Gå till innehåll

Prima NL200-NL400 Grinders?


vuns187

Recommended Posts

  • Svars 161
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Säger pf:s störta skrikhals, vågar du "skrika" lika mycket när du inte sitter framför skärmen?

 

T.ex om man skulle stöta på dig vid något livebord?

Jag förklarade faktiskt för en snubbe idag att han var en stor jävla åsna efter att han gjort ett superkallt spel under en livetour! Så ja, jag står för vad jag säger på internet IRL. Men är faktiskt ganska snel i allmänhet.

 

Vore ännu mer intressant att se om han kan stå upp för sin gälla stämma...

Gälla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok man får verkligen en skev bild av hur du egentligen spelar. Ena tråden kalkyleras det fram att AJo är nöten och nu visas stats som får mig att se ut som lagtard :P

 

Vad lirar du för stats i långe loppet på nl1k?

 

Det många inte har förstått är att Heltok egentligen är superLAG. Men innan han hunnit beräkna fram sin EV in Pokerstove så hinner 80% av de händer han egentligen tänkt spela, pga att han leder mot Fi.s tänkta HD, time-outas o autofoldas vilket gör att hans faktiska stats blir nit.

 

De gånger han faktiskt spelar marginella händer är när han får samma hand två gånger i rad o då faktiskt hunnit beräkna EV i Pokerstove för föregående hand, som förstås timeoutades o autofoldades, men som han nu kan tillämpa i den gällande handen, därav pushen med AJo. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förklarade faktiskt för en snubbe idag att han var en stor jävla åsna efter att han gjort ett superkallt spel under en livetour! Så ja, jag står för vad jag säger på internet IRL. Men är faktiskt ganska snel i allmänhet.

 

 

Gälla?

 

Och varför var ribberfors sopa? Förstår du vad jag menar? Tvivlar starkt på att du vågar säga samma saker som du har sagt här inne på PF till någon person som sitter två meter bort på pokerbordet. Om du och jag träffas någon gång vid ett bord (finns en viss chans) så ska jag ju självklart ta reda på det också..

 

Gälla=Ljusa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det många inte har förstått är att Heltok egentligen är superLAG. Men innan han hunnit beräkna fram sin EV in Pokerstove så hinner 80% av de händer han egentligen tänkt spela, pga att han leder mot Fi.s tänkta HD, time-outas o autofoldas vilket gör att hans faktiska stats blir nit.

 

De gånger han faktiskt spelar marginella händer är när han får samma hand två gånger i rad o då faktiskt hunnit beräkna EV i Pokerstove för föregående hand, som förstås timeoutades o autofoldades, men som han nu kan tillämpa i den gällande handen, därav pushen med AJo. :D

 

därför ni känslospelare är så lösa alltså... tur att prima har timebank på 240sekunder så jag får spela någon hand iaf....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför var ribberfors sopa? Förstår du vad jag menar? Tvivlar starkt på att du vågar säga samma saker som du har sagt här inne på PF till någon person som sitter två meter bort på pokerbordet. Om du och jag träffas någon gång vid ett bord (finns en viss chans) så ska jag ju självklart ta reda på det också..

För att han är kass antagligen. Haha ok, gör så.

 

Gälla=Ljusa

Ehm, jo, men vad menar du med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att du är precis som en liten pudel, du skäller högt men vågar inte bitas..

 

Sorken brukar du spela nåt på CC? Skicka PM så kan vi ta ett spel tillsammans... Haha ok?

Okej, och det grundar du på vad? Har du eller någon du känner konfronterat mig IRL?

 

Spelar inte på CC tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att du är precis som en liten pudel, du skäller högt men vågar inte bitas..

 

Sorken brukar du spela nåt på CC? Skicka PM så kan vi ta ett spel tillsammans... Haha ok?

 

Är du dum eller? "Skicka PM så kan vi ta ett spel tillsammans... " :mrgreen: Hur gammal är du? Tänkte gissa på 14 men den verkar lite väl tilltaget i ditt fall. Vafan har det med nåt att göra? Ska du inte skriva HU for råållzzz? också och få det avklarat?

 

Både jag och Sorken tycker Ribbersfors är kass, jag sa det kanske på ett aningen trevligare sätt än Sorken, men vad dina inlägg har med den saken att göra kan jag inte riktigt lista ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite information här:

Challe50 och Challe51 e två helt olika spelare, Challe50 är som alla vet näst intill en bot, tiltar typ aldrig, spelar nästan bara nötterna, multi-tablar 10 bord 20 timmar om dagen, han rejkrejsar på Purple Lounge och vinner nästan varje månad/vecka.

 

Challe51, vill inte avslöja hans nick men det är en gammal prima-grinder (NL600-1000) som lirade på en annan primasajt än Purple och han behövde skapa ett nytt nick för att kunna rejkrejsa på Purple och då han visste att hans främsta motståndare i rejset var Challe50 döpte han sig till Challe51. Denna person ska man inte blanda ihop med Challe50 eftersom han är bra mycket bättre på poker och inte alls spelar likt Challe50 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du dum eller? "Skicka PM så kan vi ta ett spel tillsammans... " Hur gammal är du? Tänkte gissa på 14 men den verkar lite väl tilltaget i ditt fall. Vafan har det med nåt att göra? Ska du inte skriva HU for råållzzz? också och få det avklarat?

 

Både jag och Sorken tycker Ribbersfors är kass, jag sa det kanske på ett aningen trevligare sätt än Sorken, men vad dina inlägg har med den saken att göra kan jag inte riktigt lista ut.

 

Ja du verkar ju ha åldern inne med tanke på det du skriver, så frågan är; Är du dum eller??

 

14 är verkligen en mycket kvalificerad gissning. vi säger det sålänge om du mår bättre av att få din gissning bekräftad... En aning trevligare sätt? Allvarligt, det är ju inte precis första gången som sorkenkk har någonting att säga på ett aningen otrevligare sätt i en jävla massa andra sammanhang här på PF. What goes around osv...

 

Kan nån banna den här muppen som gång på gång dåligt förtäckt hotar med stryk om han skulle träffa nån IRL.

 

Steppwolf, verkar inte riktigt som om din önskan har gått igenom....Hotar förtäckt med stryk gång på gång? Du är inte känd för att underdriva va? Vilka oerhörda antal menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pris för gårdagens fulaste:

 

** Game ID 1868823954 starting - 2008-02-13 21:38:22

** Escargot [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Djunglia sitting in seat 1 with €144.00 [Dealer]

- ribberfors sitting in seat 2 with €220.45

- adam_123 sitting in seat 3 with €46.70

- bustoFisH213 sitting in seat 4 with €237.05

- Steinmeyer sitting in seat 5 with €214.95

- tl sitting in seat 6 with €198.00

 

ribberfors posted the small blind - €1.00

adam_123 posted the big blind - €2.00

tl posted to play - €2.00

** Dealing card to Steinmeyer: 2 of Hearts, 2 of Clubs

bustoFisH213 folded

Steinmeyer raised - €8.00

tl folded

Djunglia folded

ribberfors raised - €38.00

adam_123 folded

Steinmeyer went all-in - €206.95

ribberfors called - €214.95

 

** Dealing the flop: 10 of Clubs, 8 of Spades, 2 of Diamonds

 

** Dealing the turn: Queen of Hearts

 

** Dealing the river: 7 of Clubs

Steinmeyer shows: 2 of Hearts, 2 of Clubs

ribberfors shows: King of Hearts, King of Clubs

Steinmeyer wins €430.90 from the main pot

 

End of game 1868823954

 

Jag har mer än bara fyrtalsenoutaren i min arsenal... Hehe har som sagt ingen chat, så ber om ursäkt här. Tycker förövrigt du är bra Ribber, om än väldigt ojämn, det som drar ner är din enorma experimentlusta vilket jag tror du är medveten om. Det är så tydligt att du provar olika saker utan att direkt bry dig om att det förmodligen är EV- själva försöksperioden.

 

Du är nog den enda spelare som jag sett spela typ 30/27/5, 15/7/3 och 27/1/1,5 (!), allt under loppet av några dagar. Jag gillar det, ger nog en helhetsbild av spelet som man inte får om man bara nöter på i samma spår.

 

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite smått ironiskt att lägga upp en HH där du spelar som en riktig tomte och lyckas dra ut och sen kritisera killen som fått in pengarna 80% favorit mot din skitiga prutthand. Allt i samma inlägg. Snyggt :D

 

Den stora ironin är att du missförstått mitt inlägg ungefär så mkt som man kan missförstå något över huvud taget och sen kallar det ironiskt, "allt i samma inlägg" :roll:

 

Jag försvarade en kille som fått ta mkt kritik i den här tråden. En vars av andra påtalade "fiskighet" jag tror beror på vilja att experimentera med okonventionella grejer.

 

Ang handen. Tror du inte jag inser hur jävla dumt det var, hur dåligt jag fick in pengarna och hur totalt fel jag bedömde situationen? Tror du jag kritiserar HANS spel i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså min exprimentlusta har funnits där ända sen jag började på prima för runt 5-6 år sedan. Då satt spelare som "sirwegs" och "biocid" på mina nivåer och självklart började man efterapa lite här o där för att hitta en vinnande spelstil.

 

Sedan har jag alltid kommit in i perioder då jag KRÄKS på att spela precis som merparten av primas regulars: 4bb raise pre följt av ett CB på flop o gärna ett skott till på turn för att till slut använda omdömet på river. Detta svag som stark med undantag för halvskaplig hand då de checkar turn. att ej förglömma: trebettarna i pos.+ höja vid limpers i pos. Prima i ett nötskal enligt mig men blir man någonsin INTE påhoppad här?

 

6bb raise preflop med ganska löst starthandskrav som nån nämnde hörde till mina mest lönsamma expriment. den månaden gick jag +25k$ varav 3.5k$ på en session(nl200 enbart), bra resultat för att vara mig iallafall. Till slut började alla regulars trebeta mig intensivt dock...

 

 

Sedan håller jag med steinmayer om att mitt exprimenterande har dragit ner mig på sistone, har varit kall i jan+feb där jag har kört misslyckade limptaktiker blandat med lösa 4-bets preflopspel. Din 22 mot min kk föresten var väl inte SÅ farlig? antar att du var sten på att jag hade ak så ett inköp är väl bara att trycka in =)

 

fan blev ett långt jävla brev detta, är genomförkyld o rastlös.

 

folk har tryckt ner mitt spel på olika forum sedan jag blev regular för att inte tala om spelchatten som ty god är avstängd nuförtiden. vad ger det att dissa en enskild spelare offentligt? framför allt i en sån här tråd som ni VET att jag läser...stärker väl ert ego ytterligare två snäpp antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa Ribber.

 

Jo jag kommer också ihåg Biocid, jag började spela 1/2 på prima när han lirade på samma nivå. Har aldrig nånsin sett någon äga så mycket. Önskade att jag kunde kolla igenom de sessionerna igen med den kunskap man har nu. Som jag kommer ihåg det så spelade han väl väldigt abc men till total perfektion, kan vara helt ute och cykla här för det var som sagt med väldigt gröna ögon jag såg de sessionerna. Någon får gärna kommentera på detta.

 

Spelet var iofs också otroligt soft då, men men, ägde gjorde han... fy fan va han ägde.

 

"folk har tryckt ner mitt spel på olika forum sedan jag blev regular för att inte tala om spelchatten som ty god är avstängd nuförtiden."

 

Hihihi ja, jag blev tillslut också tvungen att få min chat avstängd. Så skönt, nu kan jag varken: 1. Odrägligt Hellmuth-klaga när det går dåligt. 2. Odrägligt trevligt samtala med motspelarna när det gick bra, så till den grad att det allvarligt skadade min koncentration. lol, hemsk människa man är igentligen...

 

"6bb raise preflop med ganska löst starthandskrav som nån nämnde hörde till mina mest lönsamma expriment. den månaden gick jag +25k$ varav 3.5k$ på en session(nl200 enbart), bra resultat för att vara mig iallafall."

 

Klar seger över mitt rekord iallafall :) . Skulle vara intressant att höra vad du tror det var som gjorde att det funkade så bra rent speldynamiskt.

 

"Din 22 mot min kk föresten var väl inte SÅ farlig? antar att du var sten på att jag hade ak så ett inköp är väl bara att trycka in =)"

 

Jo nog har jag gjort värre... lol. Var några saker som föranledde:

 

* Jag hade 4-bet shovat dig 2ggr tidigare samma session, en gång med AK och en gång med KK.

 

* En extra postad blind i potten som du kanske tror jag öppnade mer light mot.

 

* Din 3-bet var snabb och stor och såg allmänt oövertänkt ut :D

 

* Om du foldar 33-JJ har inte 22 sämre equity än JJ, vilket iofs också är en ganska marginell 4-bet push. :)

 

* Jag bara är sån, snabba oövertänkta Steinmeyer blow-ups där fingrarna vill ha mer action än hjärnan. Utan dem skulle jag vara många inköp rikare idag.

 

Som bluestitanen Son House en gång sa: "Don't ever follow your first mind, cause that's the one that's wrong. Cause the Devil beats God to you every time to tell you something."

 

 

Jaja, fy fan, blev också förjävligt långt, fyller ut tiden till Conan, 9 minuter kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa Ribber.

 

Jo jag kommer också ihåg Biocid, jag började spela 1/2 på prima när han lirade på samma nivå. Har aldrig nånsin sett någon äga så mycket. Önskade att jag kunde kolla igenom de sessionerna igen med den kunskap man har nu. Som jag kommer ihåg det så spelade han väl väldigt abc men till total perfektion, kan vara helt ute och cykla här för det var som sagt med väldigt gröna ögon jag såg de sessionerna. Någon får gärna kommentera på detta.

 

 

Som alla andra utveckalde han väl sitt spel hela tiden så det är svårt att ge en klar bild. Men det jag kommer ihåg var att han multitabla runt sex bord och spelade sina händer hårt från preflop till river, säkerligen liknade en typisk ABC-spelare idag men på den tiden(kan det varit 2003/2004?) tyckte iallafall jag att han utmärkte sig på nl50-nl200. Han betta sina drag och spelade låga/mellan PP relativt hårt. Och han hade ALLTID en hand om jag calla ner honom =) Fan vad jag dyrkade honom på den tiden lol.

 

Efter hand har jag för mig att han började spela mer löst och gick snart över till H2H-spel...såg honom på HiStake-borden på prima för något år sedan, vore kul och höra om han lirar fortfarande, bytt nick antagligen...

 

 

Ang primagrinders: kollade min pokertracker stats från senaste månaden, där toppar "motta_88" i inspelade $.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...