Gå till innehåll

Kees - SvS 5/10 SH - Analyserar 2008

Kees123

Recommended Posts

som synes ligger jag bra till målmässigt. Även resultatmässigt är det ingen katastrof trots nattens debacle.

Augusti: 16 000kr

Augustimål 1: 24k händer spelade (av minimum 40k händer)

Augustiimål 2: 1100 händer spelade på 7.5/15kr (av mellan 2000-4000 händer)

Övergripande mål 1: $2344 i dollarrullen (mål: $5000)

Juli: 13 000kr

Januari - juni: 166 000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 843
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för bra svar.

Jag laborerar med tanken att att rensa bort 22-66 ur HDn mot notorisiska trebettare och istället fyrbetta dom med premiumhänder, Scs och mellanpar. Ett spel med höga insatser som jag inte har guts för än men intressant spelteoretiskt.

Kvällsessionen inatt slutade på bedrövliga -10k och detta enbart på 5/10-bord. Jag satt där i spillran av min stack och undrade vad fan som hände. Som vanligt fanns svaret att finna på internet

http://kalender-365.de/mankalender.php

Mångalen igen, alltså..

Pga detta tar jag paus nu i tre dagar. Åter vid borden på tisdag

ja backade mer än du på bara 5-10 igår:oops: kukmåne

Länk till kommentar

Ser väl rätt standard pre. Sen att megakillah tomtar sig alldeles för djupt är väl bara att tacka för =)

(om du inte drog ut men det tror jag inte)

känns inte så standard att syna 22 för setvärde mot en som trebetar ofta. Om tanken sedan är att försöka spela vidare med 22 så känns även det rätt svårt med tanke på handens showdownvalue utan set och att vi anser att motståndaren är aggressiv.

Länk till kommentar

kukmåne

+1

shit jag plussar mest när det är fullmåne tydligen.. är jag en varulv?

Tvärtom min vän. Troligtvis är du helt opåverkad och håvar in pengar från sådana som mig som sitter och ylar av dunkel frustration vid borden med reptilhjärnan snurrande på högvarv.

Länk till kommentar

Yes, hela downswingen på 5/10.

Jag vet inte vad som hände®. Hade även en likandan vanisinnesnedgång under juli. Jag tycker jag i stort har spelat dom sista 2k händerna som vanligt. Så jag får skylla på fullmåne och missunsamma spelgudar.

Jag har in fact försökt spela mer aggressivt. Men detta har pågått en långt längre period än 2k händer.

Länk till kommentar

Helgen spenderade jag en del på CC.

Först på fredagen då jag hamnade där vid 22:00-rycket. Typ 40 pers före i kön på 20/20 så det var bara att moloket vända hemåt igen.

på lördagen var jag där redan vid 20:00. Satt med drygt två varv innan jag var tvungen att dra. Fick inte en spelbar hand och foldade följdaktligen allt under en timme. Är man disciplinerad så är man.

Sedan tillbaka vid 04:00 på lördagen efter händelser som inte passar på ett pokerforum. Fick vara med och spela två händer på nattkvisten. Först 9,9, som jag slog upp till 140. En passiv synstation slog upp det till 300. Jag synade. Floppen: 2, 6, 7. Jag checkade, han bettade 600. Jsg foldade.

Sedan 5,6s UTG. Jag limpar. Någon slår upp till 140. 2st går med, ävenså jag. Floppen 4, 7, 7, varav ett hjärter. Jag checkar. Ursprungshöjaren bettar 300. De båda andra lägger sig och jag går AI. Ursprungshöjaren säger: "Ere så, alltså" och lägger sig. Vilken tur att jag råkade vara uppe mot en någorlunda kompetent spelare vid denna okristliga timme.

Online har jag gnetat mig tillbaka till 12k+ efter att ha dykt ner till noll. Inga HH att bjuda på då PT fortfarande väntar på att konverteras.

Länk till kommentar

Blir sugen på att besöka cc, måste ta tag i det där och åka upp nån helg. Kan man inte boka plats i förväg så man vet att man får spela? Har du nån statistik på hur det gått för dig på cc? Har du spelat nån turre där?

Vad jag vet går det endast att reservera plats via telefon en halvtimme innan man är på plats. Detta kan vara problematiskt då kötiden kan vara olidlig efter 22:00 på helger.

Jag har endast lirat tre gånger på cc, och då rätt korta sessioner. Ligger marginellt + vid alla tillfällen (100 - 500kr). men efter AI med JJ från BB mot KQ på knapp i en 10k-pott mot en tjeckisk gangster i prag bör jag ligga minus totalt. Hur som helst verkar det finnas värde att hämta på cc om man förmår anpassa sig. Spelet är helt klart annorluna än online.

Deltagit i en turnering för länge sedan. Ingen högre klass på spelarna där heller, men för snåla startstackar i förhållande till blinsen.

Tja, vilket cc var du på, sthlm?...var sj på cc i sthlm på fre och lör-kväll och lirade 20 20. Grymt roligt, var första gången faktiskt.

Yes, sthlm that is. Jasså, då kanske du var en av dom som satt med flera 10k vid bordet framåt 05:00-tiden?

Länk till kommentar

Nöten är att komma 1½h innan man vill lira, ställa sig i kö om den är lång och sen beställa in en god stek med lite klyftpotatis och en god sås. Gärna ett got glas rött till det.

Sen är det bara att njuta och vänta på din tur. Drar det ut på tiden så och ni är fler än 1 person så är det najs att beställa in en skumpa oxå:)

Länk till kommentar

Nöten är att komma 1½h innan man vill lira, ställa sig i kö om den är lång och sen beställa in en god stek med lite klyftpotatis och en god sås. Gärna ett got glas rött till det.

Sen är det bara att njuta och vänta på din tur. Drar det ut på tiden så och ni är fler än 1 person så är det najs att beställa in en skumpa oxå:)

hehe, damn right sätt att tackla problemet

Länk till kommentar

Låter helt klart som ett alternativ :-) ...vad händer om man blir erbjuden plats när man är halvägs in i steken - kan man förhala tills man ätit färdigt, eller hamnar man sist i kön igen?

Hur dags börjar de spela cg? Är det kö från början, eller är det lugnare om man kommer tidigt?

Ja, ja, det finns säkert en tråd som jag kunde hitta svaret i, men lite kan du väl arbeta, Kees, för pengarna du tar från mig vid borden! ;-) Jag spelade för övrigt bedrövligt igår kväll - sa till sambon innan jag satte mig, att "ikväll är jag så trött så det här kommer att bli dyrt". Hon tyckte inte jag skulle spela om jag var så trött - jag kanske skulle börja lyssna på henne lite mer :-)

Länk till kommentar

Yes, sthlm that is. Jasså, då kanske du var en av dom som satt med flera 10k vid bordet framåt 05:00-tiden?

Tyvärr inte:-P stannade på 1.1k+ efter två kvällar..lyckades dock rivra en kåk med 99 för att gula bordets fisk...men det svänger ju rätt snabbt där, när nivån som spelas inte är 20 20 riktigt när raisarna pre är 100-200kr...så 2k känns nästan grunt.

Länk till kommentar

Låter helt klart som ett alternativ :-) ...vad händer om man blir erbjuden plats när man är halvägs in i steken - kan man förhala tills man ätit färdigt, eller hamnar man sist i kön igen?

Hur dags börjar de spela cg? Är det kö från början, eller är det lugnare om man kommer tidigt?

Ja, ja, det finns säkert en tråd som jag kunde hitta svaret i, men lite kan du väl arbeta, Kees, för pengarna du tar från mig vid borden! ;-) Jag spelade för övrigt bedrövligt igår kväll - sa till sambon innan jag satte mig, att "ikväll är jag så trött så det här kommer att bli dyrt". Hon tyckte inte jag skulle spela om jag var så trött - jag kanske skulle börja lyssna på henne lite mer :-)

Hm, aldrig hamnat i den sitsen, men borde väl inte vara ngt problem om man bara för fram vad man vill på ett trevligt sätt.

Tidigare är alltid lugnare ofc. Vet inga exakta tider och det diffar beroende på veckodag etc. Finns folk som har mkt bättre koll än jag iaf.

Länk till kommentar

ingen annan som tycker det är gymt segt att spela 10manna? ja brukar spela ganska stabilt ett tag sn tilta loss på att inget händer och spewa bort stacken.

Själv är jag så pass rookie live så att jag är tacksam ju fler vi är runt bordet. Fight or flight-betingningen slår hårt i min hjärna & jag blir glad varje gång jag får folda preflopp.

Dom riktigta poker-junkisarna verkar äta i själva pokerrummet så att som kan ta med sig tallriken till bordet om det skulle behövas... Men den separata matsalen som finns på cc ser trevligare ut. Från klockan 18:00 kan man lira cash, tror jag.

Jag såg dig på minst 3 bord samtidigt i går. Jag har för mig att du lirar max två samtidigt. Finns alltid bättre tillfällen att öva in nytt än just dom kvällar man är trött.

Länk till kommentar