Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det jag menar är att vi vill locka in BB i potten, och jag tror det är större chans att få med honom om vi bara synar.

Men kan som sagt vara fel ute. Tror fan jag har blivit en sämre poker-teoritiker det senaste året. Jag känner att diskussioner som dessa är grymt viktiga att ägna sig åt för att inte tappa kunskap.

Måste vara dåligt att vikaför 740 då potten är 4565.

Postad
Han ställer med any2cards, vill stjäla blajndsen, syna, då synar chippien och du blir kvar om inte miffot har ett monster.

Lol, om knappen ställer ATC här så är han rätt så mkt idiot, hans FE är inte direkt enorm.

Troll?

Postad
Intresserad av andras synpunkter på en hand som jag haft lite svårt att släppa från tankarna:

Blinds 150/300

Fi1 9860

Knapp 1275

Hero (SB) A4s 1865 (efter att SB 150 postats)

BB 6550 (efter att BB 300 postats)

Fi1 foldar, Knapp ställer in... Vad gör vi med A4? Hur brett kan vi anta att knappen ställer in med?

Min linje är nog egentligen ganska klar, men jag skulle vilja höra era synpunkter. Nån ambitiös person kanske även orkar räkna ut ICM på deras förslag?

En startad tråd? Grattis! ;-)

Jag hade synat här. FI borde pusha väldigt brett känns det som, synen med A4s måste vara +EV...

Postad
Lol, om knappen ställer ATC här så är han rätt så mkt idiot, hans FE är inte direkt enorm.

Troll?

Jag ställer i stort sätt alla händer som knapp OM jag möter okända spelare. Folk synar alldeles för tight, samt att vi nästan måste syna any 2 när vi har bb nästa varv mot push.

Postad
Doclame: Vilket verktyg använder du? SngWiz? Kan inte fatta att jag inte inhandlat något verktyg än utan bara kört på känlsa. Dumsnål som man är.

Samma här. Har aldrig heller haft nåt av verktygen, utan också gått på känsla, men oftast räcker det väl? Kan ju vara kul i såna här fall att veta ungefär hur mycket man ligger på rätt sida. Ibland ligger man kanske fel också ;-)

Jag hade synat här. FI borde pusha väldigt brett känns det som, synen med A4s måste vara +EV...

Jag vet, nytt år och allt! :lol:

Jag upprepar mig en gång till, hur brett tror vi knappen ställer?

Postad
Jag ställer i stort sätt alla händer som knapp OM jag möter okända spelare. Folk synar alldeles för tight, samt att vi nästan måste syna any 2 när vi har bb nästa varv mot push.

.

Postad

Jo, är högst marginellt och push med A4s är nog +$EV med nån halv % eller så enligt ICM lite beroende på vad man tror på för HD. Jag gissar på 20-25%.

Men eftersom BB lär vara rätt sugen på att avsluta bubblan här kan nog det bli det som avgör i folds favör.

Räknade lite småfel på förrförra sidan då jag missade att stackarna var efter postade blindar vilket det inte brukar vara i "normala" HHs.

Postad

Så värdelösa är dessvärre inte de jag möter på nivå under snäppet under denna hands nivå.

Postad
Så värdelösa är dessvärre inte de jag möter på nivå under snäppet under denna hands nivå.

Kan bara säga att på 50-200$ nivåerna på alla siter jag spelar på (stars, FTP, onegame) så är det ju standard för fi i bb att folda mot sb´s 800 push när bb är 400. Är HELT seriös när jag skriver detta. Skulle tro (har inga siffror så det kan vara felaktigt) att en okänd spelare foldar åtminstone 35% av händerna i ovanstående exempel. Så dålig är faktiskt den okända spelaren i snitt även på dessa nivåer.

Är det en stabil grinder förändras dock förutsättningarna totalt.

Postad
Jo, är högst marginellt och push med A4s är nog +$EV med nån halv % eller så enligt ICM lite beroende på vad man tror på för HD. Jag gissar på 20-25%.

Men eftersom BB lär vara rätt sugen på att avsluta bubblan här kan nog det bli det som avgör i folds favör.

Räknade lite småfel på förrförra sidan då jag missade att stackarna var efter postade blindar vilket det inte brukar vara i "normala" HHs.

Hänger inte riktigt med här. Vem pushar med A4? Knappen? Och då är syn HDn 20-25%? Ingen kritik, bara oklart för mig vad du menar.

Likadant här, så värdelösa att de?

Kan bara säga att på 50-200$ nivåerna på alla siter jag spelar på (stars, FTP, onegame) så är det ju standard för fi i bb att folda mot sb´s 800 push när bb är 400. Är HELT seriös när jag skriver detta. Skulle tro (har inga siffror så det kan vara felaktigt) att en okänd spelare foldar åtminstone 35% av händerna i ovanstående exempel. Så dålig är faktiskt den okända spelaren i snitt även på dessa nivåer.

Min upplevelse också. Men BB viker mer än hälften av gångerna i det här fallet definitivt på alla nivåer jag spelar (30-200).

Är det en stabil grinder som pushar så beror det på om han vet vem jag är eller inte. Vet han att han pushar in i en annan grinder så ställer han inte lika brett är min upplevelse. Jag får mer cred på mitt gamla nick, än på mitt nya ;)

Postad

Visst har man sett detta även på $20-30, men kan inte påstå att det är standard. Spelat för få $50or. Lite skumt att vår uppfattning skiljer så. Kanske är $50 lite av en magisk gräns för random fi(sk) där respekten för summorna är stor för att våga syna korrekt?

Mot grinders är det helt annorlunda, ja.

Postad
Hänger inte riktigt med här. Vem pushar med A4? Knappen? Och då är syn HDn 20-25%? Ingen kritik, bara oklart för mig vad du menar.

Likadant här, så värdelösa att de?

Det jag menar är att vi kan inte syna med A4s i SB utan måste pusha.

Jag tycker inte att random är så värdelösa som ni beskriver dom. Kanske överskattar jag dom, får prova med att nergradera dom lite. ;)

Postad

Jag fick det till EV+ att syna om knappen pushar alla Ax+, K10o+, K8s, Q10s+.

Och då pushar han ändo inte jättebrett.

Fast jag hade dock foldat den tror jag. Beror lite på när blindsen höjs osv.

Postad
Jag får mer cred på mitt gamla nick, än på mitt nya ;)

Gimme your love, gimme all of your love...

Eh, ditt nya nick menar jag. PM duger bra.

Förresten - åter till frågan om vad som är mest ev om vi förutsätter att vi själva synar /pushar. Syn från BB eller ej?

Postad
Vet inte om jag gör rätt i SnGWiz men om FI pushar med 31% är det syn med 33+, A7, A4s, KJ, KTs+. Nog borde väl FI pusha bredare än 31% här va?

Nu vet vi ju att vi har just A4s och inget annat...

EDIT: Syftet med detta inlägg är endast att undra varför det är intressant att sätta oss själva på en HD när vi faktiskt vet vad vi har. Vårt gränsvärde för syn blir ju helt annorlunda om vi bestämmer vår egen hand deterministiskt istället för via en HD.

Postad
Doclame: Vilket verktyg använder du? SngWiz? Kan inte fatta att jag inte inhandlat något verktyg än utan bara kört på känlsa. Dumsnål som man är.

Jo, ser du, det är riktigt avancerade grejor... inte. :oops: Bara mitt eget lilla Excel-ark, där jag får fram gränsvärdet för equityn i ICM, som jag sedan översätter till en HD med Pokerstove...

Postad
Känndes jävligt drygt. Han sa väl bara att det var EV+ och la till några andra händer? Skärpning!

Till skillnad från en del andra här på forumet så har jag inte en tanke på att försöka vara dryg (om inte någon annan är dryg mot mig först, såklart). Och även om jag inte förstår vad du har med saken att göra så tror jag inte heller att MC uppfattade mig som dryg. Skulle så vara fallet hade jag förstås bett om ursäkt.

Syftet med mitt inlägg vara bara att undra varför det är intressant att sätta oss själva på en HD när vi faktiskt vet vad vi har. Vårt gränsvärde för syn blir ju helt annorlunda om vi bestämmer vår egen hand deterministiskt istället för via en HD.

Postad
Ingen fara, uppfattade dig inte som dryg men fattade inte varför det inte skulle vara intressant att veta hd'n för Hero.

För att vi vet ju att vi har just A4s.

Oavsett hur tajt fi ställer så kan vi syna om vi vet att vi har AA, men inte om vi vet att vi har A4s. Men båda händerna ingår i den HD:n. Så deterministisk kännedom om vilken hand vi har leder till helt andra resultat än om vi sätter oss själva på en HD.

Det är därför jag brukar titta på mina kort innan jag beslutar mig för vad jag ska göra vid bordet. ;-)

EDIT: Nu tror jag att jag fattar vad du menar. Givet en viss push-HD så är du intresserad av vilka händer vi kan syna med. Jag ser helt enkelt problemet från andra hållet: Alltså, givet vår hand (här A4s), hur tight push-HD kan vi tillåta fi att ha och ändå syna med EV+. Rent teoretiskt är det förstås exakt samma sak.

Postad

spelar själv också 50$ sit and go.

jag hade foldat.

varför?

blindsen är inte så skrämmande för tillfället för att offra dina marker redan.

(dom är ju höga men du har tid. tålamod!)

är personen som gick all in väldigt lös ska du kanske syna, men är han tight och spelar bara "bra" händer så folda.

Postad
spelar själv också 50$ sit and go.

jag hade foldat.

varför?

blindsen är inte så skrämmande för tillfället för att offra dina marker redan.

(dom är ju höga men du har tid. tålamod!)

är personen som gick all in väldigt lös ska du kanske syna, men är han tight och spelar bara "bra" händer så folda.

Problemet är väl att han inte kan vänta på att bara "spela bra händer"?!? Det går inte att spela tight här helt enkelt!

Detspelar ju ingen roll om det är en lös sopa eller en bra grinder. Många pushar oerhört brett här, vilket kan vara rättspelat här (lite beroende på), och därför synar jag oftast med alla A här eftersom jag oftast leder här.

Torskar jag denna mot den andra kortisen så har jag marker kvar (om än väldigt få), MEN vinner jag den är jag garanterat ITM.

Om du läst i tråden ser du att rangen hos fi för att det ska vara ev+ är ganska snäv, och eftersom jag sätter fi i det här läget på en mycket bredare HD än så så hittar jag nog synen i framtiden också!