Gå till innehåll

Mods. Stäng gärna ner dagboken, tack =)


Rebonius

Recommended Posts

  • Svars 834
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wiiii! Fick två nötmail idag!

Det första var att jag får en jacka för min finalbordsplacering i FTOPS Event 19.

Det andra var ännu mustigare. Eftersom jag antageligen var så äckligt running good förra veckan så har jag vunnit den veckans Tournament Leaderbord på Pokerstars och får spela HU mot Hevad Kahn om $1 000!'

Funderar på att skicka in en bild så att jag kommer med på förstasidan i lobbyn på Stars :P Skulle vara rätt coolt!

Jag får dessutom välja vilket spel jag vill som dom har på Stars. Det blir väl antagligen NLT även fast jag skulle kunna välja PLO då jag inte vet om Kahn är speciellt vass på det.

 

Jag kom på idag att jag har massor av pokerböcker hemma, både lästa och olästa. Jag undrar ifall någon skulle vara intresserad om jag skriver lite korta minirecensioner på böckerna?

Jag tycker överlag att många pokerböcker liknar varandra väldigt mycket, vilket förstås blir tråkigt om man läser många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wiiii! Fick två nötmail idag!

Det första var att jag får en jacka för min finalbordsplacering i FTOPS Event 19.

Det andra var ännu mustigare. Eftersom jag antageligen var så äckligt running good förra veckan så har jag vunnit den veckans Tournament Leaderbord på Pokerstars och får spela HU mot Hevad Kahn om $1 000!'

:shock: :shock: wow, grattis som fan!! Lär vara grymt att få lira en HU mot ett proffs och vara med på framsidan på pokerstars me :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wiiii! Fick två nötmail idag!

Det första var att jag får en jacka för min finalbordsplacering i FTOPS Event 19.

Det andra var ännu mustigare. Eftersom jag antageligen var så äckligt running good förra veckan så har jag vunnit den veckans Tournament Leaderbord på Pokerstars och får spela HU mot Hevad Kahn om $1 000!'

Funderar på att skicka in en bild så att jag kommer med på förstasidan i lobbyn på Stars :P Skulle vara rätt coolt!

Jag får dessutom välja vilket spel jag vill som dom har på Stars. Det blir väl antagligen NLT även fast jag skulle kunna välja PLO då jag inte vet om Kahn är speciellt vass på det.

 

Jag kom på idag att jag har massor av pokerböcker hemma, både lästa och olästa. Jag undrar ifall någon skulle vara intresserad om jag skriver lite korta minirecensioner på böckerna?

Jag tycker överlag att många pokerböcker liknar varandra väldigt mycket, vilket förstås blir tråkigt om man läser många.

 

 

:D

 

tips: välj smallpå jackan om du inte är jättestor, min täcker hela vårat hus:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

 

tips: välj smallpå jackan om du inte är jättestor, min täcker hela vårat hus:shock:

Tack för tipset!

Tyvärr stod det såhär i mailet och jag väger <75kg

"

 

Hello,

 

Congratulations on your FTOPS VII event finish! This has won you a custom

logoed FTOPS jacket. Please reply with your preferred size (M-XXXL) and

mailing address for verification and we will proceed with your order.

 

We look forward to hearing back from you.

 

Regards,

 

Riley

Full Tilt Store"

:shock: :shock: wow, grattis som fan!! Lär vara grymt att få lira en HU mot ett proffs och vara med på framsidan på pokerstars me :-P

 

Tack :P

Jag hade tänkt åka och skida men jag tror ändå inte att det skulle ha blivit något av det den här helgen.

Nu har jag ju iallafall något att se fram emot på söndag :)

Har inte fixat in någon bild ännu, men om du håller muspekaren över Hevad Kahns bild på Pokerstars står det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

Tyvärr stod det såhär i mailet och jag väger <75kg

"

 

Hello,

 

Congratulations on your FTOPS VII event finish! This has won you a custom

logoed FTOPS jacket. Please reply with your preferred size (M-XXXL) and

mailing address for verification and we will proceed with your order.

 

We look forward to hearing back from you.

 

Regards,

 

Riley

Full Tilt Store"

 

 

Tack :P

Jag hade tänkt åka och skida men jag tror ändå inte att det skulle ha blivit något av det den här helgen.

Nu har jag ju iallafall något att se fram emot på söndag :)

Har inte fixat in någon bild ännu, men om du håller muspekaren över Hevad Kahns bild på Pokerstars står det.

 

jaså det var därför jag tog M:cry:

förbanna usa o deras hamburgare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SHIP IT kanske?

 

 

orka whina över hemska grejer i världen.

 

1. Ingen tanke på att whina om något sådant, är ingen moralpredikant på det

sättet.

Snarare nyfiken på mognads-graden i valet av avataren..

 

2. Var väl ändå inte dig min fråga riktades till?

Orka whina över andras frågor då liksom..

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Fick nyss ett gäng kläder från PS. Jag väger 78kg och på mig satt M perfekt. Tror nog du blir nöjd med det.

 

Jag har också pokerstarskläder och en FTP t-shirt. S passar bra där även fast det kanske börjar bli lite för litet.

Hur som helst så kör jag på M nu.

 

En liten OT-fråga bara..

 

Tanken med din avatar är?

 

SHIP IT kanske?

 

 

orka whina över hemska grejer i världen.

 

1. Ingen tanke på att whina om något sådant, är ingen moralpredikant på det

sättet.

Snarare nyfiken på mognads-graden i valet av avataren..

 

2. Var väl ändå inte dig min fråga riktades till?

Orka whina över andras frågor då liksom..

 

:roll:

Inte vet jag väl hur mycket moralpredikan min avatar är.

Jag hittade en jättesöt (nej, jag är absolut inte pedofil eller något sådant. Att tänka tanken får mig att må dåligt) pojke som ville ha mat.

Det kan vara rätt skönt efter några badbeats att se min avatar och veta att det finns folk som har det värre, mycket värre.

 

Jag har ofta tänkt över hur facinerande det är att iallafall jag aldrig vaknar upp och tänker "Oj, vad skönt! Idag har jag inte ont i magen." medans man klagar så fort det är något som är lite fel.

 

Vad för jacka? :)

 

Det vet jag inte. Allt jag vet var att det skulle vara en "exklusiv FTOPS-jacka".

Jag får se lite. Är ju glad över pengarna iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...

 

Inte vet jag väl hur mycket moralpredikan min avatar är.

Jag hittade en jättesöt (nej, jag är absolut inte pedofil eller något sådant. Att tänka tanken får mig att må dåligt) pojke som ville ha mat.

Det kan vara rätt skönt efter några badbeats att se min avatar och veta att det finns folk som har det värre, mycket värre.

 

Jag har ofta tänkt över hur facinerande det är att iallafall jag aldrig vaknar upp och tänker "Oj, vad skönt! Idag har jag inte ont i magen." medans man klagar så fort det är något som är lite fel.

 

...

 

 

 

Ah..fanns således en tanke bakom.

Man ska vara tacksam även för de små vinsterna..

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ah..fanns således en tanke bakom.

Man ska vara tacksam även för de små vinsterna..

8-)

 

Jag tror de flesta är dåliga på det. Jag är själv inget undantag.

 

Just nu känns det rätt bra iallafall. Att ligga hemma, äta choklad och titta på Morden i Midsomer samtidigt som man kan spela lite poker ifall man känner för det känns underbart.

 

Förresten har jag planerat in grind på söndag och möjligvis fredag eller lördag, beroende på om jag vill spela Grand Tournament på Ongame. Kanske man skulle försöka kvala?

Om jag försöker kvala och misslyckas har jag inte några problem att köpa in mig i en $1k turnering.

Är det någon som hittar eller vet vad det är för struktur i den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Finns det något mer uppfriskande än att vakna upp helt pigg, äta något gott & nyttigt och sätta sig i bastun?

Nu är det bara en längre promenad och så borde jag vara i toppform för grind!

 

Jag har förresten inte hunnit kolla något på Grand Tournament ännu, men eftersom det verkar som att man kan spela dag 1a och dag 1b så blir det nog spel ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror de flesta är dåliga på det. Jag är själv inget undantag.

 

Just nu känns det rätt bra iallafall. Att ligga hemma, äta choklad och titta på Morden i Midsomer samtidigt som man kan spela lite poker ifall man känner för det känns underbart.

 

Förresten har jag planerat in grind på söndag och möjligvis fredag eller lördag, beroende på om jag vill spela Grand Tournament på Ongame. Kanske man skulle försöka kvala?

Om jag försöker kvala och misslyckas har jag inte några problem att köpa in mig i en $1k turnering.

Är det någon som hittar eller vet vad det är för struktur i den?

 

 

Om du inte redan hittat det så är startstack 10k, och 30 min blinds och den bryts efter 5h och spelas klart på söndag :) Hade jag haft råd hade jag gärna köpt lite % i dig. Gl om du lirar.

 

edit: $750.000 guarantee också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att spela lite NL400 6-max på iPoker.

6-max NLT cashgame är ju inte min starkaste "gren" men jag tyckte ändå att min spel var rätt bra och det verkar vara bra värde fast det går så många promotions.

Jag skulle gärna spela båda PLO och NLT cashgame på iPoker nästa månad och försöka placera mig bra i något race* samtidigt som jag får tillbaka mycket rake av mina bananer.

Om jag spelar cg i Mars tror jag att det är PLO200-600 (1000?) och NL400-1000 (både HU och 6-max) som gäller.

Oavsett ifall jag börjar spela mer cashgame så kommer nog söndagarna vara heliga turneringsdagar iallafall :)

Det jag är rädd för är att Supernova-projektet som jag startade ibörjan av detta år ska falla undan och det skulle vara skönt att fixa klart det.

Den här månaden har jag spelat in nästan 10k VSP och det är alltså mindre än hälften av vad jag spelade in förra månaden. Mycket beror på att jag har spelat mindre cg och inte alls SNG utan spelat MTTs på många olika sajter istället.

Som tur är så klarar jag ju gränsen till Platinumstar för Mars :)

 

*

Att kombinera shop för 5% av värdet, 50% bananer och de här två racen borde fungera bra.

http://www.cardozagames.com/index.php?option=com_categories&category=Cardoza%20Omaholics

http://www.cardozagames.com/index.php?option=com_categories&category=We%20Love%20Cash

 

 

Om du inte redan hittat det så är startstack 10k, och 30 min blinds och den bryts efter 5h och spelas klart på söndag :) Hade jag haft råd hade jag gärna köpt lite % i dig. Gl om du lirar.

 

edit: $750.000 guarantee också.

 

Jättefint, tack!

Jag hade bara hittat att det var $750k guarantee och att den skulle brytas efter 5h.

Just nu ser det ut som att jag spelar den ikväll men jag hinner ändra mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good news

 

Det blir turneringskväll med bl a Grand Tournament och massor av "mindre" turneringar.

 

Bad news

 

Jag har just pratat med min flickvän och vi bestämde oss för att ta en paus.

Nu är det mat och hög, glad musik som gäller för att inte börja tänka på det och låta det störa spelandet.

Det kommer antagligen vara mitt svåraste mål hittills i den här dagboken.

Är det någon som har erfarenhet av om det går att "spela sig ifrån sorgen"?

Lätt rätt flummigt, men alla förstår nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen tråkigt att höra, beklagar. Att spela i ett sådant tillstånd låter inte som en bra idé, men är det någon som kan klara det så är det iofs du.

 

Det var nog bäst så. Vi kom iallafall överrens och slapp bråka : )

Jag har ingen lust att sitta hemma och lipa så jag ser spelandet ikväll som en tillfällig lösning.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt erfarenhet av exakt det. Det är ingen bra lösning, ungefär samma typ av lösning som att supa sig stenfull varje kväll för att "lösa" problemet. För mig funkade det att spela poker just för att inte tänka på det konstant hela tiden, men det gör ju bara att man skjuter på det. Det är mycket bättre att göra något socialt med vänner, om man känner att man orkar det. Vet inte hur dåligt du mår, själv mådde jag rejält extremt jäkla dåligt och orkade inte med nånting, endast att spela poker. Så om du känner det som att det är småjobbigt, men ändå att du pallar att hitta på nåt kul, så gör det för guds skull istället under en tid istället för att låsa in dig vid datorn. Mitt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt erfarenhet av exakt det. Det är ingen bra lösning, ungefär samma typ av lösning som att supa sig stenfull varje kväll för att "lösa" problemet. För mig funkade det att spela poker just för att inte tänka på det konstant hela tiden, men det gör ju bara att man skjuter på det. Det är mycket bättre att göra något socialt med vänner, om man känner att man orkar det. Vet inte hur dåligt du mår, själv mådde jag rejält extremt jäkla dåligt och orkade inte med nånting, endast att spela poker. Så om du känner det som att det är småjobbigt, men ändå att du pallar att hitta på nåt kul, så gör det för guds skull istället under en tid istället för att låsa in dig vid datorn. Mitt råd.

 

Hm. Jag ska tänka lite på det där.

Ett plus är att jag den kommande veckan inte kommer att vara i skolan där jag normalt sett ser min flickvän.

Ska iallafall försöka träna lite mer men jag mår iallafall inte sådär fruktansvärt dåligt (ännu)

Flaskan känns lite lockande och aktuell men jag vet ju själv att det inte är en bra lösning.

 

Pokerspelare borde väl vara kända för sin självkontroll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Jag ska tänka lite på det där.

Ett plus är att jag den kommande veckan inte kommer att vara i skolan där jag normalt sett ser min flickvän.

Ska iallafall försöka träna lite mer men jag mår iallafall inte sådär fruktansvärt dåligt (ännu)

Flaskan känns lite lockande och aktuell men jag vet ju själv att det inte är en bra lösning.

 

Pokerspelare borde väl vara kända för sin självkontroll?

 

 

Du verkar inte alltför bedrövad när man läser det du skriver, tror inte det är nån fara för din del men du kan ju alltid vara lite extra observant så du inte inte hittar på nåt dumt vare sig det gäller pokerborden eller på fyllan.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...