Gå till innehåll

Floppar set live, vad göra?


grandyz

Recommended Posts

som bäst är du ju uppe som en flip kan jag tänka mig, beror ju på om du gillar att spela högvariansspel... med din read bör vi sätta han på en ganska snäv range sett från hans spel {AKQT/KQJx med fd/KKxx/AAxxx}. det riktiga är nog att folda med stoltheten kvar här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägga ner skiten. En del skulle säkert pusha i och med ditt färgdrag men jag skulle nog vika faktiskt. Har överspelat så många låga set i PLO tidigare och förmodligen torskat mer än jag vunnit på det. :P

 

Du säger ju själv att spelaren är ganska tight också så när ursprungsraisarn repottar på en flop som den där är du förmodligen jävligt slagen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med cashen för satan. Sitter du och lirar med polarna om 200kr kan du inte folda en sådan hand. Om du torskar är det bara att svepa en bärs och göra en comeback

 

Jag förstår din poäng men det är forfarande bland det sämsta jag läst någonsin. Bara för att man spelar med ett par vänner så behöver det inte per automatik betyda att man super och tycker om att förlora pengar. Sen kände han inte två av dom som lirade vilket betyder att det kanske är ett seriöst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår din poäng men det är forfarande bland det sämsta jag läst någonsin. Bara för att man spelar med ett par vänner så behöver det inte per automatik betyda att man super och tycker om att förlora pengar. Sen kände han inte två av dom som lirade vilket betyder att det kanske är ett seriöst spel.

 

Mindre fjolleri, mer action

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ändå du ska plöja in cashen, kan knappast vara särskilt långt efter.

 

QFT.

 

Det ända riktigt dåliga alternativet är att nåndera har större set + bättre färgdrag, men ifall du foldar för den skull är du nog för nit för shorthanded PLO. Speciellt live, då folk brukar vara mycket lösare än online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la mig men sa samtidigt "ni får se vad jag la sen, denna satt hårt inne". Jag antog att den nya killen va omahafisk och satt och blockade mitt färgdrag eftersom han hade spelat jävligt fiskigt det lilla jag hade sett. Jag va 101% på att han som pottade om hade högre set än mig + någon form av stegdrag. Den nya killen synar och är därmed allin och visar två par + gutshot (J för stege) men inget färgdrag och den andre visar AAKx dubblesuit.

 

Turn :Qs: och river en :c:! Toppset står men jag hade vunnit på min låga färg, TILT! :cry:

 

Lyckades senare syna ner den nya killen i en holdempott på brädan 477KA när han betar 80kr på river i en pot på ~200 när jag har K9, han visade 66 och hade synat mitt omslag på flop :shock:

 

Så jag hade alltså rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu flop var 477 ? så var de väl isf inte ett dåligt spel? =)

 

Jag sitter i bb med min K9suit. Den nya killen höjer 3xbb pre, en till och jag hänger på. Jag checkar, han betar, den andre foldar, jag raisear och han synar. Jag betar ut på min K som jag på nåt magiskt sätt klonkade. Han synar. Jag checkar river, A, för jag är osäker på vad fan han har, bluff/en 7a tror jag iaf. Han säger 75 men lägger in 80, jag sitter ett tag och funderar men synar och känner mig som synstationen2008 och säger "har du en 7a så vann du" visar upp min K och han vill mucka men ber han visa och han visar 66. Rätt/fel?

 

Jag såg fel och trodde du va fundersam på mitt spel och nu när jag har skrivit allt så måste jag posta det känner jag, ganska jobbigt annars :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...