Gå till innehåll

Studiegruppen full och tråden borta?


dr_kvist

Recommended Posts

Var blev studiegruppen av? Jag hittar varken den ursprungliga tråden eller den om ett nytt forum här. På startsidan kan jag fortfarande se tråden "studiegruppen får ett forum" - men när jag klickar på den där får jag beskedet att jag inte är behörig att se sidan.

 

Beror detta på att den redan är full? Jävligt störigt i så fall. Jag ville regga mig inatt när tråden först kom upp men då funkade inte länken (typ 05:00). Nu har man ju såklart sovit bort hela dan och då kanske man har missat sin chans? :evil:

 

Följdfråga: Finns det en väntelista om forumet är fullt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

forumet är inte fullt. vi har 18 medlemmar men vi tillåts inte marknadsföra oss här. vet inte riktigt hur jag ska kunna ens berätta adressen för dig här utan att bli bannad. lite knivig situation för stunden...

 

Nån hann visst före.

 

Adressen kan du väl pma till folk som är intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får känslan som att pf inte vill ha massa reklam för andra sidor här, men nån som håller i det kommer säkert med ett bättre svar.

 

Givetvis är vi inte glada i att läcka trafik, vi har gett förslaget att studiegruppen ska hållas här, i ett hemligt (dolt) forum, i ett halvöppet eller ett lösenordsskyddad del. Vi vill gärna göra något tillsammans, kan bli win-win i stället för att vi ska känna motsatsförhållande. Vi får se vad som händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vill gärna göra något tillsammans, kan bli win-win i stället för att vi ska känna motsatsförhållande. Vi får se vad som händer...

 

Snudd på att Pf.nu börjar bli ett kommunistiskt näste. :lol:

Visst, era regler, och ditt ord är min lag. MEN, vad gör det om Dio PMar till folk som VILL HA adressen. Sluta leka kung i sandlådan nu.

 

- Det här är min sandlåda och du får inte ta mina kompisar till en annan sandlåda för då slår jag sönder din sandlåda.

- Men Lisa vill ju leka i båda sandlådorna.

- Nej, för då slår jag sönder din sandlåda.

 

Klagar inte på ditt jobb Gdaily. Du gör ett underbart jobb för PF, men lite väl nu. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, kan la nämna att jag inte hade nån aning som vad som hänt, har inte ens varit online på msn på 2-3 dagar eller haft nån aning om att nån har skapat ett forum och lagt affe länkar där.

 

Som sagt, mitt tanke var att skapa ett litet privat forum, bjuda in folk och skapa lite olika diskutioner, inte öppna ett öppet forum där alla kan bli medlemmar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snudd på att Pf.nu börjar bli ett kommunistiskt näste. :lol:

Visst, era regler, och ditt ord är min lag. MEN, vad gör det om Dio PMar till folk som VILL HA adressen. Sluta leka kung i sandlådan nu.

 

- Det här är min sandlåda och du får inte ta mina kompisar till en annan sandlåda för då slår jag sönder din sandlåda.

- Men Lisa vill ju leka i båda sandlådorna.

- Nej, för då slår jag sönder din sandlåda.

 

Klagar inte på ditt jobb Gdaily. Du gör ett underbart jobb för PF, men lite väl nu. ;-)

 

 

Alltså, uppenbart vill vi inte läcka trafik till något annat forum. Vi gillade idén och frågade dom om de inte ville vara här i stället.

 

Efter lite interndiskussion så kom de fram till att de ville vara för sig själva. Det är fine, men uppenbart kan man inte göra reklam för en konkurrerande verksamhet då. McDonalds klistrar ju inte upp sina erbjudanden inne på Burger King.

 

Som ni ser så har jag dragit upp intresseanmälningar för liknande studiegrupper för microlimit (max NL50) och midstakes (NL200+) i förhoppningen att vi kan få till samma sak här på PF. Att jag utelämnat lowstakes är ju helt klart för att jag hoppas att "utbrytarna" ska komma tillbaks hit, de siktar ju på NL50-NL200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, uppenbart vill vi inte läcka trafik till något annat forum. Vi gillade idén och frågade dom om de inte ville vara här i stället.

 

Efter lite interndiskussion så kom de fram till att de ville vara för sig själva. Det är fine, men uppenbart kan man inte göra reklam för en konkurrerande verksamhet då. McDonalds klistrar ju inte upp sina erbjudanden inne på Burger King.

 

Som ni ser så har jag dragit upp intresseanmälningar för liknande studiegrupper för microlimit (max NL50) och midstakes (NL200+) i förhoppningen att vi kan få till samma sak här på PF. Att jag utelämnat lowstakes är ju helt klart för att jag hoppas att "utbrytarna" ska komma tillbaks hit, de siktar ju på NL50-NL200

 

Jag ser inte studiegruppen som någon konkurrent till pf, snarare som ett komplement, jag kommer fortsätta skriva dagbok här t.ex.

 

Helt klart finns möjligheten att vi kommer krypande tillbaka och vill vara här på pf, men vi vill ha testat att stå på egna ben först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt användarna välja var dom vill hålla till. Erbjuder man själv ett tillräckligt bra forum så kommer ju ingen att lämna det. Så egentligen ser inte jag nåt fel i att en grupp som vill starta ett eget litet privat forum berättar var dom håller till. Hade pf.nu hållt en högre kvalité så hade dom kanske inte ens kommit på tanken?

Nu gör ju Gdaily ändå ett bra drag och försöker få igång studiegrupper. Tydligen det användarna vill ha (blev själv lite sugen på att hoppa på nån av dom grupperna). Men i slutändan så kan man bara behålla användare om man är bra/bäst. Inte genom att hindra folk från att sprida information, även om nu information råkar vara om ett privat, litet, begränsat forum.

 

Förresten, vem håller enbart till på pf.nu? Alla med lite informations törst besöker väl dagligen mer än ett forum? Tror inte det skulle bli nån massflykt. Finns ju så många Off topic trådar så det är väl ingen som lämnar pf.nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka kom med i gruppen då?

 

Alla som ville fick ju vara med, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Jag ville att jag och några andra som verkligen ville satsa på NL skulle starta en liten studiegrupp och snacka poker utan att gdaily skulle tjäna nåt på det,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

rolig kille, undrar varför han inte tar bort alla trådar som länkar till 2p2 när han ändå håller på...

 

Och ja, banna mig om ni vill, skiter i det, orka inte med er på pf.nu längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...