Gå till innehåll

Svs 0.5-1


chievo85

Recommended Posts

Jag har inga reads eftersom jag precis kommit till bordet

 

***** Hand 551728276 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 december 2007 20:59:30

Anna 28 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: alkolas (84.02)

Plats 2: DonkeyShot (215.71)

Plats 3: Belle (91.99)

Plats 4: stordjan (78.63)

Plats 5: J.P.M (117.00)

DonkeyShot lägg LM 0.50

Belle lägg SM 1.00

** Giv **

alkolas [Knh, 10h]

DonkeyShot [N/A, N/A]

Belle [N/A, N/A]

stordjan [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

stordjan Syna 1.00

alkolas Höj till 2.00 Rätt att höja, mer?

DonkeyShot Syna 2.00

Belle Syna 2.00

stordjan Syna 2.00

*** Flop(Board): *** : [Kh, Dh, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

DonkeyShot Satsa 6.00

Belle Lägg

stordjan Syna 6.00

alkolas Syna 6.00 Rätt att syna?

*** Turn(Board): *** : [Kh, Dh, Kk, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

DonkeyShot Satsa 7.00

stordjan Lägg

alkolas Höj till 14.00 Är det okej höjning?

DonkeyShot Syna 14.00

*** River(Board): *** : [Kh, Dh, Kk, Ek, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

DonkeyShot Passa

alkolas Satsa Vad gör jag här?

 

Återkommer med resultat när jag fått någon komentar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får mer respekt för din höjning om höjer 3-8 bb pre. 2BB raise kallas av många som tycker sig veta bäst för gayraise. Du bjuder in din motståndare till spel med fina odds.

Synen på flopp är inte katastrofal, tvärtemot vad andra har sagt, du har inte en "made hand", vill se fler kort till ett inte alltför högt pris. Risken du tar genom att inte höja är att någon sitter och suger efter en h för att fylla sin färg. Så det bästa rådet är nog att höja mer på flopp.

 

Tycker en saftigare raise på turn vore bra för att inte ge fisken odds att dra in flushen.

 

På river får du avväga om du tror att motståndaren fick sin flush. Han checkar fram till dig och det blir upp till dig att avgöra om han satt på färgdraget och vill c/r-spela dig eller helt enkelt inte har något, jag skulle satsa där ca 60% av potten. Reads gör beslutet lättare såklart, men har du inte dessa får du gå på magkänslan, som CDS lyckas bra med.

 

kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj att ni svarar vad ni tycker!!

 

Så här tänkte jag iaf.

Preflopp så ska jag givitvis höja mer men det känns alltid som att när jag höjer 4-5 bb så får jag rund fold.

 

På flopp så tänkte jag att jag ligger under mot K men ett grymt drag på hjärter, men synar eftersom en raise säkert skulle gjort att jag fick en fet reraise?

 

På turn så höjer jag eftersom jag tror jag har bästa handen igen, men skulle väl höjt mera!:-(

 

På river så kommer ju hjärter och han checkar fram till mig.

Jag bettade ut 15 och fick reraise till 25 och synar.

Han visade så klart upp A4 hjärter

 

Inte säkert att hårdare spel av mig hade hjälpt mig heller, han hade nog synat ner allt med det färgdraget, kanske? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? Den är katastrofal.

Synen på flopp tycker jag är helt acceptabel. Någon kan lätt sitta på K, värdet i att höja här är för att bygga pott som jag ser det, vilket man gott kan göra med den här handen, men man måste inte. Du kommer få syn. Jag kan tänka mig syna, och ha med mig två spelare om jag skulle träffa. 1 mot 3 är odds nog för att bara ta en syn här med 15 outs, även om en raise (också)är bra.

Det är trots allt svårt att få mikrostakes-spelare som är tighta preflop att folda postflop när dom leder ut.

Och vi är när allt kommer omkring inte mer än en coinflip ens mot QT

Headsup hade jag nog dunkat på i alla lägen.

Likaså om jag hade haft en annan position. Men jag är en fisk, lyssna inte på mig.

 

Förresten Chievo! Som jag ser det är det inget argument att fisbeta innan floppen -det där om att du inte skulle få syn med en kraftigare raise. Du kan gott plocka upp mörkarna och limparna och gå vidare till nästa hand. Skulle du få syn har du position och läge att ta hem potten genom fortsättningsatsningar, om du skulle missa. Hade du höjt mer preflop hade du dessutom kunna stryka några händer från Fiendens HD -Om du i det fallet fallet hade satt nån på K så hade han garanterat haft fler av våra outs också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen på flopp tycker jag är helt acceptabel. Någon kan lätt sitta på K, värdet i att höja här är för att bygga pott som jag ser det, vilket man gott kan göra med den här handen, men man måste inte. Du kommer få syn. Jag kan tänka mig syna, och ha med mig två spelare om jag skulle träffa. 1 mot 3 är odds nog för att bara ta en syn här med 15 outs, även om en raise (också)är bra.

Det är trots allt svårt att få mikrostakes-spelare som är tighta preflop att folda postflop när dom leder ut.

Och vi är när allt kommer omkring inte mer än en coinflip ens mot QT

Headsup hade jag nog dunkat på i alla lägen.

Likaså om jag hade haft en annan position. Men jag är en fisk, lyssna inte på mig.

 

Förresten Chievo! Som jag ser det är det inget argument att fisbeta innan floppen -det där om att du inte skulle få syn med en kraftigare raise. Du kan gott plocka upp mörkarna och limparna och gå vidare till nästa hand. Skulle du få syn har du position och läge att ta hem potten genom fortsättningsatsningar, om du skulle missa. Hade du höjt mer preflop hade du dessutom kunna stryka några händer från Fiendens HD -Om du i det fallet fallet hade satt nån på K så hade han garanterat haft fler av våra outs också.

Sannolikheten att nån sitter på K är inte särskilt stor. Bättre att reppa den själv.

 

Ska man gambla skall man fasemej gambla här8-). Hur hade du känt dej om nån ställde eller höjde kraftigt mot dej om du satt på tex QT/Ah4h/7h8h? Du hamnar under extrem press och DU känner att du som BÄST har en coinflip.

 

Poker handlar om att sätta press på motsåndarna å tvinga dom till felaktiga beslut. Genom att bara syna missar man ett ypperligt sådant tillfälle. På turn är risken större att du har en sämre hand än en bättre (vilket iofs inte blev fallet här) därför vill jag ha in så mycket som möjligt på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...