highbury90 Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Det är väl bara ställa upp alla pokerintresserade människor i sverige på ena sidan och alla fjortisar och gubbsjuka 50åringar på andra så ska du se vartåt det väger.. Till vilken sida räknar du den kvinnliga delen av befolkningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zamora25 Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Pallade inte o vara uppe och se programmet i natt, vart kan man se det på nätet? Kanal5.se har inte lagt upp det, när brukar dom lägga upp programmen, 24h efteR? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Till vilken sida räknar du den kvinnliga delen av befolkningen? Rätt lätt att inse att snubbarna i WPT/WSOP inte direkt ryker av sex appeal så kvinnorna hoppas nog på att Gynning ska ha nån trevlig gäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Till vilken sida räknar du den kvinnliga delen av befolkningen? fjortisar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
checkamat Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Nalle verkar vara skrämmande dålig på no limit texas holdem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Nalle verkar vara skrämmande dålig på no limit texas holdem Han måste iaf ha sjuka svängningar eftersom han vill slå om varje hand med 10k för att veta var han står. Cool inställning av kvalspelaren tycker jag även om hans ställ med AK känns rätt kallt. Det roliga är ju att han blir kvitterad i kalla spel lite senare, så hans spel i AK handen kanske bara var en setup för att skapa en riktig fisk-image Jag hade skitit på mig bara av att sitta bredvid Antonius så han har iaf vunnit min respekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Han sket ju på sig med KK också... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frankylee Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Det går inte ens att jämföra "Poker - The Game" med "High Stakes Poker". Menar läste på någon sida att dom skulle spela med skyhöga summer osv men dom spelar inte ens med 10% av vad HSP gör. Men iof är det nog inte meningen att man ska jämföra de två programmen heller. Lite kul var det iallafall att se amatören Johan Ocklind göra sina misstag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Jag blir så tiltad av Nalle att det är löjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Han måste iaf ha sjuka svängningar eftersom han vill slå om varje hand med 10k för att veta var han står.Cool inställning av kvalspelaren tycker jag även om hans ställ med AK känns rätt kallt. Det roliga är ju att han blir kvitterad i kalla spel lite senare, så hans spel i AK handen kanske bara var en setup för att skapa en riktig fisk-image Jag hade skitit på mig bara av att sitta bredvid Antonius så han har iaf vunnit min respekt. Han spelar ju fel i princip varenda hand. Att sedan kommentatorn tycker att han spelar aggresivt är ju ganska roligt när det var check syn hela tiden. Han lyckas hitta raisen när han plockar upp AA i en cooler hand som utspelades på ett sätt så båda danskarna borde kunnat slinka. Inte helt oväntat spelar danskarna skitkass och med Renes push med 95 som lågvattenmärke. Tycker egentligen bara Ilari, Antonius och Tobbe har spelat bra och underhållande så här långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Han måste iaf ha sjuka svängningar eftersom han vill slå om varje hand med 10k för att veta var han står.Cool inställning av kvalspelaren tycker jag även om hans ställ med AK känns rätt kallt. Det roliga är ju att han blir kvitterad i kalla spel lite senare, så hans spel i AK handen kanske bara var en setup för att skapa en riktig fisk-image Jag hade skitit på mig bara av att sitta bredvid Antonius så han har iaf vunnit min respekt. Kan ju bara hålla med. Det var en löjlig kommentar av Nalle. Det går ju inte att slå om till 10 för att sen folda om man sitter med 18k bakom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Tycker egentligen bara Ilari, Antonius och Tobbe har spelat bra och underhållande så här långt. QFT, men hoppas att det vänder för Tobbe snart. Tony G bidrar trots tveksamma spel till underhållningen men hamnar han med Ilari och Antonius efter sig så kommer han utan tvekan att tystna/vekna. För övrigt tycker jag gårdagens avsnitt var ett fall framåt och det blir nog bättre vad det lider. Tyvärr hade även jag större förväntningar på Nalle som är mycket mer underhållande som spelare. Programmet är fortfarande mycket bättre än Pokermiljonen trots att Emma beter sig som en 12-åring som gör hemma hos-reportage åt skoltidningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bogus Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Han sket ju på sig med KK också... imponerande fold med KK måste jag säga. Jag hade blixtsynat på rivern... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 1. Spelar väl ingen roll att summorna är lägre än HSP, ändå betydande för alla och hur kul var egetligen 500k buyin där. 2. Nalle är ju sämst, som många påpekat redan, slå om till 10k för att vika AK är ingen bra idé. Slå om till 10k och syna fungerar väl dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pfoskariot Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Vilket jävla skitprpgram säger jag bara... jag som såg fram emot cash gamet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Ocklind måste nog ner och grinda lite på NL50 så att han lär sig att limp-reraise betyder AA. Annars känns det mest som om flera spelare lägger in lite coola (dvs iskalla) moves för att dom vet att det kommer i tv. Man undrar ju t ex hur Sörensen tänkte när han blev stackad med QQ. Följer Nalle sina kommenterarer när han spelar själv eller är han medvetet fiskig i tv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nuttii Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Ocklind måste nog ner och grinda lite på NL50 så att han lär sig att limp-reraise betyder AA. word Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
highbury90 Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Det går inte ens att jämföra "Poker - The Game" med "High Stakes Poker". Menar läste på någon sida att dom skulle spela med skyhöga summer osv men dom spelar inte ens med 10% av vad HSP gör. Man ska ju gärna få ihop lite spelare också. Hur många scandinaver hade köpt in till ett TV-sänt cashgame för $500K ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Paschendale Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 "Det spelar ju inte så stor roll vilket fotbollslag man håller på när man spelar poker, det gäller ju att ta motståndarnas pengar" "AT är ju en ganska bra hand, men är man uppe mot ett bättre ess är det svårt" Gillar inte riktigt kommentarer som ovan som Nalle kommer med lite då och då Men han är säkert trevlig och allt sånt, men kommentera är han faktiskt inte så bra på. Gillar andra snubben lite bättre. Tycker annars det är ett hyfsat program, synd bara som sagt på sändningstiden. Kommer ihåg att bara för några år sedan gick ju WPT på femman på söndagförmiddagarna. Känns ju lite konstigt att de satsar och drar ihop några absoluta toppspelare, ganska höga stakes, och sen lägger det mitt i natten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Gillar andra snubben lite bättre. Mm han är riktigt het. Gillar speciellt hans "ska han verkligen ta synen, det handlar ju ändå om motsvarande tio tusen svenska kronor av hans egna pengar"-analyser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Paschendale Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Mm han är riktigt het. Gillar speciellt hans "ska han verkligen ta synen, det handlar ju ändå om motsvarande tio tusen svenska kronor av hans egna pengar"-analyser. Haha Men han låtsas inte tro att han kan nåt i alla fall. Tror jag. Han är ju inte världens bästa kommentator han heller man jag tycker han är bättre än Nalle, fast Nalle ska vara expert. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tjocko76 Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Hur i h*** kan man tycka att Tobbe spelar bra?? Han spelar ju som en kratta...det enda bra han gjort va 99 folden i slutet ( som han ändå gick med alltför långt i) Ni som tycker han har spelat bra får gärna berätta varför!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen_Per Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Det sämsta med Nalle är att han missbrukar ordet "fiska" hela tiden, han vet ju inte ens vad det menas med fiska Lite kul också när den andra kommentatorn sa att Jan Sörensen spelade aggressivt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyboy Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Poker - Måndag natt 00:50 Stora pengar står på spel när några av världens bästa spelare drabbar samman i cash gamet The Game. Svenska superproffset Martin de Knijff och finska stjärnspelaren Juha Helppi debuterar i The Game, svensk tv:s första cash game. Tobbe Persson försöker komma igen efter att ha förlorat flera hundra tusen kronor och amatören Johan kämpar för att behålla sina pengar. Reportage: Emma Andersson dricker hot-shots med det svenska pokerproffset Tobbe Persson. Tobbe pratar om livet som spelare. Kommentatorer: Peter Backe och Peter ”Nalle” Hedlund Spelare: Juha Helppi, Finland Martin de Knijff, Sverige René Mouritsen, Danmark Johan Ocklind, Sverige Patrik Antonius, Finland Tobias Persson, Sverige Ilari Sahamies, Finland Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Inte för att vara überkritisk eller så men hur resonerade man när Emma A brainstormades fram till värdinna eller vad man ska kalla det. Jag menar: Clicky-clicky-länky Människan är väl inte direkt creddig i tv-kretsar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts