Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Vad göra på turn?

 

Blinds mot blinds.

Fi har spelat ok o solitt vad jag kan erinra mig. Vet inte riktigt om han förmår pusha drag här lr inte. Jag har LAG-table-image som vanligt.

 

Han lär väl inte ha AK-AQ lr AA-KK pre med tanke på kallsyn. Känns som 444 är enda handen i en range bestående av massa drag som slår mig. Närmast känner jag att det kan va Kxs här.

 

***** Hand 1259755384 *****

2.00/4.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 oktober 2008 01:36:37

Table TH 953 (Real /Cash Game )

Seat 2: Leo-Drake (612.20)

Seat 4: PantherSix (372.00)

Seat 5: goudvis (414.00)

Leo-Drake post SB 2.00

PantherSix post BB 4.00

** Deal **

Leo-Drake [:Ac:, :Jc:]

PantherSix [N/A, N/A]

goudvis [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

goudvis Fold

Leo-Drake Raise to 16.00

PantherSix Call 16.00

*** Flop(Board): *** : [:4h:, :Kd:, :Ah:]

*** Bet Round 2 ***

Leo-Drake Bet 24.00

PantherSix Raise to 60.00

Leo-Drake Raise to 150.00

PantherSix All-in 356.00

Leo-Drake ?????

 

raise/fold är väl den sämste linjen vi kan ta? Du inducerar kombos eller släta drag, kan faktiskt inducera sämre kicker, och du får självklart in smeten mot bättre. Antingen Synar du hans raise och stänger in dig i call-mode där du låter honom bluffa (ditt enda riktiga beslut blir egentligen om du ska syna river eller ej) eller så försöker du få in degen.

 

Vår raise/fold range bör aldrig innehålla toppar här imo. snarare typ J9o osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all input gubbar.

 

AK-handen foldade jag mot hans turnpush.

 

AJ-handen synade jag:

 

*** Flop(Board): *** : [:4h:, :Kd:, :Ah:]

*** Bet Round 2 ***

Leo-Drake Bet 24.00

PantherSix Raise to 60.00

Leo-Drake Raise to 150.00

PantherSix All-in 356.00

Leo-Drake Call 356.00

*** Turn(Board): *** : [:4h:, :Kd:, :Ah:, :5s:]

*** River(Board): *** : [:4h:, :Kd:, :Ah:, :5s:, :As:]

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 741.00

Leo-Drake [:Ac:, :Jc:] Three of a kind, aces Win: 741.00

PantherSix [:4s:, :Ks:] Two pair aces and kings Win: 0.00

goudvis Fold Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan, är lite sen på det men du kan räkna in åtminstone ett överpar tillsammans med alla AhTx+ i hans range och då krossar den dig.

 

Hur lägger man in t ex KK tillsammans med AhTx+ i Pokerstove?

Vad Jag kan se så kan man bara lägga in Axo, men då räknar den väl även alla kombinationer som inte innehåller hjärter va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Jag kan se så kan man bara lägga in Axo, men då räknar den väl även alla kombinationer som inte innehåller hjärter va?
När du markerar händer i preflopptabellen så finns det ett gäng knappar med suits till höger. Ser ut :h: :h: eller :h::c: och motsvarar alla möjliga suitkombos. Som standard är alla ifyllda, men om du klickar på en knapp så markeras den suiten bort.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll:

 

gl.

 

Vi försöker vara aningen mer konstruktiva än så här i den här dagboken. Bidra gärna med kunskap och avstå gärna från att överhuvudtaget kommentera annars. Försöker undvika ha en dagbok fylld med troll tack.

 

När du markerar händer i preflopptabellen så finns det ett gäng knappar med suits till höger. Ser ut :h: :h: eller :h::c: och motsvarar alla möjliga suitkombos. Som standard är alla ifyllda, men om du klickar på en knapp så markeras den suiten bort.

 

Tack. Kommentera gärna HHn o annat matnyttigt om lusten faller på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan, är lite sen på det men du kan räkna in åtminstone ett överpar tillsammans med alla AhTx+ i hans range och då krossar den dig.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

29,700 games 0.015 secs 1,980,000 games/sec

 

Board: 7h 8h 4h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 77.172% 75.66% 01.52% 22470 450.00 { JJ+, AcQh, AdQh, AhQc, AhQd, AhQs, AsQh }

Hand 1: 22.828% 21.31% 01.52% 6330 450.00 { 4s3s }

 

 

Ja onekligen är man krossad då. Frågan är om han blixtpushar överpar mot preflopp3betare så där på floppen.

 

Väldigt marginell situation i alla fall. Kanske lika bra o släppa med ganska lite investerad för helt säker kan man ju inte vara att killen inte pushar överpar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att vi vet att han är kapabel att blixtpusha så vet jag inte riktigt varför vi skulle tro att det är mer troligt att han gör så med A-färgdraget än exempelvis ThTx som också är lite jobbig att spela. Eller lillfärgen som får spel.

 

Mer allmänt så är det ett väldigt litet set strategier som du tjänar på att syna här medan det är många du förlorar stort på att göra det.

 

Btw, handen är inte alls marginell på så sätt att den ens är i närheten av din spelteoretiska syntröskel, utan bara i meningen att du inte plussar särskilt mycket ens om du har rätt.

 

Iaf maximalt hälften par i rangen om du ska vara ungefär break-even, och substantiellt mindre om du ska börja göra pengar.

 

Also, "Sean"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men han är 170 BB djup, så därför utgår jag ifrån att 4betsstorleken bör vara större än när du spelar mot 100 BB, där jag 4betar som standard 2,5 ggr hans bet. Eller?

Nej, vi hade ju nyss denna disskutionen, fast om 3bet, samma tänk appliceras på 4bet.

 

I denna tråden: http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/50309-svs-1-2-ako-traeffar-tptk-oop-hur-spela-turn-och-river.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vi hade ju nyss denna disskutionen, fast om 3bet, samma tänk appliceras på 4bet.

 

I denna tråden: http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/50309-svs-1-2-ako-traeffar-tptk-oop-hur-spela-turn-och-river.html

 

Taget :)

 

Seriösa inlägg ST? 3bett 5ggr (4bb) höjning standard oop?

 

Well, jag har alltid haft uppfattningen att man måste kompensera positionsnackdelen med större betsize, men har väl fått hjälp o förstå att bredare range är en bättre lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, jag har alltid haft uppfattningen att man måste kompensera positionsnackdelen med större betsize, men har väl fått hjälp o förstå att bredare range är en bättre lösning.

So have I. Vill minnas att CR pratar om högre betsizing oop också.

 

Det borde väl finnas lägen där en högre betsizing oop med snävare range kan vara fördelaktig, mot en viss typ av fi. Om vi möter en synstation t.ex. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs betala för kvinnor?

 

Gillar din spelstil St

 

Wat?

 

Verkar som att folk missuppfattat det jag skrev. Menade inte att jag skulle mörda dem, våldta dem eller betala för sexuella tjänster.

 

När jag säger "hade gett mycket" menar jag inte pengar. För mycket poker. Menar såklart att jag hade gett en finger, arm eller liknande. Och skulle skriva det innan ST kom med "Cheerleadern?". Och tom det var ett skämt. Nu kommer nog folk verkligen tro att jag är redo att offra en bit av min kropp för att få en kväll med dem... suck...

 

Är inte pervers ffs. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...