petla Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 True Romance Oldboy Dum och Dummare Citera
swalle Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Saving Ryans privates One night in Paris Onanerna på Navarone Edit. Saving Private Ryan Väldigt bra film! Jag måste rekommendera er att se American History X! Inte den nyaste på filmscenen, men den kan jag tala varmt om. Och för er som gillar lite djupare filmer så är även Magnolia en höjdare Citera
Dead-Inside Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Jag måste rekommendera er att se American History X! Inte den nyaste på filmscenen, men den kan jag tala varmt om. Samtliga filmer med Edward Norton håller hög klass. Svår fråga dock. Får återkomma med mitt svar Citera
K_MaN Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 okej fint, men den här tråden är till för att uttrycka åsikter Och var fick du luft ifrån? Citera
ShazPur Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Utan inbördes ordning: Apocalypse Now Det sjunde inseglet Monty Python and the Holy Grail Citera
vetgirig Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Facit finns här för alla er som försöker gissa: http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161 1. 9.1 The Godfather (1972) 252,014 2. 9.1 The Shawshank Redemption (1994) 297,808 3. 9.0 The Godfather: Part II (1974) Från: http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161 Citera
Matfrid Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Brutti sporchi e cattivi http://www.imdb.com/title/tt0074252/ Fellini - Satyricon http://www.imdb.com/title/tt0064940/ The Night of the Hunter http://www.imdb.com/title/tt0048424/ Citera
Skanke Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Lejonkungen Casablanca Harmonica - en hämnare Citera
stackbrat Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Nyckeln till frihet Donnie Darko Dansar med vargar bubblare the usual suspects Citera
aglo Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Oldboy Första som nämner den...den äger! Var inte långt ifrån att komma in på min lista. Citera
aglo Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Det är flera som nämner The usual supects. Jag tycker att den var för uppenbar. Jag menar...man kunde ju inte låta bli att tänka på att Kevin Spacey kanppt är med första halvan av filmen. Varför skulle han ställa upp på en film där han knappt får vara med? Och varför är han invalid? Det måste ju finnas en specifik anledning till det... Det kanske bör nämnas att jag såg den långt efter den släpptes. Det är möjglit att Kevin Spacey inte var lika känd då den kom ut. EDIT: I övrigt ÄGER Donnie Darko och The shawshank redemption är mycket bra! Gott nytt år! Citera
seeho Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 1.Snatch 2. Look, stock and teo smoking barrels 3. Revolver Guy styr världen!!!!!! Citera
Mecklenburgare Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 1. Borat2. Superbad 3. Den otroliga vandringen 2 Wow du är född på 90-talet? Finns sjukt måga bra filmer, men måsta man välja (om man inte får välja från imdbs-lista) Godfather The Two Towers The Boondock Saints (Känns fel att inte ha med The Shawshank Redemption, men blir för mainstream) Citera
PsychicIor Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Oj....mkt svårt att bara välja ut 3 st. - Boondock Saints - De hänsynslösa (Reservoir dogs) - Goodfellas Men det finns massor av filmer som jag skulle vilja lista som jag tycker är lika bra...Men dessa ploppa upp i tanken först (ihop med scarface, de misstänkta, heat mm mm, men man fick ju bara skriva 3). Sen är jag en sucker för vampyrfilmer oxå EDIT: Kom på att det gick en gammal underbar klassiker på TV härom natten, Slagskottet...den kommer högt på listan oxå. Citera
Travbana Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 1. Stark raving mad 2. Nyckeln till frihet 3. Catch me if you can Citera
Partyjack Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Youngblood Con Air Rounders (FFS) Citera
johnnymarr Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 À bout de souffle Aguirre - Guds vrede Solyaris Sjukt enformiga svar i den här tråden för övrigt. Citera
KenHag Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Utan tvekan trilogierna 1 Sagan om ringen 2 Bourne identity 3 kommer inte på nåt annat nu på bakfyllan Citera
yxa00 Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Evil Dead Bad Taste Toxic Avenger Citera
Othello Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 För mig blir det olika i olika kategorier. Drama/action, etc. Det är för svårt att jämföra Big Lebowski med La Vita e bella, men jag gillar båda. Drama kan jag väl skriva i alla fall. Gudfadern I Shawshank redemption (Nyckeln till frihet) La vita e bella Citera
Jakelamotta Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Barry Lyndon The Third Man Ifjol i Marienbad Citera
sneakycastro Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Utan inbördes ordning och från toppen av mitt huvud, dvs. rent spontant skulle jag säga: Rambo III (Feel good filmen #1) The Good, the Bad and the Ugly (Leons bästa, vad ska man säga mer?) Pulp Fiction (Musiken, stämningen, karaktärerna, konversationerna etc.) Sedan finns det flera andra filmer som är ruggigt bra p.g.a att de är såpass orginella och nyskapade eller bara lysande helt egenom, t.ex. "12 Angry Men", "Citizen Kane", "Apocalypse Now" tillsammans med flera andra, men för ren underhållning ser jag hellre på något annat. Edit. Jag ska nog dra ett Rambo marathon nu, bara tvåan som inte riktigt håller måttet. Citera
Hakflem Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Boogie Nights - En film man kan se oändligt antal gånger och upptäcka nya fantastiska scener/repliker varje gång Lost in translation - Gift dig med mig Scarlett Gudfadern 2 - Kommentarer överflödiga Citera
devalanteriel Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 À bout de souffleAguirre - Guds vrede Solyaris Sjukt enformiga svar i den här tråden för övrigt. TACK! Citera
Verner18 Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 swingers apocalypse now old boy Citera
Recommended Posts