Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

fi är 28/23/3 efter 115 händer

***** Hand 806014317 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, September 19, 2008 4:44:31 PM

Britta 54 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Janne1231 (648.95)

Plats 2: Mr Slask (395.29)

Plats 3: needleye (338.61)

Plats 4: randomnoob (288.59)

Plats 5: MackaMjolk (289.34)

needleye lägg LM 1.00

randomnoob lägg SM 2.00

** Giv **

Janne1231 [N/A, N/A]

Mr Slask [N/A, N/A]

needleye [N/A, N/A]

randomnoob [Eh, Kk]

MackaMjolk [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

MackaMjolk Höj till 8.00

Janne1231 Lägg

Mr Slask Lägg

needleye Lägg

randomnoob Höj till 24.00

MackaMjolk Syna 24.00

*** Flop(Board): *** : [4k, Kr, 9r]

*** Bet Runda 2 ***

randomnoob Satsa 36.75

MackaMjolk Höj till 95.50

randomnoob Syna 95.50

*** Turn(Board): *** : [4k, Kr, 9r, 7s]

*** Bet Runda 3 ***

randomnoob Passa Borde jag ställa här?

MackaMjolk Passa

*** River(Board): *** : [4k, Kr, 9r, 7s, 3r]

*** Bet Runda 4 ***

randomnoob Passa

MackaMjolk All-in 169.84

randomnoob Som spelad, syna eller vika?

Postad
fi är 28/23/3 efter 115 händer

***** Hand 806014317 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, September 19, 2008 4:44:31 PM

Britta 54 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Janne1231 (648.95)

Plats 2: Mr Slask (395.29)

Plats 3: needleye (338.61)

Plats 4: randomnoob (288.59)

Plats 5: MackaMjolk (289.34)

needleye lägg LM 1.00

randomnoob lägg SM 2.00

** Giv **

Janne1231 [N/A, N/A]

Mr Slask [N/A, N/A]

needleye [N/A, N/A]

randomnoob [Eh, Kk]

MackaMjolk [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

MackaMjolk Höj till 8.00

Janne1231 Lägg

Mr Slask Lägg

needleye Lägg

randomnoob Höj till 24.00

MackaMjolk Syna 24.00

*** Flop(Board): *** : [4k, Kr, 9r]

*** Bet Runda 2 ***

randomnoob Satsa 36.75

MackaMjolk Höj till 95.50

randomnoob Syna 95.50

*** Turn(Board): *** : [4k, Kr, 9r, 7s]

*** Bet Runda 3 ***

randomnoob Passa Borde jag ställa här?

MackaMjolk Passa

*** Bet Runda 4 ***

randomnoob Passa

MackaMjolk All-in 169.84

randomnoob Som spelad, syna eller vika?

Du borde ställa över han raise på flopen. Att syna och låta en bluff få chansen att fortsätta på turn vore ok om du var i pos.

Färgen fylls på river men det är också den enda vettiga hand som slår dig när han chekar turn bakom.

Säger antagligen syn även om det känns som han har färg här rätt ofta.

Postad

Jag borde nog ställt på floppen eller åtminstone på turn när den blankar. Jag synade river men tänkte att jag kanske borde vikt den när färgen kom. Men med tanke på hur passivt jag spelar handen är ju river kortet ett perfekt kort för honom att bluffa på.

*** Bet Runda 4 ***

randomnoob Passa

MackaMjolk All-in 169.84

randomnoob All-in 169.09

*** Showdown *** : Rake: 14.45 Totalpott: 563.73

Janne1231 Lägger mig Vinst: 0.00

Mr Slask Lägger mig Vinst: 0.00

needleye Lägger mig Vinst: 0.00

randomnoob Lägger mig Vinst: 0.00

MackaMjolk [9s, 9k] Triss i nior Vinst: 563.73

Postad

Slå om till 32-40 pre, 4betspusha flop.

Just den här handen hade det inte spelat nån roll i slutändan, men med tanke på att du är oop plus att du måste balansera combos o nötdrag måste flopp pushas.

3beta starkare pre också för du vill egentligen inte spela handen postflop.

Postad
Slå om till 28-30 pre, 3betspusha flop.

Just den här handen hade det inte spelat nån roll i slutändan, men med tanke på att du är oop plus att du måste balansera combos o nötdrag måste flopp pushas.

3beta starkare pre också för du sitter ur pos och du gör en större 3bet från denna pos med hela din range.

fyp

Postad
28-30 är för lite. 32-40 med hela 3betsrangen.

Och du 3betspushar inte floppen all in. Du betar, Fi 3betar, o du 4betspushar.

40 blir nästan dubbla pot, du tycker inte det är lite i överkant?

Och du betar, fi raisar, du 3betar. Hur får du det till 4 bet?

Postad
28-30 är för lite. 32-40 med hela 3betsrangen.

Och du 3betspushar inte floppen all in. Du betar, Fi 3betar, o du 4betspushar.

ok, jag trodde inte att det var så men om du nu verkar så säker så har du säkert rätt.

Postad

Verkar som folk inte riktigt förstår skillnaden mellan 3-bet och 3:e bet.

När du betar floppen är det 2bet, raise 3bet, och reraise 4bet.

Att höja till 40 för dubbla potten är inte i överkant pga att det i CG finns implicita odds som man vill ta bort.

Postad
Slå om till 32-40 pre, 4betspusha flop.

3beta starkare pre också för du vill egentligen inte spela handen postflop.

du skämtar va? med betsizen pre. men ja, det ska in på flopp

Postad

När du betar floppen är det 2bet, raise 3bet, och reraise 4bet.

Att höja till 40 för dubbla potten är inte i överkant pga att det i CG finns implicita odds som man vill ta bort.

Före floppen är ju andra beten 3-bet för att blindsen räknas som en bet. Men efter flopen är ju andra beten 2-bet och tredje beten 3-bet.
Postad
Före floppen är ju andra beten 3-bet för att blindsen räknas som en bet. Men efter flopen är ju andra beten 2-bet och tredje beten 3-bet.

Ja exakt, fast man byter inte terminologi mellan före och efter flopp för det skulle bara skapa förvirring, så det är väl ganska allmänt vedertaget att en reraise av bet kallas för 3bet även om det råkar va andra betet efter flop.

Postad
Nej jag skämtar inte. Du vill helst inte spela handen ur position, o du vill verkligen inte ge goda implicita odds till t ex små par.

jag vill helst siza rimligt preflop 16-20bb är alldeles för stort imo

Postad
jag vill helst siza rimligt preflop 16-20bb är alldeles för stort imo

Du kan inte ha antal BB som en absolut gräns. Detta är självfallet totalt beroende av stackdjupet.

Eftersom det handlar om reraise ur position tycker jag inte att 4-5 ggr Fi.s raise alls är fel utan lägre än så ger honom för goda faktiska o implicita odds att syna dig i position, och sen vad du ska göra om du inte träffar A lr K vet jag inte riktigt, när du bjudit in honom billigt.

Det känns som att du främst spelar turneringar med grunda stackar, eller har jag fel?

Postad
Du kan inte ha antal BB som en absolut gräns. Detta är självfallet totalt beroende av stackdjupet.

Eftersom det handlar om reraise ur position tycker jag inte att 4-5 ggr Fi.s raise alls är fel utan lägre än så ger honom för goda faktiska o implicita odds att syna dig i position, och sen vad du ska göra om du inte träffar A lr K vet jag inte riktigt, när du bjudit in honom billigt.

Det känns som att du främst spelar turneringar med grunda stackar, eller har jag fel?

Eh wtf. Nej det kan man inte ha, menade bara generellt att det blir brutalt stort, antog att det var 100bb också. Om man 3betar tillräckligt brett ger man aldrig fi implicita för att syna in med låga par. Denna handen är bara en cooler.

Vad man ska göra om man missar floppen beror helt på texturen. b/f c/r c/f. LOL nej jag spelar inte turneringar, spelar bara cashgame så där hade du riktigt fel och jag känner mig förolämpad :(.

Postad

Det känns som att du teoretiskt spelar nl10 har jag rätt?

Postad
Det är mycket bättre att ändra sin range än att ändra storleken på 3betsen imo.

Jag menar ju självklart inte att man ska ändra sin 3bets-storlek beroende på hand ffs. Utan att man generellt med sin breda 3betsrange ska ha högre betsize oop än i pos, o då 4-5 ggr fi.s betstorlek.

Och Urmyrakeback... plz väx upp va? Anledningen till att jag skrev om turneringsspel var att många turneringsspelare bortser fr implicita med tanke på att de sällan behöver tänka på det i sin vanliga miljö.

Postad
Ja exakt, fast man byter inte terminologi mellan före och efter flopp för det skulle bara skapa förvirring, så det är väl ganska allmänt vedertaget att en reraise av bet kallas för 3bet även om det råkar va andra betet efter flop.

Fast, en reraise är ju faktiskt den tredje betten? Du vet, bet, raise, reraise?

Det är allmänt vedertaget att en 3bet är den tredje betten, och att en 4bet är den fjärde betten postflop. Ingenting annat. Det är du som förvirrar. Terminologin har inte ändrats någonstans.

För att förtydliga lite, det finns ingen skillnad. Dom är utbytbara.