Amutu Postad 5 September , 2010 Rapport Postad 5 September , 2010 Jag funderar på att gå en kurs i spelteori som går vid Borås högskola... hört att den ska va guld +1 , Har redan ansökt.
Slaktavfall Postad 5 September , 2010 Rapport Postad 5 September , 2010 way off. btw, att ha en downswing på NL50 över 6 år och 4 miljarder händer är inte sannolikt. Det är mer sannolikt att din version av gto inte alls är särskilt gto. Jag känner socialdemokrater (typ NL400regs) som har 30bb/100 och plussar 94/100 sessioner på NL50. Hur man kan uppnå episk downswing på NL50 är definitivt beyond. Jag köper det inte. Tillochmed bulkfetton typ Fredyr har edge på NL50 och det utan monstervarians. NL50 Förhelvete. Täck över korten, spela co/btn 50/50/25, smek våta brädor, abuse betfolding, abuse riskaversion osv. Vi pratar alltså om NL50 om inte det framgått. En pokerform där regsen består av såna som Fredyr. En pokerform där man kan ha 0 varians och en winrate fetare än Hjorts prinskorvsfingrar. Du borde ha stryk. Jävla apa. Skylla på varians liksom. Fyfan vad äckligt. mvh /Allan
Supertequila Postad 5 September , 2010 Författare Rapport Postad 5 September , 2010 Well, det är iofs inte över så lång tid utan några månader. Jag kan inte säga så mkt utan att allt du pratar om sker här men ingen hand står just nu, och jag kan inte göra annat än att trycka in stålet och se mirakel hända för Fi gång på gång. Men det är iofs bara temporärt. Men sanningen är nåt annat. Downswing på nl50 är inte hela sanningen, utan 90% av det dåliga resultatet beror på dålig BRM och skottande... om jag hade strikt följt reglerna så hade jag legat fett plus och spelat högre vid det här laget, så jag får väl skylla mig själv. Problemet är inte att jag inte slår NL50... tittar jag på resultaten så krossar jag nivån. Problemet är att jag inte slår mig själv och mina disciplinproblem.
fredyr Postad 5 September , 2010 Rapport Postad 5 September , 2010 Nåja, nåt som skiljer POKER (och för den delen börsmarkmaden) är avsaknaden av övre LIMES ORDO för variansen (jmfr Monte Carlotillämpningar inom andra områden av extremt diskontinuerliga fält) vilket gör downswings oavsett nivå MYCKET mer sannolika än för täthetsfunktioner av kontinuerlig eller iaf bitvis kontinuerlig karaktär.
Slaktavfall Postad 5 September , 2010 Rapport Postad 5 September , 2010 90% av det dåliga resultatet beror på dålig BRM och skottande... om jag hade strikt följt reglerna så hade jag legat fett plus och spelat högre vid det här laget, så jag får väl skylla mig själv. Problemet är att jag inte slår mig själv och mina disciplinproblem. Nu börjar vi komma någonstans. Also, om du tycker att jag är lite tyken kan du läsa detta lite mjukare sätt att säga samma sak: http://pokerforum.nu/forum/1464666-post27.html Det var ett halvår sedan. En av oss två har fortfarande inte fattat vikten av brm, tålamod och disciplin.
Supertequila Postad 5 September , 2010 Författare Rapport Postad 5 September , 2010 Nu börjar vi komma någonstans. Also, om du tycker att jag är lite tyken kan du läsa detta lite mjukare sätt att säga samma sak: http://pokerforum.nu/forum/1464666-post27.html Det var ett halvår sedan. En av oss två har fortfarande inte fattat vikten av brm, tålamod och disciplin. Jag har fattat vikten och var medveten om det även innan... det är ju pokeröverlevnad ABC liksom med god BRM... det är desto svårare att följa det man vet dock. Det är dock en läcka som jag måste jobba med.
Starfitter Postad 5 September , 2010 Rapport Postad 5 September , 2010 Nu börjar vi komma någonstans. Also, om du tycker att jag är lite tyken kan du läsa detta lite mjukare sätt att säga samma sak: http://pokerforum.nu/forum/1464666-post27.html Det var ett halvår sedan. En av oss två har fortfarande inte fattat vikten av brm, tålamod och disciplin. du är ju typ snäll på riktigt
Amutu Postad 5 September , 2010 Rapport Postad 5 September , 2010 Nåja, nåt som skiljer POKER (och för den delen börsmarkmaden) är avsaknaden av övre LIMES ORDO för variansen (jmfr Monte Carlotillämpningar inom andra områden av extremt diskontinuerliga fält) vilket gör downswings oavsett nivå MYCKET mer sannolika än för täthetsfunktioner av kontinuerlig eller iaf bitvis kontinuerlig karaktär. haha , gillar dig starkt efter dina två senaste inlägg.
greywolf Postad 5 September , 2010 Rapport Postad 5 September , 2010 under 500 poster på 5 år men vad gör det när det är sån KVALITET.
Supertequila Postad 5 September , 2010 Författare Rapport Postad 5 September , 2010 Återpostar det här legendariska videoklippet
MikeTime Postad 6 September , 2010 Rapport Postad 6 September , 2010 way off. btw, att ha en downswing på NL50 över 6 år och 4 miljarder händer är inte sannolikt. Det är mer sannolikt att din version av gto inte alls är särskilt gto. Jag känner socialdemokrater (typ NL400regs) som har 30bb/100 och plussar 94/100 sessioner på NL50. Hur man kan uppnå episk downswing på NL50 är definitivt beyond. Jag köper det inte. Tillochmed bulkfetton typ Fredyr har edge på NL50 och det utan monstervarians. NL50 Förhelvete. Täck över korten, spela co/btn 50/50/25, smek våta brädor, abuse betfolding, abuse riskaversion osv. Vi pratar alltså om NL50 om inte det framgått. En pokerform där regsen består av såna som Fredyr. En pokerform där man kan ha 0 varians och en winrate fetare än Hjorts prinskorvsfingrar. Du borde ha stryk. Jävla apa. Skylla på varians liksom. Fyfan vad äckligt. mvh /Allan Börjar gilla Slaktis...
Supertequila Postad 6 September , 2010 Författare Rapport Postad 6 September , 2010 Mad Men fångar 60-talets USA på ett underbart sätt. Don Drapers ålderstigna sekreterare förstår inte uppståndelsen kring en boxningsmatch: - I don't know why everyone cares som much about it. If I want to se 2 negroes fight, I throw a dollar bill out my window.
Nice Hand GG Postad 6 September , 2010 Rapport Postad 6 September , 2010 antagligen är en level från tvbolaget sköna lirare annars!
Supertequila Postad 6 September , 2010 Författare Rapport Postad 6 September , 2010 Nu har Sebastien tröttnat på att Allan inte svarar på hans sms och email och bestämde sig för att posta på 2+2 där Allan hänger i hopp om att han inför risken att tappa forumsanseende hör av sig. Seb bad mig att inte posta länken här i pf.nu och skulle nån hitta inlägget på 2+2, vänligen posta inte länken här, lr länka till min db på pf.nu på 2+2. Jag vill helst hålla de två forumen isär, inte så mkt för min egen skull då jag nästan aldrig surfar 2+2, utan mest för Sebastiens skull som bett mig om det. Här kommer hans inlägg i vart fall: warning tl;dr (cliffs at bottom) As some of you may know I had posted an ad for a room in Cape Town South-Africa. GoaheadputmeonAK/dukemuscle snapped the offer. I did my homework and a few persons told me he was quite a freak, so I was not all for the idea. But my other roomate, who owns the contract decided it was ok, so I obliged. I did not really care anyway. He came here. Long story short, Allan has massive psychological problems. I lived with tens of people from many countries, travelling around the world and never met someone like him. He has huge OCD problems, is paranoid and clearly socially inept. That did not even bother me, nor the fact that he sent ten texts/letters to some girls I was sleeping with after creeping them out of my facebook account, cause I did not feel threatened by him whatsoever. That just made me think of Don Quixote fighting the windmills, I thought it was rather entertaining. Anyway I tried my best to accommodate him. I have been nice and extremely understanding with him. I always tried to involve him in social activities which he always refused (well at some point I stopped) and always made sure the kitchen was spotless after use, to avoid triggering some panick attack on his side. I was working on my thesis and having a 8-5 internship at the same time, so I did not get to see much of him anyway, which was fine. I never thought he was a bad person, and in fact he is nice at the core. I still know that he does not mean bad; he is just immensely socially inept. He got into this open conflict with my other roomate, Sean. Sean is special in many ways but he is very nice. He is quite messy, perhaps noisy, but he has always been respectful and adjusted when asked kindly too. For some reason Sean decided to move to Spain earlier than planned, which triggered a massive paranoia crisis on Allan's side (that and the fact that Sean hung out in the apartment in his boxers, which had he asked nicely and not through lapidarian skype messages would have changed). He basically figured that Sean wanted to screw us over (while Sean has 2 months of deposit in and that Allan is staying until the 30th of september anyway). Things got quite ugly despite my attempts to soften both sides, which cost me a lot of to do, cause I am 24 and those guys are 31 and 34, I had a hard time figuring out why I should be play the blue berets. It is basically impossible to talk to Allan, he will never move an inch on an opinion about anything. He also for the most part refuses to actually speak, and would send me texts/skype/facebook messages all day long while we lived in the same place about trivial things (cleaning blabla). So it ended up with Allan running after a taxi wherein Sean was sitting in some sort of paranoia crisis because Sean had knocked at his door and put his head through it to speak to Allan and try to work out those issues. Finally Allan decided to leave the place last week, while Sean had made it clear that he could stay as long as he paid the rent duly (which he had done and would have kept doing, no question about that). Doing so he took his key with him. Given the situation I do not feel comfortable with him having the key of the place I live in, where my girlfriend spends quite a lot of time (and he has been creeping on her HARD). I’m not trying to get personal, and believe me I could do much worse than that if I had to come to specifics. I do not think it would enhance the situation, so I just won't. I have tried to call him / text him / message him on facebook, all in a very kind and chilled tone so far. He now deleted me from facebook and answered none of my attempts in one week. At least 3 respected 2+2ers spent time at my place, and can testify that both Sean and I are normal and nice persons. It is up to them to do so or not. Obviously everybody has their shortcomings/mood swings/bad habits, but neither of us did anything intrinsically bad which may have hurt any reasonably adjusted person. I am actually quite sorry things ended that way, we both made a lot of efforts to adjust to him in many ways, that he may or may not have perceived given its total lack of perception for the real world and social intercourses. Nonetheless since quite a lot of you guys know him, it is a bit of my last resort to get him to listen and make a positive act, since he ignored me for one week)I also warn any of you from rooming with him, I know he intends to travel Europe. Then again he is not dishonest nor fundamentally bad, he is just extremely weird and borderline mentally unhealthy (and I did live with quite a lot of nerds). Allan if you read this, I commit to get this post deleted were you to give me the keys back promptly. I also demand that you do not approach me or any person I care for (and I am sure you know what I mean) for the rest of your stay in Cape Town. There is not much I can do, I do not call upon physical violence (well you are 27cm more than me anyway) nor blackmail or anything else. I just ask you to act as a grown up just for once. Get in touch, you always did when you had the smallest inconvenience, so do it now, we'll settle this as gentlemen. Thanks in advance, hope this gets solved fast Sébastien. cliffs : - goaheadputmeonak moves in with us in Cape Town. - OCD/Paranoia ensues in unprecedented proportions. - freaks out, leaves the place. - nonetheless keeps the key which makes me feel uncomfortable. - in b4 courage wolves / tl;dr / how much did you lose
Supertequila Postad 7 September , 2010 Författare Rapport Postad 7 September , 2010 Ännu en fin dag... 3 st set over set, ett par KK vs AA o så ett gäng höga par som knäckts... Variansfri på NL50... javisst... Går inte att komma ifrån att jag faktiskt startat den här månaden med att springa pissdåligt... o ingen jävla GTO i hela världen kan ändra alla setups och utdragningar den här månaden. Poker är så jävla kul när man springer så här.
Supertequila Postad 7 September , 2010 Författare Rapport Postad 7 September , 2010 Såna statyer borde man ha vid Avenyn Uploaded with ImageShack.us
Supertequila Postad 7 September , 2010 Författare Rapport Postad 7 September , 2010 Hahaha tyckte den här reklamen var så jävla rolig. Det som gör den ännu roligare är ju att den är gjord på arabiska, för arabiska marknaden, och på nåt sätt återger lite av mellanösternkulturen (inkl. Iran) där man... ja... hur ska man uttrycka det? Man helt enkelt får folk att göra det man vill, med alla medel. I reklamen tror jag den ena killen frågar den andra om han vill ha en macka, och den andra säger nej och Pandan... ja han tar inte ett nej så bra.
Supertequila Postad 7 September , 2010 Författare Rapport Postad 7 September , 2010 Och nu har han lärt sig sin läxa
MrFroggyX Postad 7 September , 2010 Rapport Postad 7 September , 2010 Kan ni inte bara byta låset? Dessutom även om ni får tillbaka nyckeln så om Allan är ett sånt psyko som ni säger så har han så klart gjort en extra nyckel och går in och mördar er i sömnen.
Dayfly Postad 7 September , 2010 Rapport Postad 7 September , 2010 Mad Men fångar 60-talets USA på ett underbart sätt. Förstår att du kan göra det uttalandet då du förstås har stor erfarenhet av ett land du aldrig bott i och en tid du aldrig levt i.
Recommended Posts