av världens absolut bästa (om inte bästa) länder att vara bosatt i. Jag tycker absolut inte att man måste gå omkring och vara tacksam och suga sveriges kuk om man är invandrare i landet. Däremot är det mkt tråkigt att sverige tagit sig så pass med vatten över huvudet med invandrarpolitiken så att vissa invandrare tom förvandlas till sverigehatare. Sånt här får mig att fundera på om inte SD har en poäng ändå.
jello Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 att vara stolt över sin "kulturtillhörighet" är så extremt lol oavsett vad den är låt mig förtydliga: det är en sak att uppskatta den men en helt annat sak att identifiera sig själv och sin personlighet utifrån den och till och med känna sig stolt över sina förfäders idéer och handlingar. större bullshit finns inte.
Supertequila Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Postad 7 September , 2009 I vilket fall så plussar jag nu på nl200-400.. halva månadsbacket intaget redan... vi kör på...
AccessGranted Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 att vara stolt över sin "kulturtillhörighet" är så extremt lol oavsett vad den är låt mig förtydliga: det är en sak att uppskatta den men en helt annat sak att identifiera sig själv och sin personlighet utifrån den och till och med känna sig stolt över sina förfäders idéer och handlingar. större bullshit finns inte. I idrottssammanhang t ex kan du inte känna glädje eller stolthet över att Sverige (eller någon svensk) vinner trots att du aldrig träffat personen? Om Sverige vinner VM i Sydafrika, whatever, who cares eller? Ok, man kan ju givetvis rationalisera och säga att varför skulle jag bry mig, jag har ju inte haft någon som helst medverkan till deras seger. Men vafaaan, det är ju KUL!
acunited Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 I idrottssammanhang t ex kan du inte känna glädje eller stolthet över att Sverige (eller någon svensk) vinner trots att du aldrig träffat personen? Om Sverige vinner VM i Sydafrika, whatever, who cares eller? Ok, man kan ju givetvis rationalisera och säga att varför skulle jag bry mig, jag har ju inte haft någon som helst medverkan till deras seger. Men vafaaan, det är ju KUL! Jello är vida känd för att inte tycka något är kul här i livet
heltok Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 I idrottssammanhang t ex kan du inte känna glädje eller stolthet över att Sverige (eller någon svensk) vinner trots att du aldrig träffat personen? Om Sverige vinner VM i Sydafrika, whatever, who cares eller? Ok, man kan ju givetvis rationalisera och säga att varför skulle jag bry mig, jag har ju inte haft någon som helst medverkan till deras seger. Men vafaaan, det är ju KUL! eller om en vit man skulle vinna 100m. känner ni inte glädje och stolthet över att vara vita då?
pezdawg Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Handlar nog mer om kultur (och hur vissa kulturer inte fungerar så bra med svenska värderingar) snarare än rastillhörighet eller plats där man är född. Trodde detta var underförstått...
Supertequila Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Postad 7 September , 2009 eller om en vit man skulle vinna 100m. känner ni inte glädje och stolthet över att vara vita då? Haha as if det nånsin skulle hända
AccessGranted Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 eller om en vit man skulle vinna 100m. känner ni inte glädje och stolthet över att vara vita då? Ja, litegrann i förhållande till svarta men skulle vara roligare om han var svensk såklart. Det är en sak att vara intellektuell och så objektiv och konsekvent som möjligt i de sammanhang där det fyller en funktion (eller t.o.m krävs), men en annan sak att kunna släppa loss och ha roligt i de sammanhang där fascistoid logik varken är nödvändig eller nyttig och dessutom en rejäl glädjedödare. Kul att sitta och se på fotboll och ha sina logiska lagar i huvudet påminna en om att "du får inte heja på Sverige, för då är du anti-intellektuell, inkonsekvent och en känslomänniska och tvi den som är sån. Hur skulle det se ut om hela världen var så!". Vem bryr sig så länge man har roligt?
Supertequila Postad 7 September , 2009 Författare Rapport Postad 7 September , 2009 Ja, litegrann i förhållande till svarta men skulle vara roligare om han var svensk såklart. So sick... Så om du hör på nyheterna om en våldtäktsman så känns det bättre om han är svart än svensk? Som om det spelar någon som helst roll i den stackars flickans liv var idioten kommer ifrån.
AccessGranted Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 So sick... Så om du hör på nyheterna om en våldtäktsman så känns det bättre om han är svart än svensk? Som om det spelar någon som helst roll i den stackars flickans liv var idioten kommer ifrån. Mmm, självklart känner jag mer samhörighet med personer som jag identifierar mig med, så ja, jag hade "tagit åt mig" mer om en svensk hade våldtagit en tjej än om det var någon afrikan eller whatever. Flickan är ju våldtagen och sårad oavsett och jag skulle känna sympati med henne i vilket fall som helst. Fenomenet är exakt det samma som om du känner någon glädje eller stolthet om Sverige eller Iran (tror du hade rötter där) vinner i säg VM. Man har mer känslor till personer eller grupper av personer man själv identifierar sig med och man påverkas mer av saker som sker med dem.
Macke_ Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 So sick... Så om du hör på nyheterna om en våldtäktsman så känns det bättre om han är svart än svensk? Som om det spelar någon som helst roll i den stackars flickans liv var idioten kommer ifrån. På tal om svarta + våldtäkt. Var fjärde sydafrikansk man har begått våldtäkt. Det slås fast i en undersökning från landets medicinska vetenskapsråd. Männen i studien kommer både från städer och landsbygd och både svarta och vita är representerade. De flesta angrep sitt första offer redan som tonåringar. Av studien framgår också att gängvåldtäkter är vanliga och att männen motiverar det med att det stärker banden mellan de män som utför den. Dessutom sa var tionde man att de själva fallit offer för våldtäkt. I Sydafrika har en av fyra flickor under 16 år våldtagits. Varje år begås 42 miljoner våldtäkter i Sydafrika – och antalet ökar hela tiden.
cobb89 Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Macke_ du har inte funderat på att referera till nån länk? Gissar vilt på wikipedia!
Macke_ Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Macke_ du har inte funderat på att referera till nån länk? Gissar vilt på wikipedia! Sydafrikas medicinska vetenskapsråd + svt's texttv
Recommended Posts