Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic

Supertequila

Recommended Posts

Juni slutade ett par k back, men hela månaden präglades av brist på koncentration, dåligt spel, tilt o massa annat disciplinproblem, mkt beroende på den här jävla huvudvärken jag haft pga bihåleinflammationen.

Nu tuggar jag Ipren som tar bort allt värk utan o göra mig dåsig, så Juli ska bli skärpning.

Ska spela nl200 hela juli o slå mig själv på fingrarna varje gång jag funderar på o gå upp. Måste ägna en eller ett par månader åt att öva upp min disciplin.

19e juli kommer jag o åka på semester i en vecka, förmodligen Rhodos lr Magaluf, har inte bestämt vart än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är uppenbarligen cynsk.

BossMedia Game #1668867889: Table Table TH 2117 - €1.00/€2.00 - No Limit Hold'em - 03:45:55 - 2009/07/02

Seat 1: Leo-Drake (€176.35)

Seat 4: *aicom* (€29.75)

Seat 5: Johhansz (€165.03)

Seat 2: JOHNRAMBO0 (€181.00)

Seat 3: mymaximus (€263.40)

*aicom* posts the small blind of €1.00

Johhansz posts the big blind of €2.00

mymaximus is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake Queen of DiamondsQueen of Clubs

Leo-Drake raises €7.00

JOHNRAMBO0 folds

mymaximus calls €7.00

*aicom* folds

Johhansz calls €7.00

*** FLOP *** 6 of Spades3 of Hearts2 of Diamonds

Johhansz bets €11.00

Leo-Drake raises €30.00

mymaximus folds

Johhansz goes all-in with €158.03

Leo-Drake calls €158.03

*** TURN *** 6 of Spades3 of Hearts2 of DiamondsAce of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Spades3 of Hearts2 of DiamondsAce of DiamondsAce of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot €335.06 | Rake €3.00

Board: 6 of Spades3 of Hearts2 of DiamondsAce of DiamondsAce of Clubs

Leo-Drake won (€0.00), mucks

JOHNRAMBO0 won (€0.00), mucks

mymaximus won (€0.00), mucks

*aicom* won (€0.00), mucks

Johhansz won (€335.06), showed Ace of Spades8 of Spades

Länk till kommentar

Fortfarande händer det nån gång att folk donerar. Då kommer man o tänka på alla historier man hört om förr i tiden då alla i princip spelade så här. Tanken på alla miljoner som bara gått en förbi pga fel timing får mig o bli ledsen.

BossMedia Game #1668896001: Table Table TH 2117 - €1.00/€2.00 - No Limit Hold'em - 05:09:02 - 2009/07/02

Seat 1: Leo-Drake (€288.80)

Seat 5: IneedPot (€243.85)

Seat 4: dogerty (€212.10)

Seat 2: make8400 (€25.00)

Seat 3: Pomplemouse (€121.12)

IneedPot posts the big blind of €2.00

dogerty posts the small blind of €1.00

Pomplemouse is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 10 of SpadesJack of Spades

Leo-Drake raises €7.00

make8400 folds

Pomplemouse calls €7.00

dogerty calls €7.00

IneedPot folds

*** FLOP *** 7 of Spades4 of Diamonds9 of Clubs

dogerty bets €23.00

Leo-Drake calls €23.00

Pomplemouse calls €23.00

*** TURN *** 7 of Spades4 of Diamonds9 of Clubs8 of Diamonds

dogerty bets €92.00

Leo-Drake calls €92.00

Pomplemouse folds

*** RIVER *** 7 of Spades4 of Diamonds9 of Clubs8 of Diamonds3 of Diamonds

dogerty goes all-in with €90.10

Leo-Drake calls €90.10

*** SUMMARY ***

Total pot €453.20 | Rake €3.00

Board: 7 of Spades4 of Diamonds9 of Clubs8 of Diamonds3 of Diamonds

Leo-Drake won (€453.20), showed 10 of SpadesJack of Spades

make8400 won (€0.00), mucks

Pomplemouse won (€0.00), mucks

dogerty won (€0.00), showed Ace of Clubs6 of Clubs

IneedPot won (€0.00), mucks

Länk till kommentar

Fick lite kritik i tidigare HH när jag checkade AQ på Q-hög flopp 3handat.

Man måste tänka på att alla ens linjer är balanserade. Just checka bakom på floppen när man är fler än 2 personer är en sån linje där man är svag jätteofta. Att balansera det kan innebära att man får jättemycket action, just av den anledningen att folk sätter en på jättesvag range.

BossMedia Game #1668906719: Table Table TH 2117 - €1.00/€2.00 - No Limit Hold'em - 05:56:27 - 2009/07/02

Seat 1: Leo-Drake (€474.75)

Seat 2: Capali (€65.71)

Seat 4: all4outs (€177.31)

Seat 3: Pomplemouse (€421.31)

Seat 5: -vertigo- (€126.40)

Capali posts the small blind of €1.00

Pomplemouse posts the big blind of €2.00

Leo-Drake is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 8 of HeartsAce of Hearts

all4outs raises €8.00

-vertigo- folds

Leo-Drake calls €8.00

Capali calls €8.00

Pomplemouse folds

*** FLOP *** 4 of DiamondsAce of SpadesQueen of Hearts

Capali checks

all4outs checks

Leo-Drake checks

*** TURN *** 4 of DiamondsAce of SpadesQueen of Hearts7 of Hearts

Capali checks

all4outs bets €19.50

Leo-Drake calls €19.50

Capali folds

*** RIVER *** 4 of DiamondsAce of SpadesQueen of Hearts7 of Hearts8 of Diamonds

all4outs goes all-in with €149.81

Leo-Drake calls €149.81

*** SUMMARY ***

Total pot €361.62 | Rake €3.00

Board: 4 of DiamondsAce of SpadesQueen of Hearts7 of Hearts8 of Diamonds

Leo-Drake won (€361.62), showed 8 of HeartsAce of Hearts

Capali won (€0.00), mucks

Pomplemouse won (€0.00), mucks

all4outs won (€0.00), showed Jack of Hearts9 of Hearts

-vertigo- won (€0.00), mucks

Länk till kommentar

Juni slutade ett par k back, men hela månaden präglades av brist på koncentration, dåligt spel, tilt o massa annat disciplinproblem, mkt beroende på den här jävla huvudvärken jag haft pga bihåleinflammationen.

Nu tuggar jag Ipren som tar bort allt värk utan o göra mig dåsig, så Juli ska bli skärpning.

Ska spela nl200 hela juli o slå mig själv på fingrarna varje gång jag funderar på o gå upp. Måste ägna en eller ett par månader åt att öva upp min disciplin.

19e juli kommer jag o åka på semester i en vecka, förmodligen Rhodos lr Magaluf, har inte bestämt vart än.

THIS IMHO!

Länk till kommentar

ST, du som är ett sånt fan av balansering o.s.v. Funderar du på sånt på direkten när du möter spelare eller behöver du ett par hundra händer, mer, för att börja göra det? Kan ju omöjligt finnas nån nytta i balansering när du möter spelare du aldrig mött, finns det då ett värde i det på grund av att du KAN få möta samma spelare i framtiden? Är det värdet större än att spela optimalt just för stunden?

Länk till kommentar

ST, du som är ett sånt fan av balansering o.s.v. Funderar du på sånt på direkten när du möter spelare eller behöver du ett par hundra händer, mer, för att börja göra det? Kan ju omöjligt finnas nån nytta i balansering när du möter spelare du aldrig mött, finns det då ett värde i det på grund av att du KAN få möta samma spelare i framtiden? Är det värdet större än att spela optimalt just för stunden?

Wat?

Finns ingen direkt anledning att spela "balanserat" mot någon vi har en miljon händer på och vet exakt allt om med 100% sannolikhet. Vem är det bäst att försöka spela balanserat mot om inte någon helt ny spelare vi inte vet minsta lilla om?

Länk till kommentar

du levlade säker och jag har tappat förmågan att upptäcka det har jag märkt. men så här funkar det:

du utgår efter ett balanserat spel. det blir i princip auto pilot till slut. sen när du har read på fi så kan man börja ta exploativa linjer.

Länk till kommentar

Fi är uppenbarligen cynsk.

BossMedia Game #1668867889: Table Table TH 2117 - €1.00/€2.00 - No Limit Hold'em - 03:45:55 - 2009/07/02

Seat 1: Leo-Drake (€176.35)

Seat 4: *aicom* (€29.75)

Seat 5: Johhansz (€165.03)

Seat 2: JOHNRAMBO0 (€181.00)

Seat 3: mymaximus (€263.40)

*aicom* posts the small blind of €1.00

Johhansz posts the big blind of €2.00

mymaximus is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake Queen of DiamondsQueen of Clubs

Leo-Drake raises €7.00

JOHNRAMBO0 folds

mymaximus calls €7.00

*aicom* folds

Johhansz calls €7.00

*** FLOP *** 6 of Spades3 of Hearts2 of Diamonds

Johhansz bets €11.00

Leo-Drake raises €30.00

mymaximus folds

Johhansz goes all-in with €158.03

Leo-Drake calls €158.03

*** TURN *** 6 of Spades3 of Hearts2 of DiamondsAce of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Spades3 of Hearts2 of DiamondsAce of DiamondsAce of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot €335.06 | Rake €3.00

Board: 6 of Spades3 of Hearts2 of DiamondsAce of DiamondsAce of Clubs

Leo-Drake won (€0.00), mucks

JOHNRAMBO0 won (€0.00), mucks

mymaximus won (€0.00), mucks

*aicom* won (€0.00), mucks

Johhansz won (€335.06), showed Ace of Spades8 of Spades

he put u on AK! oh wait....

Länk till kommentar

Man har ett gäng, förhoppningsvis, välbalanserade linjer som man kör på med små justeringar för exploativt spel. Detta är något man tänkt på i förväg och infogat i sitt grundspel så att säga.

Tanken med att spela balanserat är att det ska bli omöjligt för fi att läsa vad du har, så det är lika bra o köra det hela tiden imo.

Länk till kommentar

Tanken med att spela balanserat är att det ska bli omöjligt för fi att läsa vad du har, så det är lika bra o köra det hela tiden imo.

Ehmm, inte direkt? Värdet ligger i att det inte finns någon bra motstrategi mot balanserat spel. Omöjlig att läsa kan man vara och ändå spela uselt.

Länk till kommentar

du levlade säker och jag har tappat förmågan att upptäcka det har jag märkt. men så här funkar det:

du utgår efter ett balanserat spel. det blir i princip auto pilot till slut. sen när du har read på fi så kan man börja ta exploativa linjer.

Man har ett gäng, förhoppningsvis, välbalanserade linjer som man kör på med små justeringar för exploativt spel. Detta är något man tänkt på i förväg och infogat i sitt grundspel så att säga.

Men det är ju det jag menar. Att checka AQ på den floppen är väl ett i högsta grad "exploativt spel" om man gör det för första gången mot spelare man aldrig mött? Inte exploativt i den meningen att du utnyttjar reads eller dylikt, utan i den meningen att du gör en avvikelse från det "rätta spelet" för att du tror det ger större avkastning.

Det är ju inte din standardlinje som du sagt innan, och då undrar jag om du använder det första gångerna du möter en motståndare för att du senare ska kunna utnyttja det, om du använder det för att du tror att det är det rätta just i den situationen, eller gör du det för att andra spelare vid bordet ska tänka på det?

Och nej, jag levlar inte, jag är såhär dum... :-)

Länk till kommentar

AQ-handen där jag checkar flop 3handat är ett balansspel där jag inte bryr mig om motståndarens statistik alls, sålunda inte exploativt.

När man checkar bakom på floppen multiway efter pfr är det jätteofta ett starkt tecken på svaghet just av anledningen att ofta har man faktiskt missat floppen o inte vill Cba mot 2-3 motståndare.

För att inte bli totalt sönderläst där och exploaterat måste man balansera det här. Ett sätt är att checka t ex toppar på flopp som inte är så dragigt. Man kan även syna turn light, lr höja turn light osv, men såna linjer kostar mkt så man ska nog va försiktig med o överbruka dem.

Sen är ju frågan hur ofta man ska göra det. Det finns säkert nån typ av exakt frekvens uträknat, men jag nöjer mig med att säga "ibland".

Länk till kommentar

grejen är den att man inte har sina ranges svart på vitt utan man försöker jobba in dom allt efter hand. så tänker ialla fall jag och misstänker att ST har samma aproach då han fick för sig att jobba in balans för check mitt i allt.

väldigt få som sätter sig ner med pokerstove eller liknande och räknar in hur många bluffhänder och nöthänder man ska ha i varje givet läge, vilket ändå skulle ta sjuttioelva år.

Länk till kommentar

Ehmm, inte direkt? Värdet ligger i att det inte finns någon bra motstrategi mot balanserat spel. Omöjlig att läsa kan man vara och ändå spela uselt.

Mot optimalt spel. Balansen är väl mest för att bli svårläst så att Fi inte kan agera på ett visst sätt mot din range som är vinstgivande. . Frekvens, range o andra saker, tillsammans med balansen, ska ju skapa ett optimalt jämviktsläge som är omöjlig o exploatera.

Länk till kommentar

Jag tror ni missade min poäng, om jag nu hade nån.

Poängen var att balansering kan ju bara av någon slags nytta om vi räknar att spela mot spelarna mer, förutsatt att vi inte har mött dem massa innan.

Min fråga var då egentligen av vilken anledning du gör det om du gör det mot en motståndare du inte tidigare mött. För jag antar att checken där inte är det bästa spelet sett i ett vacuum.

Länk till kommentar

En av de viktiga aspekterna i NLH är att dölja sin hand. Att checka bakom där, förutom att balansera, hjälper till att dölja din hand. Så även i ett vacuum är spelet ok.

Jag vet att spelet är ok, och använder det naturligtvis själv. Men det är nog antagligen inte det bästa för den specifika handen, exkl dåtid och nutid, så då måste man ju motivera det med andra anledningar.

Länk till kommentar

Mot optimalt spel. Balansen är väl mest för att bli svårläst så att Fi inte kan agera på ett visst sätt mot din range som är vinstgivande. . Frekvens, range o andra saker, tillsammans med balansen, ska ju skapa ett optimalt jämviktsläge som är omöjlig o exploatera.

Förklara gärna för mig vad skillnaden mellan optimalt och balanserat spel är. Det du beskriver som balanserat ser för mig ut att vara exakt samma sak som optimalt.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...