Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag försöker lära mig vinna på CG. Jag är vinnande på MTT och SnG, men har svårt att plussa i CG och försöker därför få lite input på några av mina CG händer.

Denna handen är från NL50, 5-Max bord på Ongame. Ingen är SB eftersom en spelare precis flytt bordet. FI är ganska ny vid bordet och har bara spelat runt 10 händer så jag har ingen stor read, men h*n verkar inte vara jättestor varken fisk eller haj i alla fall.

Seat 1: BUTTON ($56,20 in chips)

Seat 5: HERO (BB) ($87,45 in chips)

Seat 7: FI ($47,80 in chips)

Seat 9: CO ($61,70 in chips)

*** Blind Bet Round ***

HERO: Post Blind ($0,50)

Dealt to HERO: :9d::Ac:

*** Pre-Flop ***

FI : Call ($0,50) < --- FI limpar först in, kan ha väldigt många händer här tänker jag

CO : Fold

BUTTON : Fold

HERO : Check < --- Jag checkar i BB med A9, känns lite svagt, borde egentligen höja, va?

*** Flop *** : :5s::9h::6c: (Pot $1)

HERO : Check < --- Träffar toppar, topkicker, tänker checkraisa, bättre att beta rätt ut?

FI : Bet ($1)

HERO : Raise ($3) < --- För liten höjning? Han behöver syna $2 i en $5 pot.

FI : Call ($2) < --- FI synar. Känns som drag eller slowspelad stark hand men kan inte komma på vilket drag han kan ha förutom 34 möjligtvis.

*** Turn *** : [ :5s::9h::6c: ] :7c: (Pot $7)

HERO : Bet ($4) < --- Drygt halvpot, för lite?

FI : Call ($4) < --- Syn igen, vad har h*n?

*** River *** : [ :5s::9h::6c::7c: ] :Ah: (Pot $15)

HERO : Bet ($10) < --- Tvåpar, men vet fortfarande inte om jag leder eller inte. Ska jag checka här kanske?

FI : Raise ($35) < --- Känns jobbigt... Vad ska jag göra? $25 för att syna, potten är på $60.

Hur ska jag göra på river, syn eller ej? Vill gärna ha input på mitt spel på alla gator, behöver som sagt förbättra mitt CG spel.

EDIT: Lite läskigt är ju att FI inte går all-in utan sparar drygt $5, känns mer som värderaise då tycker jag.

Postad

Jag spelar på liknande nivå så ska göra ett försök... :)

Pre: Hade höjt till 1,5$.

Flop: Svårt att säga men check-raisen funkade ju bra. Kanske bättre att höja till runt 4$ som du själv skriver.

Turn: Läskig turn för draghänder. SKulle nog tryckt närmare pott för att försöka plocka hem potten redan där.

River: Bra river om han satt med drag, hade också betat ut. När han raisar kanske man kan sätta honom på ett slowspelat pocket typ AA-JJ eller så tror han att 88 fortfarande är bra.

Jag hade synat. Det som han kan ha dig slagen med är ett floppat set med 55,66 eller 99 men då får man väl betala av, du borde leda.

Postad
J När han raisar kanske man kan sätta honom på ett slowspelat pocket typ AA-JJ eller så tror han att 88 fortfarande är bra.

Jag hade synat. Det som han kan ha dig slagen med är ett floppat set med 55,66 eller 99 men då får man väl betala av, du borde leda.

Haha, va?

Edit: Kanske ska vara lite konstruktiv också, varför ska du checkraisa när du har en svag hand som du inte har en aning om hur den står? Betta flopp, betta turn, får du syn som du fått nu är det ju ganska uppenbart du ligger dåligt till.

Postad
Jag spelar på liknande nivå så ska göra ett försök... :)

Pre: Hade höjt till 1,5$.

Flop: Svårt att säga men check-raisen funkade ju bra. Kanske bättre att höja till runt 4$ som du själv skriver.

Turn: Läskig turn för draghänder. SKulle nog tryckt närmare pott för att försöka plocka hem potten redan där.

River: Bra river om han satt med drag, hade också betat ut. När han raisar kanske man kan sätta honom på ett slowspelat pocket typ AA-JJ eller så tror han att 88 fortfarande är bra.

Spela EXAKT tvärtom så har du spelat handen rätt.

check preflop, potta floppen. check/fold turn, folda river.

Postad
varför ska du checkraisa när du har en svag hand som du inte har en aning om hur den står? Betta flopp, betta turn, får du syn som du fått nu är det ju ganska uppenbart du ligger dåligt till.

Så om jag bettar flopp och turn och får syn båda gångerna då check/foldar jag river i så fall? Eller synar om inte FI:s riverbett är för stort?

Floppen brukar jag nog betta rakt ut, vet inte varför jag check-raisade istället.

Nebo: som spelat då, vad göra på river, fold?

Trocadero: Som du skriver, borde nog höjt mer pre och raisat mer efter checken, alternativt bettat rakt ut som Nebo skrev.

Postad

FamilyGuyFan: Jag har verkligen ingen aning om hur man spelar en sån här hand i BB pre-flop. Du säger check, varför då? Vilka händer höjer du med i BB efter en limpare och vilka checkar du?

Postad
Jag säger inte att man ska höja pre, men om man ska höja så ska man göra en större höjning. $2-$2,5 fungerar bra.

Checka pre, beta ut pott och lägg dig vid motstånd på turn/river.

Finns ingen anledning att höja pre med A9o här!

Och ska du c/r så tryck hårdare, nästan pott som minst!

Postad
EDIT: Lite läskigt är ju att FI inte går all-in utan sparar drygt $5, känns mer som värderaise då tycker jag.

Inte ens värt att analysera sådant, själv varierar jag mig med att skriva in decimaler o ibland bluffar jag med 666.66 och värdebettar med 777,77 lixxom den som tror att han förstår något utav det är ute och cyklar(i mitt fall). Det är det som är grejjen. De oerfarna o mest de inte så tänkande FI brukar bara göra tvärtemot dock vad de vill 'ska se ut'. Men det är inte så många som kör den linjen på de låga nivåerna tror jag. Tror du att du har den bästa handen ska du höjja, låt de inte ha kvar de där fem dollarna till hamburgare eller vad det nu är de sparar till. Eftersom du inte höjde PRE så håll nere potten hela vägen, ditt tvåpar är skräp mot en stege. Men det visste du väl redan

Postad

Jag är tacksam för alla svar och analyser. Jag tänkte jag skulle skriva hur det gick i handen också.

Tvärtemot vad alla i tråden tycker så synade jag på river och vann faktiskt potten. FI hade :4c::5c:, så på floppen hade h*n bara bottenpar men på turn hade h*n ett öppet straightflushdrag som missade helt.