Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad brukar vara "normal" deals när sajten betalar alla omkostnader?

Eller vad är en bra respektive dålig deal?

Såg en sajt där man kunde vinna sig sponsring som skulle ha 50 %! tillbaka av eventuell vinst. Verkade ganska saftigt.

Postad
Vad brukar vara "normal" deals när sajten betalar alla omkostnader?

Eller vad är en bra respektive dålig deal?

Såg en sajt där man kunde vinna sig sponsring som skulle ha 50 %! tillbaka av eventuell vinst. Verkade ganska saftigt.

Tycker det låter som en bra deal jag.

Postad
sajten betalar alla omkostnader?

[...]

50 %! tillbaka av eventuell vinst. Verkade ganska saftigt.

Tycker det låter som en bra deal jag.

Medhåll, det låter bra och som "branschstandard". Om det med omkostnader menas resa+boende+buyin. Din motprestation är att spela med loggor och ställa upp på marknadsföring. De täcker ju 100% av "minus".

Postad
Vad baserar du det på?

Hörsägen. Jag kan inte peka ut ett specifikt fall, men vill minnas att det brukar låta ungefär så, sponsorn (eller stejkaren) betalar och bestämmer "nä, vi vill inte sponsra till Düsseldorf Open, inte nog med exponering", dela 50/50.

Postad
Det känns väl som att det är normalt att om de sponsrar med 10% får de 10% av vinsten..osv

Jag la frågan i denna delen av forumet för att få seriösa svar.

Självklart är det inga etablerade spelare som gör ett arbete för en dylik deal.

Att folk byter procent är en annan femma.

Postad

känner en person som är sponsrad av Martins poker o där är det 40-50% av vinsterna som går till dom . själv tycker jag att det låter som en bra deal för tänk på alla kostnader hotel flyg. buy-in till stora turneringar .

men det finns ju spelare som förlorar på tex en sån här deal då får man ju diskutera det med sajten om lägre procent till dom.

Postad

50% är väl en bra grund-deal IMO. Sen om man känner att man förlorar på det i längden så är det väl inte mer än att gå o prata med sin sponsor och om dom inte vill gå med på ny deal så äre väl bara o spela dåligt då :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: