Gå till innehåll

nl200 toppar och open ended. disskusion med annan pf medlem.


hampulito

Recommended Posts

Hamnade i en liten dispyt mot en annan pf medlem om ranges osv.

Jag vill inte påverka vad ni skriver så jag postar handen så får vi diskutera senare.

 

Inledande spel 2615430988.

 

Urlings sitter vid 0 med $232.

Mackii18 sitter vid 1 med $206,70.

hampolito sitter vid 2 med $206,25.

nkm134 sitter vid 3 med $246,85.

oldeveste sitter vid 4 med $193,10.

tu5can sitter vid 5 med $339,20.

 

Dealern sitter vid 3.

 

oldeveste lägger en blind på $1.

tu5can lägger en blind på $2.

 

(hampolito ges 6k 5k.)

 

Före floppen:

Urlings foldar.

Mackii18 höjer med $5.

hampolito synar med $7.

nkm134 foldar.

oldeveste foldar.

tu5can foldar.

 

Floppen kommer upp

4r 6h 3s.

 

Mackii18 satsar $14.

hampolito höjer med $42.

Mackii18 går all-in med $185,70.

hampolito går all-in med $143,25.

$,45 skjuts över till Mackii18.

 

Kortvisning:

 

Mackii18 visar: Ar 6r

6h 6r Ar 4r 3s

Par i sexor

 

hampolito visar: 6k 5k

6h 6k 5k 4r 3s

Par i sexor

 

Turnkortet kommer upp Jk.

Riverkortet kommer upp 6s.

 

Mackii18 visar: Ar 6r

6h 6s 6r Ar Jk

Triss i sexor

 

hampolito visar: 6k 5k

6h 6s 6k Jk 5k

Triss i sexor

 

Mackii18 vinner potten på ($412,50).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska försöka mig på en tolkning:

 

Det som jag tycker är viktigt här är readen, då det känns dumt att kalla vissa spel dumma då det egentligen är readen som är dum eller fel.

 

7$ bet pre är 3,5BB vilket borde vara en normal satsning om inte en ganska liten och ni är två spelare till flopp. Macki dunkar pott direkt med 14$ oc du svarar med att höja hårt. Här vill ja veta vad du sätter han på.

1. har han 33,44 eller 66 är du förmodligen runt 30% dog vid en AI

2. har han 55, vilket kan vara troligt, är du typ 66% win, 33% tie

3. har han ÖP från 8+ är du nog runt 45% dog

 

Han svarar din stora höjning med en AI, vilket även det är en stor höjning. Så, om du sätter han på ÖP 8+ så har nu nästan inget val annat än syn då du är 45% men samtidigt är inne för 25%x100BB. Ifall han har set blir det et kostasamt spel och om han har t.ex 55 är du stor favorit.

 

Så ser matematiken ut.. så utan att ge oss din read av killen blir det vårt att bedömma hur bra/dåligt spelet var, men min tanke är såhär:

 

1. Du sätter han på set och gör ett i mitt tycke sämre spel med EV-

2. Du sätter han på ÖP och får göra en halvseg syn för hela stacken som liten dog eller

3. du sätter han på 55 eller en bluff och är i stort sett stor favorit.

 

 

Jag tycker inte heller att din FI's spel är så lätt att kritisera heller utan att veta vad han satte dig på, han har TPTK mot en stor höjning på floppen. Något ja vet av erfarenhet kan betyda fler saker än enbart nöten =)

 

 

 

SÅ, set eller överpar, vad satte du han på? =)

 

de här e min analys.. men som sagt..ja har inte så stor koll på EVP's NL200 SH heller.

 

gl :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när han ställer sätter jag honom på över par och det är nästan en flip med döda pengar i potten.

När jag raisar på floppen sätter jag honom på överkort eller överpar vilket jag borde ha god fe mot.

Jag skulle ha orhört svårt att pusha med 77-tt jag skulle till och med kunna folda jj-aa

Hans psuh mot min range vilken innehåller en hel del set tycker jag är usel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 39% mot en jäkligt tight range, nu tror jag inte hans range är i närheten av så tight som jag gjorde uträkningen med men det visar på att syn är ett måste efter omslaget.

 

Sen om man ska slå om är en annan sak, här är det ju väldigt read-beroende, men kan man få honom att vika endel överpar och TP så är det ju korrekt. Vi vill ju ha honom att vika bättre händer eller syna med sämre då vi raisar. Finns väl heller egentligen inget behov att att försvara potten/handen då den är så liten. Vi vill också ta betalt av händer som 55, 45 osv.. Här beror det ju lite på readen som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag ställer när jag blivit reisad på flopp är för att jag vet att hampo är en rätt vild spelare (var iaf förut) så jag sätter honom på ett öppetstegdrag och vill göra de jobbigt för honom och syna!

Nu blir det han som får ta de jobbiga beslutet å syna en all in med en halv taskig hand!

Samtidigt som jag spelar handen precis som jag skulle ha träffat set!

 

Men jag skulle troligtvis ha synat med din hand där jag också! Men ändå en jobbig syn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag ställer när jag blivit reisad på flopp är för att jag vet att hampo är en rätt vild spelare (var iaf förut) så jag sätter honom på ett öppetstegdrag och vill göra de jobbigt för honom och syna!

Nu blir det han som får ta de jobbiga beslutet å syna en all in med en halv taskig hand!

Samtidigt som jag spelar handen precis som jag skulle ha träffat set!

 

Men jag skulle troligtvis ha synat med din hand där jag också! Men ändå en jobbig syn...

 

Hur fan ska du kunna sätta honom på ett OESD när han cb'ar ?

 

Raisen funkar, men lägg dig mot hans all-in, med tanke på att set/stege även är med i hans range. Med okänd fi är det nog ovanligt att han visar upp en totalbluff...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag ställer när jag blivit reisad på flopp är för att jag vet att hampo är en rätt vild spelare (var iaf förut) så jag sätter honom på ett öppetstegdrag och vill göra de jobbigt för honom och syna!

Nu blir det han som får ta de jobbiga beslutet å syna en all in med en halv taskig hand!

Samtidigt som jag spelar handen precis som jag skulle ha träffat set!

 

Men jag skulle troligtvis ha synat med din hand där jag också! Men ändå en jobbig syn...

 

Vet du att han är vild eller dålig? Eller höjer vilda spelare bara med öppet stegdrag eftersom 'du sätter honom på det'?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan ska du kunna sätta honom på ett OESD när han cb'ar ?

 

Raisen funkar, men lägg dig mot hans all-in, med tanke på att set/stege även är med i hans range. Med okänd fi är det nog ovanligt att han visar upp en totalbluff...

 

 

 

Raisen funkar, men lägg dig mot hans all-in?!?!

 

Var ju jag som ställde....läs gärna igenom handen innan du kommenterar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en beslutspunkt i handen som är intressant - mackiis push. Den är marginell men knappast åt helvete om han bedömer att du ofta slår om tom och med andra händer som han mår ok mot. Alternativet skulle vara att betfolda typ 95% av sin range. (ok det går att betsyna floppen också, men ni fattar poängen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag ställer när jag blivit reisad på flopp är för att jag vet att hampo är en rätt vild spelare (var iaf förut) så jag sätter honom på ett öppetstegdrag och vill göra de jobbigt för honom och syna!

Nu blir det han som får ta de jobbiga beslutet å syna en all in med en halv taskig hand!

Samtidigt som jag spelar handen precis som jag skulle ha träffat set!

 

Men jag skulle troligtvis ha synat med din hand där jag också! Men ändå en jobbig syn...

 

Du kan ju sätta mig på ett stegdrag bara fattar du väll!

Hur tror du jag spelar set och 2par, du måste ju sätta mig på en range.

Och om man drar min troliga range mot din aktuella hand så är du antagligen inte i så god from.

Jag kan inte instalera stove här så om någon orkar.

 

Men låt säga 33-aa även om jj-aa är extremt underrepresnterade 77-tt går ett gäng bort också då det oftare är syn på floppen än 33-66.

Sen har vi 56s 46s 43s 63s 57s och några ynka procent tom.

Heltok kom och gör ditt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en beslutspunkt i handen som är intressant - mackiis push. Den är marginell men knappast åt helvete om han bedömer att du ofta slår om tom och med andra händer som han mår ok mot. Alternativet skulle vara att betfolda typ 95% av sin range. (ok det går att betsyna floppen också, men ni fattar poängen)

 

Fattar inte vad det är för händer han ska kunna må bra mot 56 är ju typ best case scenario.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vad det är för händer han ska kunna må bra mot 56 är ju typ best case scenario.

Ja om din höjning alltid betyder att du vill spela för stackar så är det ju ett kallt spel. Vad jag menar med "må bra" var att vi inte är megadogs om du har JJ eller dylikt (och vi ligger som sagt före 65 :-) ). Men visst, ganska ofta när du har en legitim hand så är A6 stekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker mycket handlar om reads i denna hand.... som Macki sa, jag tror inte han hade gjort samma spel mot en annan tight snubbe då han är slagen 9/10 ggr då han blir reraisad på flopp. Dock måste jag tillägga att jag inte alls gillar all in pushen på flopp.

 

Tycker även att Hampo spelar handen korrekt.... skulle sätta Macki på överpar o då finns det ändå 14 outs att hämta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...