Gå till innehåll

Hur vinner man HU i SNGs


Rackad

Recommended Posts

Hur spelar ni HU i sngsn är blindsen är uppe i 400 lr 600(15000 totalt)?

Jag måste spela fel för jag har inte vunnit en sng på senaste 60st. Jag spelar mkt push lr fold men det funkar inte för jag har loosat de senaste 24 Als HU enligt PO. 8 senaste jag spelat har jag kommit 2a 6ggr. 7 AIs HU var jag i, 0 vinster.

 

Ska man limpa o beta för value alternativt småbluffa hem potten lr ska man miniR o CB och alltså försöka spela smallbal men det funkar ju inte så jätte bra när blindsen är stora kanske. Känns som man har lite edge mot en Fi om man bara spelar push lr fold. Så stor favvo ä man ju sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från knappen är det svårt att spela för mycket push på 300-600-Ante 50 med 15k marker i spel.

 

Kanske du bör titta på hur brett du synar från big blind och ifall du ofta kommer till HU i underläge markermässigt?

Jag tror de flesta synar för smalt ur big blind mot någon som pushar any 2/>80% av alla händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är dock att typ alla HU matcher slutat i en AI och jag har förlorat allihop. 24 raka AIs HU.

Dock så bröts förbannelsen precis, 66 vs A6 stod mirakulöst nog.

Men jag tänkte mer om man kunde undvika AIs o spela smallball iaf när blindsen är 400(?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså att köra p/f mode när blinds är 300/600 400/800 med 15k totalt är inte helt optimalt för min del. Men du lär ju inte torska alla om du spelar så.

 

Antingen måste du som Ola säger folda för mycket och pusha för lite, eller annars som rebonius säger komma in HU med väsentligt färre marker än fi.

Spelar du bara p/f ska du ju inte förlora samtliga 60.

 

Vad som är bra spel beror ju på hur bra vi är på att spela postflop. Själv gillar jag att identifiera spelstilen hos fi och exploatera den. Jag försöker oftast dra ned tempot pre, för att hitta edge post. Det passar mig tycker jag, men är kanske inte optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...