Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic

Supertequila

Recommended Posts

http://traningslara.se/generell-och-specifik-uppvarmning-for-att-kunna-prestera-maximalt/

ang viktnedgång så är imo kost>träning.

Ur ett längre perspektiv kan de dock vara värt träna upp konditionen för att kunna styra en effektiv deff. Promenader är så djävla tidskrävande om man kör det ofta, men det är även enklare kombinera med gym eftersom man INTE ska blanda gym och cardio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tränings på lolzors vis:

Njae, jag ser mer ut som en grekisk gud än Richard Simmons faktiskt.

Vikten är inte det primära målet, utan att kroppen ser bra ut, sen om det visar sig att man i slutändan gått upp i antal kg så skitsamma.

Jag hatar cardio och skulle aldrig få motivation o köra en sån träning under en längre preiod... gym är kul däremot.

Det är tyvärr inget du får tycka till om, vill du ha en schysst kropp så måste du lägga in en hel del cardio. Så sjukt sorgligt varje gång man går ner på gymmet och ser en massa feta muskelbyggare som aldrig satt sin fot på ett löpband.

will-smith-challenge-quote.png

EDIT: Googlade just Will Smiths träningsschema inför I-robot:

Each of his 5-day-a-week lifting sessions focused on one or two body parts. He ran at least 5 miles 6 days a week, and he boxed twice a week. "There is no better fitness regimen than the one a professional fighter uses," Foster says.

Lol, ändå ser han fet ut.

Länk till kommentar

Att preppa idag är väl inte lika big deal nu för tiden som för 15 år sedan då alla käkade ryssfemmor utan att ta anti-östrogen och likn efteråt? Tänkte om den prepp-sugne gör sin research så at säga först? Kan tänka mig att hollywood'arnas prepp-kurer inte är så jäkla ta-i-trä farliga? Prepp-doktorerna dom anlitar lär väl kunna sin sak, särskilt vad dem ska trycka i sig efter kurerna?

Skulle gärna vilja höra nån gymråtta om detta, och om det "går" att se om nån har preppat hela sin gymkarriär så att säga eller om någon är "ren" baserat på hur de ser ut, nu snackar jag inte om nån med super-överobvious bitch tits...

Länk till kommentar

Skulle gärna vilja höra nån gymråtta om detta, och om det "går" att se om nån har preppat hela sin gymkarriär så att säga eller om någon är "ren" baserat på hur de ser ut, nu snackar jag inte om nån med super-överobvious bitch tits...

Man kan göra okej gissningar, men det är oftast svårt.

Länk till kommentar

om kompositionen på kroppen är viktig (dvs du vill inte se smalfet ut allteftersom du tappar vikt) är styrketräning, högt proteinintag, och något begränsat med cardio rätt recept.

Givetvis måste du hålla dig under kaloribalans för att tappa vikt.

Att på negativ kaloribalans pumpa på med cardio i tid och otid är ett fint sätt att gå ner i vikt, men du tappar även en massa muskelmassa i denna "viktnedgång".

Och muskelmassa är i detta avseende oerhört värdefullt. Muskelmassa tar oerhört mycket längre tid och kräver avsevärt högre ansträngningar för att återfås, medans fettmassa är busenkelt att förlora.

hoppas något av mitt svammel lät logiskt. lite småstressad atm.

Länk till kommentar

Att preppa idag är väl inte lika big deal nu för tiden som för 15 år sedan då alla käkade ryssfemmor utan att ta anti-östrogen och likn efteråt? Tänkte om den prepp-sugne gör sin research så at säga först? Kan tänka mig att hollywood'arnas prepp-kurer inte är så jäkla ta-i-trä farliga? Prepp-doktorerna dom anlitar lär väl kunna sin sak, särskilt vad dem ska trycka i sig efter kurerna?

Finns väl säkerligen en del tecken på att någon trycker prep.

Nu är den ju lite partiskt uppbyggd, men jag tyckte ändå "bigger,faster,stronger" var en mycket sevärd och intressant dokumentär i ämnet.

Denna artikel ger också en liten inblick i vad som är realistiskt att bygga som "ren".

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

Länk till kommentar

Det är tyvärr inget du får tycka till om, vill du ha en schysst kropp så måste du lägga in en hel del cardio. Så sjukt sorgligt varje gång man går ner på gymmet och ser en massa feta muskelbyggare som aldrig satt sin fot på ett löpband.

will-smith-challenge-quote.png

EDIT: Googlade just Will Smiths träningsschema inför I-robot:

Lol, ändå ser han fet ut.

1) man tappar kroppsfett genom en kalorirestriktion. Visst hjälper cardio i det, men det finns också många studier som pekar på att cardiotokar gärna överkompenserar genom att äta mycket mer än de vanligen gör.

2) superstjärnor som bale, smith och rapace ( :shock: ) kör med prep.

Dessutom skulle jag ta de scheman som cirkulerar om deras träning och kost med en nypa salt. Finns väl inget som säger att det är ett korrekt upplägg av vad de faktiskt sysslar med?

Det klassiska är ju att alla vill se ut som Tyler Durden. Berkhan på leangains tog även upp det i sin fuckarounditis artikel.

"Want to look like Tyler Durden? Then you need to build up some modest amount of muscle and then you need to lose fat, period. The muscle is best built with heavy weight training, not 15-25-rep set flyes followed by an hour in the pec deck machine. Your gut is best lost with a good diet, not "fat burning workouts"/tons of cardio/pump'n'tone crapola. All those will do is leave you under-muscled, weak and with a severe case of fuckarounditis."

Länk till kommentar

Att bara gå ner i vikt är ju fan hur lätt som helst. Att se biffig och rippad ut däremot är en annan femma :cry:

Men jag måste säga att femreppare i basövningarna är på tok för tungt om man inte tränat dem ett bra tag först.

äsch man börjar ju på relativt låga vikter.

Problemet med högreppare blir ju att formen blir lidande. Vilket kan vara rätt trist som nybörjare.

Men ärligt talat. Jag tror det mesta funkar okej. Kör inte något som är totalt efterblivet (typ stå och biceps curla 20 set) så får man fina resultat i början.

Rippetoe som skrivit starting strength är duktig och har lång erfarenhet att träna nybörjare. Men det finns ju andra vägar att gå.

Länk till kommentar

Lägg bara ner, här pratar vi väl ändå serier och med lite tur tyska vänners borderline rape anekdoter? Tycker office rivstart är värd att nämna, mycket bra!

IASIP > office

Sjukt bra start för iasip. alla 3 avsnitten har varit guld.

Idag kom även nya dexter och how to make it in america ut på piratbukten. Mycket trevligt!

Länk till kommentar

Jag kan lätt tänka mig att du ser ut att vara produkten av ett par generationers incest, kronisk alkoholism och sexuella närmanden på tamboskap. :)

För övrigt är det påfallande hur väl fixering vid konditionsträning korrelerar med vegetarianism, kommunism, svagsinne, klenhet, flackande blick, hysteri och andra för män osunda egenskaper.

Men jag måste säga att femreppare i basövningarna är på tok för tungt om man inte tränat dem ett bra tag först.
Det är därför man börjar lätt och lägger på 2.5 kg per pass. Pissa blod-känslorna infinner sig inte förrän en bra bit in i programmet. Startsträckan och deloadsen ger alltså teknikträning, lite muskeltillväxt och förbättrad cns-mumbojumbo snarare än att man står och hamrar 5repmax varje pass.
Länk till kommentar

Jag kan lätt tänka mig att du ser ut att vara produkten av ett par generationers incest, kronisk alkoholism och sexuella närmanden på tamboskap. :)

För övrigt är det påfallande hur väl fixering vid konditionsträning korrelerar med vegetarianism, kommunism, svagsinne, klenhet, flackande blick, hysteri och andra för män osunda egenskaper.

Snälla.. båda vi vet att jag skulle göra dig till min personliga slampa ifall det inte hade varit för att vi lever i ett någorlunda civiliserat samhälle och kommunicerade via ett forum.

Länk till kommentar

Det är därför man börjar lätt och lägger på 2.5 kg per pass. Pissa blod-känslorna infinner sig inte förrän en bra bit in i programmet. Startsträckan och deloadsen ger alltså teknikträning, lite muskeltillväxt och förbättrad cns-mumbojumbo snarare än att man står och hamrar 5repmax varje pass.

Låter jävligt självklart IMO.

Länk till kommentar

Så varför tror du att det skulle vara särskilt jobbigt att köra femmor då? Är väl några tusen personer som kör liknande program per år utan att det är några större problem. Det är ju också den sortens grejer som din favoritsjukgymnast rekar för nybörjarstyrka och för fettnedgång.

Länk till kommentar

Antaligen tenderar folk att köra tynga vikter på lägre reps -> skaderisk.

och dom som lyfter utan tycka det är tungt är idioter

i början tycker man jäkligt lätta vikter är tungt. :)

Skulle påstå att det snarare är idioter som kör FÖR tungt så de inte klarar av någorlunda korrekt teknik = skaderisk.

Länk till kommentar

Så varför tror du att det skulle vara särskilt jobbigt att köra femmor då? Är väl några tusen personer som kör liknande program per år utan att det är några större problem. Det är ju också den sortens grejer som din favoritsjukgymnast rekar för nybörjarstyrka och för fettnedgång.

Jag vägrar egentligen tro att du verkligen inte fattar vad jag menar. Men ok, om du insisterar...Om man rekar någon att köra femmor i basövningarna så menar man antagligen inte att dem ska köra knäböj med kroppsvikt och bara göra fem reps även om personen hade kunnat göra hundra. Det är i mitt tycke underförstått att det ska vara tungt nog att man precis klarar fem reps. Jag menade att det är för tungt i början men har redan skrivit att jag inte vet exakt hur "starting strength" har lagt upp sitt program. Om dem nu menar att man alltid ska köra fem reps men i början bara göra det med låga vikter och absolut inte göra fler än fem reps även om man skulle kunna göra 49 så är det inte ett upplägg jag personligen skulle reka men det får obv stå för dem.

Om jag rekar någon att sikta på ca 10 reps i en övning menar jag iaf definitivt inte att dem ska ta en vikt dem hade kunnat göra 45 reps på och ändå bara göra 10. Jag tror dem flesta resonerar likadant, kanske inte "starting strength" då.

Pratar man muskelhypertrofi är det dessutom sannolikt att fem reps är i det lägsta laget att ligga på. Det skriver även träningslära.se om det var den sidan du menade med "sjukgymnasten", så då förstår jag absolut inte varför du hänvisar dit. Nu använder programmet almostfamous länkade till ordet "strength" i sin titel och fem reps är då fullt rimligt. Fettnedgång är en helt annan process och det antar jag faktiskt att du också vet.

För övrigt är det staahlas grej att försöka vara nedlåtande mot träningslära genom att hänvisa till Gudiol som sjukgymnasten (hur detta nu skulle vara något fel) så du borde komma på något bättre själv IMO :mrgreen: Det borde du som är så smart fixa utan större problem.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...