Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har svårt att bestämma min linje i dessa situationer. Spelet är Party Pokers Speed 11$ FR. Utgår från att SB spelar solitt.

Vad är det mest korrekt - fold, syn eller reraise (till vad ?)

Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) -- Seat 5 is the button

Total number of players : 7

Seat 1: F1 (3790)

Seat 2: F2 (4150)

Seat 3: F3 (2840)

Seat 4: F4 (2850)

Seat 5: F5 (1450)

Seat 8: F6 (2170)

Seat 9: Hero (2750)

F6 posts small blind (100)

Hero posts big blind (200)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 7c, 7s ]

F1 folds

F2 folds

F3 folds

F4 folds

F5 folds

F6 raises (500) to 600

Postad

I det läget hittar jag push-knappen varje gång. Frågan blir lite mer intressant om det ser likadant ut, men UTG gör höjningen. Annorlunda spel? Om UTG eller middelpos höjer och någon får för sig syna innan mig? Spelar inte Sit&Gos så ofta kul höra era funderingar

Postad

7 spelare kvar och blindsen är 100/200, då skulle jag uppskatt att det är ett tajt bord. Sb raisar till 600 och har 1570 kvar efter det. Jag skulle nog välja mellan att folda och syna. Men normalt sätt så foldar jag nog mer än jag synar.

Men att syna här skulle faktiskt vara ett intressant spel. För vi har position samt så är min uppfattning att det är ett tajt bord. Så därför hade jag lirat en flopp i stället för att pusha pre. Jag tycker att vi har tillräckligt med marker om vi ger upp den på en otrevlig flopp. Skulle vi förbättra vår hand på floppen så har vi ändå en stor chans att få alla hans marker.

Det skulle vara intressant att få vet vad ni har för hd på motståndaren i detta läget.

Postad

Du utgår från att han är en solid spelare? Hur kan du veta det? Det är uppenbart att han försöker stjäla din blind genom att höja bort dig. Han kan sitta med vad som helst tex 10-6, 7-3, Q-2. Jag skulle gambla! In med rubbet som kontrahöjning och se vad som händer. Skulle han mot förmodan sitta med K-K får han väl göra det då. ;-)

Postad

Men att syna här skulle faktiskt vara ett intressant spel.

Det enda vi kan hoppas på vid en syn är ju att setet sitter.... i annat fall är vi ju i princip tvungna att lägga oss mot ytterligare en höjning efter flop...Nu utgår jag ifrån det som OP skrev - att SB är en solid spelare, har jag däremot uppfattat SB som en dålig/lös spelare kanske jag degar in pre...!

Postad
Det enda vi kan hoppas på vid en syn är ju att setet sitter.... i annat fall är vi ju i princip tvungna att lägga oss mot ytterligare en höjning efter flop...Nu utgår jag ifrån det som OP skrev - att SB är en solid spelare, har jag däremot uppfattat SB som en dålig/lös spelare kanske jag degar in pre...!

Varför ska vi inte kunna dega pre här? Är han verkligen inte så bred som 20% här? Borde han vara, annars lär han ju ge upp en hel del värde och därför inte vara så himla solid(för tight för länge). Har han 20% eller mer i HDn lär vi ju även ha en hel del FE.

Postad
Varför ska vi inte kunna dega pre här? Är han verkligen inte så bred som 20% här? Borde han vara, annars lär han ju ge upp en hel del värde och därför inte vara så himla solid(för tight för länge). Har han 20% eller mer i HDn lär vi ju även ha en hel del FE.

Möjligt att du har rätt men jag skulle i detta läget inte dega in iaf. Hade jag varit mer kort hade jag inte tvekat men just nu känns det som jag kan vänta in en bättre hand...

Postad
Möjligt att du har rätt men jag skulle i detta läget inte dega in iaf. Hade jag varit mer kort hade jag inte tvekat men just nu känns det som jag kan vänta in en bättre hand...

Jag tycker topp 5%-händer är utmärkta händer att resteala med.

Postad

Tycker Hero har två alternativ här:

1. Syna pre, hoppas på en "snäll" flop och att FI betar ut var på Hero reraisar. På detta sätt kan Hero vinna en del marker extra jämfört med alternativ 2...

2. Push preflop, väääldigt troligt att FI's raise är ett standardstöldförsök...

Jag pushar pre 9/10 när det är så många som 7 spelare kvar...

Postad
Tycker Hero har två alternativ här:

1. Syna pre, hoppas på en "snäll" flop och att FI betar ut var på Hero reraisar. På detta sätt kan Hero vinna en del marker extra jämfört med alternativ 2...

syna pre för att folda på flopp känns ju som det dummaste spelet på länge...

seriöst, så länge fi inte satt med totalbluff a la 27 så är han ju comittad, så varför bekymra sig??

Postad
syna pre för att folda på flopp känns ju som det dummaste spelet på länge...

Mmm, det var ungefär vad jag tyckte också. Syn finns inte i min värld, däremot en rejäl reraise eller en läggning... Lite beroende på stackstl iofs. I detta fall känns en fold helt rätt för mig iaf...

Postad
Mmm, det var ungefär vad jag tyckte också. Syn finns inte i min värld, däremot en rejäl reraise eller en läggning... Lite beroende på stackstl iofs. I detta fall känns en fold helt rätt för mig iaf...

Vad sätter du fi på för ungefärlig HD då? Och vad vad för HD behöver du för en "resteal"?

Postad
Stoppa in direkt eller syna för att pusha oavsett flopp (stop and go) är de enda altenativen.

Det enda sämre än fold är ju att syna för att setmina.

Nu talar du ju inte först efter flopp, så det alternativet finns inte.

Postad
Stoppa in direkt eller syna för att pusha oavsett flopp (stop and go) är de enda altenativen.

Nu finns ju som sagt inte den möjligheten och om den funnits så tror jag att en något selektiv Stop and Go vore ännu bättre. Vet man att fi synar med Ax med träffad A och inte allt för farlig flopp samt att Fi väldigt ofta har Ax här så känns det ju lite dumt att stoppa in på just en sådan flopp.