Gå till innehåll

Olika utbetalningssätt?


Hristo

Recommended Posts

Hej

 

Vilka olika former av utbetalningssätt använder sig olika siter av? Vet att multipoker.com använder sig av check eller Neteller. Har preics varit i kontakt med Neteller och de överför inte längre direkt till ditt VISA/MasterCard. Måste bli certifierad först för att sedan få ett Debit Card från dem (måste faxa in pass och visakortet)...Är intresserad av vilka siter som kan betala ut direkt till mitt VISA.

 

mvh

Peter

(någon som kan ge tips på ställen i Göteborg där man kan låna fax?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort svarat: Ladbrokes.

 

Jag är osäker på om det verkligen är så att Ladbrokes har en deal med Visa så att de får göra kortöverföringar, men det verkar så. Inga andra som jag känner till har en sådan regel dock, detta beror på nya regler från Visa och MC sedan årsskiftet, som bl.a. förhindrar många (läs: alla) spelföretag att ge tillbaka överföringar.

 

Checkar är det absolut sämsta som existerar, kostar oftast mycket om du ska ha dem snabbt (säg ~$25 extra), alt. är gratis om det är en stor summa. Annars tar de lång tid att få, och många banker vill inte kännas vid dem eller begär fantasisummor (500 fick jag en prisuppgift en gång!) för att växla in dem.

 

Ska man ha en stor summa så funkar väl check hyfsat, men då tycker jag ändå att NETeller är bättre - skaffa debitkortet (jag har ett), så har du pengarna inom en timme. Ett uttag kostar några dollar ($2 tror jag), vilket det kan vara värt för att få ut pengarna direkt :)

 

Vissa siter erbjuder wire transfer, dvs banköverföring, men jag vet inte hur vanligt detta är i pokervärlden. Expekt vet jag klarar av det, för de är ju skandinaver själva, andra ställen vet jag inte. En wire transfer tar max ett dygn (aldrig varit med om undantag iaf) från dess att den gjorts, men den är sällan automatiserad, så har man otur kanske sitens personal väntar någon dag med att göra det (av vilken anledning de skulle det vet jag inte, men det har hänt).

 

Sammanfattningsvis: får du tag i en fax så skaffa NETeller, som är ett underbart alternativ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Annars är just NETeller kombinerat med Debit Card oslagbart. Du har ju redan ett VISA kort. så det är bara att scanna och skicka dit. Certifieringen är gratis, kortet är gratis och sedan kostar bara ett par dollar att ta ut stålar i bankomat eller minuten.

 

Är det säkerheten du är orolig för, eller vad är det som gör att NETeller inte är ett alternativ för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Ladbrokes säger att de bara kan betala ut upp till så mycket man har satt in medan Paradise faktiskt kan betala mer för att förenkla för de som bor utanför USA.

 

Har själv satt in 500:- totalt på Ladbrokes och tagit ut över 5000:- allt via mitt visakort så det verkar inte stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vilka olika former av utbetalningssätt använder sig olika siter av? Vet att multipoker.com använder sig av check eller Neteller. Har preics varit i kontakt med Neteller och de överför inte längre direkt till ditt VISA/MasterCard. Måste bli certifierad först för att sedan få ett Debit Card från dem (måste faxa in pass och visakortet)...Är intresserad av vilka siter som kan betala ut direkt till mitt VISA.

 

mvh

Peter

(någon som kan ge tips på ställen i Göteborg där man kan låna fax?)

 

Fungerar på Pacific Poker att skicka tillbaka pengarna till vanligt VISA-kort.

Du behöver inte faxa in pass och visakort, jag tog bilder med en digitalkamera och mailade in. Fungerade bra både för att verifiera hos både NetEller och Pacific.

 

*EDIT* Hmm var visst lite gammal tråd :D *EDIT*

 

//ElNeko (tid. TITAN_Buddha)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...