Gå till innehåll

Varning för www.rejkamigmycket.com


gdaily

Recommended Posts

Taget från wsop.info

Hacker... "www.rejkamigmycket.com".

VARNING

 

Den svensk som för någon månad sedan fälldes i Stockholms Tingsrätt för bedrägerier mot ett antal pokerspelare har nu öppnat domänen http://www.rejkamigmycket.com.'>http://www.rejkamigmycket.com. Han håller just nu på att maila olika pokersiter för att sluta affiliateavtal (en rolig passus är att han i mailet uppger att han kommer bli Sveriges största affiliate då han redan har 100 kunder, lol).

 

Vad hans planer är denna gång har jag ingen aning om, men håll ögonen öppna.

Så här såg mailet ut:

 

Hello i will be opening the biggest affiliate site in sweden , http://www.rejkamigmycket.com . it will open tomorrow.

 

And now i want to look for special partnerships with sites.

 

My name is X and i own the site rejkamigmycket

 

I already have 100 players that will join my site when it opens. So now i want to check what deals you can offer me if one of my players sign up through my site to yours.

 

Give me some deals and what i will get to.

 

Regards,

 

X

http://www.rejkamigmycket.com

MSN:X

VIP:X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner honom å denna sida var inte gjord för nå skumma saker, det skulle vara gjort för no-deposit bonusar.

 

Fast han kommer lägga ner siten nu när både ni å wsop.info har sabbat det för honom.

 

men det är klart att ni mår bra av det.

 

Buhuhu vad elakt av dem att försvåra för dömda brottslingar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner honom å denna sida var inte gjord för nå skumma saker, det skulle vara gjort för no-deposit bonusar.

 

Fast han kommer lägga ner siten nu när både ni å wsop.info har sabbat det för honom.

 

men det är klart att ni mår bra av det.

 

Han har sabbat för sig själv genom att bedra personer, så försök inte lägga någon skuld på "oss". Konstigt att folk varnar för nya projekt som dras igång av personer dömda för bedrägeri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner honom å denna sida var inte gjord för nå skumma saker, det skulle vara gjort för no-deposit bonusar.

 

Fast han kommer lägga ner siten nu när både ni å wsop.info har sabbat det för honom.

 

men det är klart att ni mår bra av det.

 

Pf och wsop vill väl inte ha mer konkurrens på rakemarknaden.... ;-)

 

Edit: Smiley tillagd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå varna.. Ajusstja, klickar folk på hans länkar istället för dina/era så är risken att han tar sig in på deras dator och tar alla deras pengar. Finns inte ett piss att varna för.

 

Ett lycka till vore däremot på sin plats för att han försöker tjäna pengar på något som är lagligt.

 

 

/Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det han som var omskriven i nyaste (kom 7/1) numret av Poker Magazine?

 

I så fall borde han kanske hålla sig borta från pokerbranschen eftersom han i så fall inte har något förtroende och dessutom säger att han behandlas för spelberoende. Att bli inblandad i andras pokerkonton och på sätt och vis "andras pengar" verkar inte så klokt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det han som var omskriven i nyaste (kom 7/1) numret av Poker Magazine?

 

I så fall borde han kanske hålla sig borta från pokerbranschen eftersom han i så fall inte har något förtroende och dessutom säger att han behandlas för spelberoende. Att bli inblandad i andras pokerkonton och på sätt och vis "andras pengar" verkar inte så klokt.

 

Same guy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns en dom i Tingsrätten är det en offentlig handling som alla kan ta del av. Kanske någon har en länk till den?

 

Hur man kan vara dömd för bedrägeri och vara på fri fot fattar jag inte heller.

Målnumret står i en gammal nyhet på poker.se, bara att begära ut från tingsrätten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man kan vara dömd för bedrägeri och vara på fri fot fattar jag inte heller.

Jag skummade bara tidningen igår, men om jag minns rätt stod det att han var 17 när han begick brottet. Med tanke på den ringa åldern (jag är drygt dubbelt så gammal som honom, YOU DAMN KIDS GET OFF MY LAWN!!!) ville jag inte nämna namn så att det finns Googlingsbart för all evighet, och folk är ju varnade nu. De som vet, vet, och som jag skrev har han inget förtroende i pokerbranschen.

 

@ntonius och kloparn, han kanske kan börja handla med saker i WoW, registrera och sälja domännamn, importera kinesisk elektronik och sälja på Tradera eller nåt? Eller jobba på Lennaards hotell?

 

Konspirationsteori: Jag har rakebackavtal med Poker Magazine och vill få er att köpa tidningen (ange koden HYLER i Pressbyrån eller vid prenumeration) för att få reda på namnet. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har killen gjort?

 

Se intervju i Pokermagazine samt:

http://www.expressen.se/1.958848

 

Är verksamheten seriös?

 

"Se till att skaffa Moneybookers eller NetEller. När ni gjort detta lägger ni till oss på msn, MSN@rejkamigmycket.com för mer info"

 

Borde räcka för att få vem som helst att inse att det är ett bedrägeri. "Sveriges största Bonus och Rakeback sida" är för övrigt ett ganska roande påstående...

 

Till de som på allvar tror att vi varnar pga rädsla för konkurrens:

Besök sidan så förstår ni att den chansen är exakt 0,00%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till de som på allvar tror att vi varnar pga rädsla för konkurrens:

Besök sidan så förstår ni att den chansen är exakt 0,00%.

Skrattade så jag fick lite ont i ljumsken!

 

Notera den fina bilden i rejkamigmyckets logga. Kika därefter i den här tråden (2a inlägget) som bara är ett par veckor gammal:

 

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/43618-soekes-pokerbild-foer-bankkort.html

 

Killen har verkligen ansträngt sig :lol:

 

Klicka även på "Om oss"-fliken på sajten för dagens :rolleyes:

 

Ska man tycka synd om killen eller vad fan är det frågan om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt... Så ruskigt oseriöst så man blir mörkrädd. Bara "Om oss" ger ju upphov till ett rejält skratt.

 

Och ännu värre är det förstås med "lägg till oss på MSN bla bla bla".

 

Jag hoppas verkligen folk läser den här tråden, annars lär vi snart ha ett antal snyfttrådar med rubriker i stil med "Lurad av rejkamigmycket..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det var ju just via MSN som han hackat de han bedrog förut, och i artikeln i pokermagazine säger han också att det är så enkelt bara han har MSN-adressen. Att det sedan står på sidan skapa neteller/moneybooker och lägg till oss på MSN gör ju att det inte går att tro att det är något som helst seriöst i det!!!

 

Och ni som känner honom och säger att han nu skulle börja med nått ärligt och tror på det, ni tycker inte att ni är lite väl blåögda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...