John_J Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Här är en hand jag undrar lite över, någon som har lite tankar? FI är 38/17% , wtsd 31%, gillar att dra till färg. 11bb/100 över 2500 händer Table Bertil 11 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 8 Seat 1: FI ( $329 ) Seat 2: Micke-72 ( $75.44 ) Seat 3: drush ( $520.43 ) Seat 4: kine ( $254.96 ) Seat 7: Tiger 444 ( $252.96 ) Seat 8: Nima10 ( $30.48 ) Seat 9: HERO ( $404.19 ) Seat 10: hexzusen ( $493.24 ) Tiger 444 posts small blind [$1]. Nima10 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 2c 2s ] HERO calls [$2]. hexzusen calls [$2]. FI calls [$2]. Micke-72 folds. drush raises [$6]. kine calls [$6]. Tiger 444 calls [$5]. Nima10 calls [$4]. HERO calls [$4]. hexzusen calls [$4]. FI calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ Qd, 4h, 2d ] Tiger 444 checks. Nima10 checks. HERO checks. hexzusen checks. FI bets [$22]. drush folds. kine folds. Tiger 444 folds. Nima10 folds. HERO calls [$22]. hexzusen calls [$22]. Citera
Ängeln17 Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Preflopp så hade jag lirar likadant. Men eftersom det ligger färgdrag på brädan så hade jag inte checkat utan betat ut på flopp. Jag vill ju bygga pott och samtidigt inte ge ett ev färgdrag frivarv. Som spelat så tycker jag att du skulle raisat och inte bara syna av samma anledning. Fi två får ju i princip rätt odds för att syna med ett drag nu. Citera
John_J Postad 29 December , 2007 Författare Rapport Postad 29 December , 2007 Ok, det brukar jag göra. Tänkte nog låta originalhöjaren beta ut lite, men nu när FI gjorde det (han släpper sällan ett färgdrag), så synade jag bara för att se om där kom fler ruter. Rätt eller fel, var jag osäker på. Om nästa kort är blank, så drar jag in strax under pott. Pott:108 ** Dealing Turn ** [ 9h ] HERO bets [$90]. hexzusen folds. FI is all-In. (303 kr) Vad göra nu? 2 färgdrag + 2 stegdrag, pot 108+90+303=501, 211 mer för syn Citera
John_J Postad 29 December , 2007 Författare Rapport Postad 29 December , 2007 Här sätter jag honom på JTruter, han spelar slaskigt som sagt och har gjort liknande moves innan. Limpat pre, betat ut & sedan ställt. Är det fortfarande rätt med syn isåfall? Citera
Dead-Inside Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Asså du har ju drömläget 2000. Bara lära dig att inte känna efter i sånna här lägen, väldigt sällan han har dig översettad. Klart de händer men, in med degen. Raise floppen dock om du checkat, eller som Ängeln sa betta ut. Checkcall är inge bra. Citera
Rebonius Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Bet ut på flopp, som det ser ut nu så borde du höja flopp främst för att bygga pott. Du har floppat ett set och på den där brädan vill du få in dina pengar. Synar du bara flopp så ska du försöka att få in allt på turn. Varför synar du bara om du tror att han drar till färg? Höj istället! Citera
Ängeln17 Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Här sätter jag honom på JTruter, han spelar slaskigt som sagt och har gjort liknande moves innan. Limpat pre, betat ut & sedan ställt.Är det fortfarande rätt med syn isåfall? Ja, i min värld. Citera
John_J Postad 29 December , 2007 Författare Rapport Postad 29 December , 2007 Asså du har ju drömläget 2000. Bara lära dig att inte känna efter i sånna här lägen, väldigt sällan han har dig översettad. Klart de händer men, in med degen. Raise floppen dock om du checkat, eller som Ängeln sa betta ut. Checkcall är inge bra. Jo checkcall är vekt. Hans HD är ju bred så en raise här borde jag nog gjort. Får försöka vara mer aggressiv i dessa lägen. Bet ut på flopp, som det ser ut nu så borde du höja flopp främst för att bygga pott.Du har floppat ett set och på den där brädan vill du få in dina pengar. Synar du bara flopp så ska du försöka att få in allt på turn. Varför synar du bara om du tror att han drar till färg? Höj istället! Bra fråga, varför synar jag bara. Antar att jag ville se ett svart kort på turn, ev parad bräda. Lura av honom stacken. Men visst fick jag in degen på turn... HERO calls [$211]. ** Dealing River ** [ 7h ] FI shows [ 4s, 4d ] three of a kind, fours. HERO shows [ 2c, 2s ] three of a kind, twos. FI wins $692.26 from the main pot with three of a kind, fours. Med facit i hand, omöjligt att komma ifrån denna tycker jag. Fast visst spelade jag den fel på floppen. Tack för synpunkterna Citera
Recommended Posts