Gå till innehåll

Petson - Nu lite mindre seriöst!


fulpetson

Recommended Posts

Som sagt, helt readberoende, jag förstår det och jag har själv sett folk lägga småflushar i såna bräden mot "taxichaffissar", ofta är det nätgrinders som lägger såna händer. Säger inte att det är fel eller rätt.

 

Men för att analyser handen - han limpar i CO med en mycket bred range. Din raise är för liten och vi vinner preflop extremt få gånger med en sån raise. (utgår från att du raisar till 160, då får jag potten att stämma. inte bet 160 till tot 200). Vill vi vinna handen pre får vi slå upp till minst tot 240.

 

Om nu spelaren är så dålig så är det ingen skillnad på 160 och 240. Ni snackar om saker som en dålig spelare inte bryr sig ett dugg om.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 446
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är ditt förslag, att vi skall gå all-in eller? Bryr sig en dålig spelare då?

 

/Flesh

 

Så som spelet ser ut idag? Ja, fan vet......

 

Det verkar vara det enda som verkligen biter nuförtiden! Nej, men jag tror att det krävs betydligt större höjningar i dagens poker än det gjorde förr. Man respekterar inte en höjning lika mycket idag som förr. Det är betydligt mer all-in poker idag, så är det bara.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som spelet ser ut idag? Ja, fan vet......

 

Det verkar vara det enda som verkligen biter nuförtiden! Nej, men jag tror att det krävs betydligt större höjningar i dagens poker än det gjorde förr. Man respekterar inte en höjning lika mycket idag som förr. Det är betydligt mer all-in poker idag, så är det bara.

 

/Jonas

 

Att vi diskuterar vad som är rätt strategi mot fisken är inte för att fisken ska förstå, det är för att vinna maximalt med pengar mot fisken i längden.

 

Nu är det dags för lite spel, hörs senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På torsdag är nästa turnering på Spader Ess, för fullständigt schema över säsongen, se länk.

 

http://web.comhem.se/spaderess/pdf/seph08.pdf

 

För frågor och intresseanmälan, maila spaderess@comhem.se.

 

håller till på en annan klubb i sthlm för de mesta, men såg ut som ett intressant schema. tråkigt dock att det bara är medlemmar; lite folk på turrarna? tänker främst på PLO-turren (900+100) samt 1200 NL-turren.

 

brukar det bli nånstans mellan 10-15 pers ungefär? ju mer folk desto roligare, blir ju svårare iom. medlemskap och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller till på en annan klubb i sthlm för de mesta, men såg ut som ett intressant schema. tråkigt dock att det bara är medlemmar; lite folk på turrarna? tänker främst på PLO-turren (900+100) samt 1200 NL-turren.

 

brukar det bli nånstans mellan 10-15 pers ungefär? ju mer folk desto roligare, blir ju svårare iom. medlemskap och så.

 

Ja, det är inte väldigt mycket folk på turneringarna och inte världens värde. Till Spader Ess går man för att det är väldigt trevligt folk och för att det är en del duktiga pokerspelare som tycker om att prata poker.

 

Sällskapets mål är inte detsamma som övriga stockholmsklubbars, detta är en förening helt utan vinstsyfte, det tycker jag är positivt och det som gjort att jag stannade där och sedermera engagerade mig lite i verksamheten.

 

Skicka gärna ett mail för fler frågor och medlemsförfrågan, att vi kräver att spelarna är medlemmar av något slag tyder bara på vår seriositet, inget negativt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker varje fall stor skillnad på antalet besökare med lönehelg och inte lönehelg, men det påverkar inte spelet efter kl 24 så mycket tycker jag... skall nog också gå dit ikväll

 

Det trista med CC i Sthlm är att det finns de som är regs som tycker de skall ha massa förtur på bordsbyten etc. Kommer man då som en icke-så-frekvent-besökare så blir man lätt lite matt.

 

Ofta betraktas också icke-så-ofta-besökare som fiskar, innan man ens har spelat en hand. Men, det tackar jag för, för jag har visst spelat av en del regs lite pengar sägs det....och de gillar det inte. moahaha :-)

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord 8, kl21-23

 

Tur med korten och bluffarna gick hem... el vad sägs om snubben som går AI pre UTG, 50bb och jag 2pos senare med AA. A9 hade han, flop A93. Hoppas det inte var nån av proffsen i den här tråden. ;-)

 

Lite hybris nu men vågar nog påstå att det inte var särdeles tjockt med proffs vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord 8, kl21-23

 

Tur med korten och bluffarna gick hem... el vad sägs om snubben som går AI pre UTG, 50bb och jag 2pos senare med AA. A9 hade han, flop A93. Hoppas det inte var nån av proffsen i den här tråden. ;-)

 

Lite hybris nu men vågar nog påstå att det inte var särdeles tjockt med proffs vid bordet.

 

Kul att det gick bra John, det var inte mig du mötte som tur är iaf. Jag var ute och spelade lite biljard med kompisar först, så jag kom inte dit förrän runt 24. Jag plussade 6,4k, var plus 10k, gjorde några dåliga spel senare, återkommer till det. Nu ska jag in till stan med tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sjukt jobbig natt igår. Jag satt från 18-05. Jag led större del av tiden av korttorka som var värre än vanligt. Jag backade 1,5k vilket så här i efterhand känns ganska bra, men ville så gärna ha 6:e raka plusdagen.

 

En hand, A3o klockan 3 på natten.

 

Potten är ohöjd så limpar med för 20 i CO+1. CO är en tight lirare, kompetent men gör inte många moves och nästintill aldrig mod regulars som jag börjar bli. Han hade dock druckit några öl för ovanlighetens skull.

 

6 spelare ser floppen.

 

Flop 23K, 2 klöver.

 

Alla checkar, jag med, Här betar han 100 har jag för mig, alla lägger sig fram till mig, jag synar för att se vad som kommer på turn.

 

Turn A, inte klöver.

 

Jag betar ut 260, han höjer då till 760. Jag tror han sätter mig på färgdraget så han betar ordentligt för att han är rädd för att bli utdragen, vi är djupa båda två, 400 bb i effektivt stackdjup. Jag synar. Vad borde jag göra?

 

River blank.

 

Jag tror att han ofta har sämre 2 par här, så gör ett stopbet på 500 här. Borde jag beta mer, borde jag checka/folda eller check/syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den handen visar ju hur jobbigt det är att spela sopiga händer OOP djupt mot aggressivt motstånd. Fold preflop, fold flop. På turn slår du A2 och en bluff (inte så troligt som du sa) om han är någorlunda vettig i limpade potter. Det du inte slår är: 22, 33, 45s, A3.

 

Så 6 kombos du slår + ev bluffar. 8 kombos som slår dig. 4 splitkombos. Sen kan man vikta ner chansen att han höjer turn med den svagare delen av hans range (A2) till kanske 75%. Väldigt marginellt alltså, men pottens overlay gör väl att du måste syna turn. På river kan jag acceptera en del olika linjer mot en sån här kille, bara de inte involverar check/call eller bet/call.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag betar ut 260, han höjer då till 760. Jag tror han sätter mig på färgdraget så han betar ordentligt för att han är rädd för att bli utdragen, vi är djupa båda två, 400 bb i effektivt stackdjup. Jag synar. Vad borde jag göra?

 

River blank.

 

Jag tror att han ofta har sämre 2 par här, så gör ett stopbet på 500 här. Borde jag beta mer, borde jag checka/folda eller check/syna?

 

Jag hade checkat och utvärdera en bet från honom, med den erfarenhet och kunskap jag har och reads. Utesluter inte syn av ett hyfsat bet.

Riverkortet är också intressant. Enda blanka här är typ 7,8,9 för mig. Antar att något av de korten kom, inga klöver.

 

Har i åtanke att fi kan ha mycket troliga KJ-Kx när jag spelar handen.

 

Alternativt beta ut någonting runt tusenlappen. Har han nöten så borde han då slå upp till runt 3k vilket får mig att folda. Personligen föredrar jag check/syn-alternativet.

 

Jag har försatt mig själv i skiten och sätter en maxgräns för hur mycket jag kan förlora på handen och den maxgränsen ligger på 2k tot ungefär på denna hand.

 

Problemet är att ett stoppbet är lätt att exploater. Potten ligger på 2k efter ditt stoppbet, vad gör du om han slår upp river till 2,5k tot? Synar du 2k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den handen visar ju hur jobbigt det är att spela sopiga händer OOP djupt mot aggressivt motstånd. Fold preflop, fold flop. På turn slår du A2 och en bluff (inte så troligt som du sa) om han är någorlunda vettig i limpade potter. Det du inte slår är: 22, 33, 45s, A3.

 

Så 6 kombos du slår + ev bluffar. 8 kombos som slår dig. 4 splitkombos. Sen kan man vikta ner chansen att han höjer turn med den svagare delen av hans range (A2) till kanske 75%. Väldigt marginellt alltså, men pottens overlay gör väl att du måste syna turn. På river kan jag acceptera en del olika linjer mot en sån här kille, bara de inte involverar check/call eller bet/call.

 

hej Erik, håller med dig i hela analysen, du vet nog vem motståndarn är, unga rikard. Att jag spelar handen beror bara på att det var bästa handen på 3 timmar typ....dåligt tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade checkat och utvärdera en bet från honom, med den erfarenhet och kunskap jag har och reads. Utesluter inte syn av ett hyfsat bet.

Riverkortet är också intressant. Enda blanka här är typ 7,8,9 för mig. Antar att något av de korten kom, inga klöver.

 

Har i åtanke att fi kan ha mycket troliga KJ-Kx när jag spelar handen.

 

Alternativt beta ut någonting runt tusenlappen. Har han nöten så borde han då slå upp till runt 3k vilket får mig att folda. Personligen föredrar jag check/syn-alternativet.

 

Jag har försatt mig själv i skiten och sätter en maxgräns för hur mycket jag kan förlora på handen och den maxgränsen ligger på 2k tot ungefär på denna hand.

 

Problemet är att ett stoppbet är lätt att exploater. Potten ligger på 2k efter ditt stoppbet, vad gör du om han slår upp river till 2,5k tot? Synar du 2k?

 

 

Men han checkar de händer jag slår och betar de jag förlorar mot, varför checka?

 

Det där med maxgräns låter väldigt konstigt, varför?

 

Stopbeten lätt att exploatera, nja, beror ju på hur jag spelar med en bättre hand. han bluffar aldrig mig i den här potten, när jag visat sådan relativ styrka.

 

Han höjde iaf till 2300 och jag folda, han visade upp 45 för turnad stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som gör att kanske t.o.m turn är en fold är att han nog inte spelar A2o och A3o alls preflop utan det bara är A2s du slår. Antal combos beror då lite på hur suitsen sitter hos dig och på bordet. Han är ju en väldigt stabil kille.

 

mmm, det gäller åtminstone på ett vanligt bord på en vardag, men åtminstone jag öppnar upp väldigt mycket mer på helgen eftersom de implicita oddsen växer så pass mycket. Så att han har minst två par är helt klart, men de innefattar alla kort på bordet. Tror du inte att han spelar likadant postflop med 23, K2 och K3 som nu spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...