Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nytt år, ny dagbok. 2007 slutade på minus. Det skall icke upprepas!

Frilandsande tv-arbetare och illustratör som under våren kommer vara pappaledig, jobba lite extra på kvällar/helger samt förstås spela poker när tillfälle ges.

Har spelat poker i ca 3 år, företrädesvis microlimit men även ett par misslyckade klassresor på högre jaktmarker. Dessa utsvävningar lämnar jag bakom mig med det gågna året och 2008 ska vigas åt slitsamt bygge från grunden.

Kommer ägna första tiden åt NL25 fullring på Ongame och kommer inte gå upp till NL50 förren jag har löjligt många inköp i rullen. Kanske spelar nån billig turnering ibland för omväxlings skull.

Postad

Här är ett par händer från senaste sessionen jag gärna tar feedback på.

Mina hålkort: AQo

https://www.bestpoker.com/pokerhand/P4-57778187-51

Mina hålkort: KJo

https://www.bestpoker.com/pokerhand/P4-57778187-57

Och denna funkade inte i spelaren av någon anledning..

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-57769087-383

played at "Burgas" for USD RM from 2008-01-07 07:49 until 2008-01-07 07:51

Seat 1: Barakuda13 ($33.35 in chips)

Seat 2: sharksking ($6.60 in chips)

Seat 3: senilix77 ($13.35 in chips)

Seat 4: Fluse7 ($18.85 in chips)

Seat 5: --V-V-l-- ($24.60 in chips)

Seat 6: C3nsur ($26.70 in chips)

Seat 7: matomba ($51.50 in chips)

Seat 8: sweetbullet ($25.65 in chips)

Seat 9: nerdheid ($36.40 in chips)

ANTES/BLINDS

nerdheid posts blind ($0.15), Barakuda13 folds, sharksking posts blind ($0.25).

PRE-FLOP

senilix77 folds, Fluse7 calls $0.25, --V-V-l-- folds, C3nsur bets $1.50, matomba folds, sweetbullet folds, nerdheid folds, sharksking folds, Fluse7 calls $1.25.

FLOP [board cards: King of Clubs,2 of Clubs,7 of Hearts ]

Fluse7 checks, C3nsur bets $2.50, Fluse7 calls $2.50.

TURN [board cards: King of Clubs,2 of Clubs,7 of Hearts,3 of Clubs ]

Fluse7 checks, C3nsur bets $5, Fluse7 bets $14.85 and is all-in, C3nsur calls $9.85.

RIVER [board cards: King of Clubs,2 of Clubs,7 of Hearts,3 of Clubs,King of Hearts ]

SHOWDOWN

Fluse7 shows [ Ace of Clubs,7 of Diamonds ]

C3nsur shows [ 10 of Clubs,9 of Clubs ]

C3nsur wins $36.60.

Mina hålkort: KK

https://www.bestpoker.com/pokerhand/P4-57778187-53

Postad

Skitvecka. Trots en del motrigg där bland annat 18 KK i sträck bustats av AA, ensamma A, färger etc har mitt spel lämnat en del övrigt att önska.. Har slasksynat ner halvdana träffar för mycket vilket i sin tur varit resultat av ett för löst spel pre-flop. Veckan är inte slut riktigt än men skulle bli förvånad om den inte slutar på rött.

Läxan inför nästa vecka blir alltså att tighta till spelet ordentligt preflop och försöka hitta fold-knappen lite oftare. Om inte riggen fortsätter fistfucka mig så ska det nog gå vägen.

Postad

Jodå. Nog blev det en skitvecka alltid. Sju inköp back blev slutnotan. Skyller mest på motrigg med inslag av tilt och gråtsyner i för stor utsträckning.

Tänkte först lägga upp alla veckans KK-händer och skapa ett vackert badbeatcollage men pallar inte.

Nya tag imorgon. Och nu är det bannemig dags för lite medrigg.

Postad

Sådär. Vecka 3 avklarad och den gick bättre. Är inte riktigt nöjd med mitt spel. Fortfarande lite för mycket svaga syner och lite för mycket slask preflop men det går åt rätt håll iallafall. Haft lite medrigg för omväxlings skull också. 8-)

Årets resultat. NL25

v1. +54$

v2. -181$

v3. +298$

Kommer köra vidare på NL25 ett tag framöver.

Postad

Veckan har startat uselt. Utdragen, tiltad osv. Ska bita ihop, tighta till mig en smula så kommer allt snart att vända tillbaka till +. Har endast 700pp kvar till en 600$ bonus på Bestpoker sen är det dags att byta Ongame-site. Tror att Hollywoodpoker står på tur med sin fina 5x bonus om den finns kvar.

Är officiellt pappaledig nu föresten. Härligt. Hinner bli lite poker när hon sover på dagarna också. Nu ska vi gå till öppna förskolan.

Postad

Clearade en 600$ bonus i torsdags och tar pokerpaus månaden ut.

Månadesresultatet på själva spelet blev ett blygsamt +157$ vilket är en stor besvikelse. Har stora luckor i mitt spel som behöver täppas till.

Startar grinden igen någon gång i början av februari. Kommer fortsätta spela NL25 FR antagligen hela månaden ut och försöka spela lite mer stabilt.

Resultat januari: +757$

Postad
Hallå där, lirar också fullring på ongame, just nu nl50, men spelade 25 förut mer, tycker jag känner igen ditt nick, ja ja, lycka till i alla fall.

Vi har säkert spelat isåfall. Fast förra året spelade jag mest 5max och HU, men lite fullring blev det också. Vad nickar du? Ses på NL50 sen så fort jag fått ordning på fullring-spelet. :-)

Postad
nickar tjimpen16 nu, förut bara tjimpen (bestpoker) lirar tower nu. som det går idag e det nog snart jag som kommer ner till nl25 igen, he he...

Känns en smula bekant.. det gör det. Ojdå, så du har väl fått lite klassisk Ongame-motrigg på kontot? Brukar slå till vid nivåskiften och sånt. :-)

--

Själv har jag smygstartat litegrann på Hollywoodpoker nu. Alltid trevligt med lite nya färger på klienten. Vet inte om jag gillar det där med att de betalar ut bonusen vart efter. Känns som en slug vesslenplan faktiskt så pengarna ska vara i omlopp på borden. Tänker grinda av deras förhålladevis lätta bonus ändå. Förhoppningsvis har jag kapital nog att ta mig ann en lite mastigare variant i mars.. Vi får se.

Postad
Tjoo hoppas det går bättre för dig 2k8! Varför valde du just ongame?

Lycka till! Peace

Tack. Det verkar gå bättre. Åtminstonde rent diciplinmässigt. Ongame valde jag egentligen mest för att jag spelat mest där och trivs bra. Sen vid vidare efterforskning tyckte jag dessutom bonusarna som finns att finna där är de bästa för att bygga upp en rulle på låga nivåer.

Har börjat spela igen efter lite paus. Provade på att spela lite HU istället för omväxlings skull och fick mersmak. Kommer prova spela HU istället för FR hela februari. Kan hända att jag fegar ut och kryper tillbaka till multitable-FR-träsket om det svänger för mycket men de första speldagarna nu har jag plussat fint.

I fredags blev jag emellertid riktigt, riktigt våldtagen av Ongames "motrigg" eller vad man ska kalla det för. Trots monsterback var jag ändå nöjd att jag behöll lugnet och höll tilten borta trots extrema utdragningar. Ett framsteg..

Ska försöka bli lite duktigare på att posta händer, men vi får se. Lite lat. :-)

Postad

HU fortsätter gå bra. Känner mig heltrygg på NL50 och har redan börjat nosa på NL100. Lite förhastat för rullen som ligger på runt 2k nu så tar det försiktigt. Försöker vara selektiv med motståndet men ibland är det svårt att hålla tävlingsinstinkten hämmad när man möter någon jobbig typ.

Nåja. Just idag ligger jag minus men hoppas kvällen kan rätta till det problemet. :-)

Postad

Tjo!

Gick illa på NL100 så jag fick gå ner till NL50 och det fortsatte gå illa lite till så jag gulade nästan på siten. Har bara runt 5-7 inköp inne så det är ingen katastrof men känns väldigt surt ändå just nu..

Ska ta lite paus och kyla ner en dag eller flera så alla bitterhetskänslor försvinner och istället njuta av att jag fått 250$ till en rulle på 1,5K sedan nyår.

Det svänger helt klart som fan ï HU och det är små marginaler mellan lycka och misär. Ska inte förhasta mig upp i nivå sådär igen även fast självkänslan är på topp. Det går fort att komma ner på jorden.

Postad

HU-träsket svänger verkligen. Har hållt till på NL50-nivån och det är upp som en sol och ner som en pannkaka om och om igen. Rullen pendlar mellan 1 och 2K och varje gång den är under 1K har jag gått ner till NL25 igen.. Men det börjar kännas strävt. Det är uppenbart att jag behöver förbättra mitt spel. Tänkte ta lite paus, andas ut och köra igång igen. HU på NL25 och stanna där ett tag tills självkänslan är tillbaka. Fortfarande lite plus på HU-äventyret men sabbat den mycket fina starten... Känns tråkigt.

Postad

Tagit paus från HU och Ongame. Känner att jag blir auto-tiltad där just nu. Behövde lite miljöbyte och blev sugen på lite Party Poker istället. Tänkte göra en kort attack på 6max-borden och se hur det går. Alltid uppfriskande med ny miljö och har alltid gillat att spela på Party. Skönt också att klienten fungerar smärtfritt på mina gamla datorer så jag kan multitabla utan överhettning. Ongame drar ju som alla vet sjukt mkt kraft från datorn.

Nåja. Rullen är oförändrat runt 1K så det är NL25 som gäller.

Postad

Ucsh och ve. Har åkt på hosta. :-(

Fortsätter grinda SH på Party. Svänger en del men känns bra. Får ångest av Ongame just nu så jag kommr stanna ett tag till trots att jag har ett par halvclearade bonusar. Dumt att inte fixa dem kanske.. Har lite mer än två veckor på mig. Får se om ångesten hinner försvinna.

Postad
Tjenare!

Det var väl dig satt bredvid och chattade med idag på Party NL50:-P. Jag som var baharanpride.

Fin stack du satt med :-).

gg och gl

Tja! Det är helt riktigt! Jo vars, stacken var fin, men inte lika fin som din när bordet sprack. :-)

GG, ses!

Postad
Tja! Det är helt riktigt! Jo vars, stacken var fin, men inte lika fin som din när bordet sprack. :-)

GG, ses!

Hehe det gick helt okej, folk på bordet lät mig köra med dem så det blev mycket spel. När jag väl hade en hand spelade jag skit så fick aldrig maximalt betalt :-(. Det märkte du nog, när jag t.ex kåkade med 9-10. Hade action på två andra bord så tog bara en syn pre vilket var fel då jag skulle 3-beta :-(. Blev passiv och river A skrämde mig så synade bara. Vekt men straffet man får för att vara ouppmärksam.

Men men.. kändes som att du blev lite frustrerad av mina knapp höjningar så fick trycka flera gator mot dig :mrgreen:.

Bra spelat f.ö, men kändes som att du var lite passiv postflop. Nu hade jag ju flera bord att tänka på men du hade statsen; 26.9/19.4/1.2. De två första är bra men aggr.factor borde vara högre, vilket stämmer på den lilla read jag hade. Min pokeroffice visar även att du var som passivast på flopp och river.

gg och gl :-)

Postad
Hehe det gick helt okej, folk på bordet lät mig köra med dem så det blev mycket spel. När jag väl hade en hand spelade jag skit så fick aldrig maximalt betalt :-(. Det märkte du nog, när jag t.ex kåkade med 9-10. Hade action på två andra bord så tog bara en syn pre vilket var fel då jag skulle 3-beta :-(. Blev passiv och river A skrämde mig så synade bara. Vekt men straffet man får för att vara ouppmärksam.

Men men.. kändes som att du blev lite frustrerad av mina knapp höjningar så fick trycka flera gator mot dig :mrgreen:.

Bra spelat f.ö, men kändes som att du var lite passiv postflop. Nu hade jag ju flera bord att tänka på men du hade statsen; 26.9/19.4/1.2. De två första är bra men aggr.factor borde vara högre, vilket stämmer på den lilla read jag hade. Min pokeroffice visar även att du var som passivast på flopp och river.

gg och gl :-)

Hehe. Ja nej, jag brukar bli lite passiv när någon forumit-vessla dyker upp. Man vill ju inte göra bort sig. :-)

Har väldigt dålig koll på stats, borde lära mig det där.. Skulle inte tro att statsen du samlade på dig under den där sessionen är speciellt representativa, men det vore kul att ta reda på.