Gå till innehåll

Pokespoker skandalen


Summ3L

Recommended Posts

Lol, jag skulle ju chipdumpa över mina pengar, men det glömde jag. Verkar ju kört det med nu också. Har deg på carnavalpokerbet.com som också är futurebet, men den sidan är iaf uppe.

"Lol"? Kul att nån kan skratta åt det... :rolleyes:

Riktigt surt. Jag tänkte dumpa till Full contact poker. Jag hade fixat ett konto där via en kompis och börjat förlora pengar mot lite randomspelare för att det inte skulle se misstänkt ut sen. Sen var det försent. Skulle ha gjort det från bärjan, men jag tänkte att de inte kunde dra med flera miljoner dollar bara sådär, naiv som man är. Det hade varit så perfekt om man hade fått över pengarna och tagit ut dem efter att de slaigt ihop sig med PokerStars. You live and you learn...

 

EDIT: Jag skulle ta ut pengarna från alla futurebetsajter om jag var du!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av CecceH

Skandal å skandal...

 

...det här är väl den

största pokerskandalen genom tiderna

 

---> http://www.pokercorner.se/text1_34.html

 

 

 

?!

 

 

Ok du fattade inte ...tråden var visst för allvarsam att så att det resulterade ett " ?1 " från dig....varför överhuvudtaget ens kommentera med ett " !? " :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Lol"? Kul att nån kan skratta åt det... :rolleyes:

 

Ptja, vad ska man annars göra. Har ju nästan bara mig själv att skylla också. Att jag inte hunnit chipdumpa alltså.

 

Riktigt surt. Jag tänkte dumpa till Full contact poker.

 

Samma här. Visste inte ens att de flyttat. Nån som vet av nån annan sajt på det gamla nätverket?

 

Jag skulle ta ut pengarna från alla futurebetsajter om jag var du!

 

Alltså, jag skulle ju chipdumpa bort dom pengarna också såklart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2008 blir nog en del pokersiter nedlagda ( ett annat ord för konkurs om du så vill ) , ex Heypoker och andra små pokersvampar som ploppade upp under 2006/2007 - kostnaderna är högre än intäkterna i dessa - dessutom verkar pokerboomen vara över.

 

Fan tro´t ?!

 

Har du några källor på det? nej det har du inte, dessutom är det omöjligt att veta hur framtiden blir. De kan ju lika gärna gå ihop till större nätverk eller till ett enda b2b sajt. Who f'uck knows?

 

Visst att risken är stor att de som inte får besökare läggs ner. Men det betyder inte att de inte har råd att serva sajten, eller betala sina skulder.

 

Från boom till Icke lönsamt verksamhet är en helt annan sak än konkurs(bankruppt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några källor på det? nej det har du inte, dessutom är det omöjligt att veta hur framtiden blir. De kan ju lika gärna gå ihop till större nätverk eller till ett enda b2b sajt. Who f'uck knows?

 

Visst att risken är stor att de som inte får besökare läggs ner. Men det betyder inte att de inte har råd att serva sajten, eller betala sina skulder.

 

Från boom till Icke lönsamt verksamhet är en helt annan sak än konkurs(bankruppt).

 

 

Notera, det var inte jag som skrev ordet "konkurs" håll isär på vad olika skribenter skriver.

 

Ang om : " Har du några källor på det? nej det har du inte.."

Men jösses, läs spelbolagens rapporter, många av dem är börsnoterade!

 

Du har även ett ett grovt fel/uppfattning, ang när du skriver ",, betyder inte att de inte har råd att serva sajten, eller betala sina skulder "

 

 

Du kan ju alltid läsa ex . Heypoker kvartalas rapporter om hur illa ställt det är i detta bolag - kostnaderna är vida högre än intäkterna. Om du inte vet vilket bolag Heypoker ingår i , så kan jag upplysa dig om att det det börsnoterade bolaget 360H , hisade förluster - som alltsedan starten kommer med rena skräcksiffror av förluster kvartal efter kvartal, och de prånglar ut aktier på löpande band, och tvingas göra omvända splitar p g a hela tiden nytryckta aktier, som urholar värdet i raks takt - och de lär inte kunna ta in mer kaptial via aktieägarna - då det fkanppt finns något värde kvar- detta alltå p g a låg intäkt - skyhöga kostnader - läs rapporterna och gråt..

 

..Detta var bara ett ex. på 1 pokersite av flera som hoppade på pokerboomen för sent - de större aktörerna lär kunna fortsätta gå bra, men utrensning av minder pokersiter kommer ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan upplysa om vad som hänt eller länka till en tråd?

Vilket nätverk tillhörde dom?

 

Det enda som händer om man matar in http://www.pokespoker.com är att man kommer till en porrsida.

Pokes Poker tillhörde ongame men blev, som jag förstod det, i stort sett kickade från nätverket. De flyttade då till samma nätverk som Full contact poker (FCP) mfl (vet inte vad nätverket heter). De flesta ville nog lämna sajten då, men strax efter flytten slutade Futurebet (som hade hand om utbetalningarna) att skicka utbetalningarna.

 

Man kunde fortfarande casha ut hos FCP, så vissa dumpade pengar dit och fick på så sätt ut pengarna (eller delar av dem). Detta var väl 1,5-2 år sedan tror jag. Tills för en månad sedan har man kunnat spela på sajten, men nu är det helt stängt.

 

Jag vet inte hur mycket pengar de stal, men det borde vara minst $5M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...