Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK, omstart...

 

______________________ REBOOT ____________________________

 

Hej pokerforum!

 

Jag är en kille på 25 jordsnurr som spelar poker. Tidigare har jag nästan bara spelat sådana där sit änd gos, och lite turneringar som man är många i.

 

Nu har jag blivit lite intresserad av det där som proffsen spelar på TV, kontantspel eller cash game kallas det visst också.

 

Jag har en bankrulle (så heter det har jag lärt mig :mrgreen: ) på $7'000 och kommer att spela texas holdem no limit 1/2 med sex spelare per bord. Önska mig lycka till!

 

 

 

 

(Tilt-tönteri, sry...)

 

/SöderKrippa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till pf!;-)

 

GL!:-D

 

Såg inte alla poster du gjort sista timmarna förrens nu. Riktigt tråkigt, men kämpa vidare mannen! För att se det från ljusa sidan (om det går) så ligger du inte back sen du starta med detta projekt. Har jag fel?

 

Das stimmt gut. Still up on CG.

 

Per: Funtade lite på nl20 ett tag, men ska ändå ge nl200 en chans först. 6'000 borde väl räcka för nl20 oxå, eller? :roll:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny plan. Ska casha ut vinster. Allt över 7k kommer ett tag framöver att cashas ut till moneybookers. Det svänger fort i SöderKrippas planering :D

 

Känner att det blir bra för min motivation och det blir så tugnt att känna att "jag måste fort upp till 15k" lixom. Casha lite nån vecka, sen nöta rulle igen. Det blir bra. :)

 

Tills jag kommer på nåt nytt ;)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en knapp timme medan febriga sonen tog en napping tidigare ikväll. Fick två sköna inköp från samma snubbe som verkar va en reg grinder eftersom han satt på många bord.

 

Först höjer jag QQ i CO. FI ställer för 100bb på bb och jahapp, syn dårå :) Han visar 33 och mina ladys står.

 

På andra bordet får jag in pengarna på floppen med TT och FI SYNAR sig allin med AK helt utan träff för en pottning till.

 

Sen grindade jag in småpotter och träffade ganska bra, så sessionen slutade +$930.

 

Ska köra lite till ikväll.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha en liten status update från dagens lunch som jag missa då jag "råkade" vara uppe till kl7 och sov till ca 1 :)

 

Olyckan, Vrakman, Max, Krippa........Lukas?

 

Give me some!

 

Idag har jag lyckats se The Mist och köpt 2 red bull och en djungelvrål. Ganske opruduktiv dag. Imorrn tänkte jag nog försöka börja grinda endel igen.

 

The Mist som Ante tipsa om var förövrigt ganska horribel. Man blev bara irriterad på manuset hela tiden.

 

Nu ska jag nog lyckas se en till film innan jag ska lira lite online monopol och wc3 resten av natten. Den som vill utmana mig i Galactic Magnate(monopol) Får gärna skicka ett pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha en liten status update från dagens lunch som jag missa då jag "råkade" vara uppe till kl7 och sov till ca 1 :)

 

Olyckan, Vrakman, Max, Krippa........Lukas?

 

Give me some!

 

Idag har jag lyckats se The Mist och köpt 2 red bull och en djungelvrål. Ganske opruduktiv dag. Imorrn tänkte jag nog försöka börja grinda endel igen.

 

The Mist som Ante tipsa om var förövrigt ganska horribel. Man blev bara irriterad på manuset hela tiden.

 

Nu ska jag nog lyckas se en till film innan jag ska lira lite online monopol och wc3 resten av natten. Den som vill utmana mig i Galactic Magnate(monopol) Får gärna skicka ett pm.

 

Ja vad säger man... "What happens on Södermalm stays on Södermalm"! Seriöst, vore ju kul om du ville dyka upp nångång ;)

 

Lunch på Tullen där de 2 mindre bemedlade (Krippa och Olyckan) tog lax, medan man själv slog till på deras specialare lövbiff med äggula och pepparrot! Riktigt bra! Lukas fick hålla till godo med riskaka typ... Lite snål farsa!

 

Sen dök Max Cady upp och då ska det ju fikas. Enligt honom innebär en "fika" en kopp kaffe tydligen. Han menar att det är dialektalt och att en fika betyder det i Stockholm... Jag undrar det ja... Vare sig i Östergötland eller Medelpad betyder det det ivf. Pause blev det förstås och Lukas fick återigen lite riskaka (jag sa ju det, han är lite snål den där Krippa :)).

 

Förvånansvärt lite pokersnack blev det, men det kan ju vara trevligt ändå :) Lukas verkade också nöjd, så jag tror nog att alla var nöjda med dagen. Själv var jad det också fram till kvällens besök på söderstadion...Balle!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh! Såg du inte quinoan, hirsgröten eller de färska björnbären?! :shock: Fina grejer, pappa har ju lite i lädret om man säger så!!! 8-)

Din svettiga jävla utbankade åsneskinka kan du hålla för dig själv, "åååååh va stark pepparoten var!".

 

Kraclob vågar sig bara ut bland folk när bara han och jag ses, annars blir det jobbigt för en agorafobiker... EDIT: Å jag ska ha pluggat psykologi, skäms!

 

Ligger +568 nu iaf, efter att ha varit nere å vänt på +150. Ska ta en minipaus, sen se om jag orkar hitta ett kort set till.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen i en $100-sng:

 

Seat 2: Fi1 ($1,500 in chips)

Seat 5: Fi2 ($1,500 in chips)

Seat 6: Fi3 ($1,500 in chips)

Seat 7: Hero/Fisk ($1,500 in chips)

Seat 10: Fi4 ($1,500 in chips)

ANTES/BLINDS

Fi4 posts blind ($10), Fi1 posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

Fi2 calls $20, Fi3 bets $70, Hero/Fisk calls $70, Fi4 folds, Fi1 calls $50, Fi2 calls $50.

 

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,3 of Clubs,6 of Hearts ]

Fi1 checks, Fi2 bets $50, Fi3 calls $50, Hero/Fisk calls $50, Fi1 folds.

 

TURN [board cards: 3 of Diamonds,3 of Clubs,6 of Hearts,3 of Hearts ]

Fi2 checks, Fi3 checks, Hero/Fisk bets $100, Fi2 calls $100, Fi3 folds.

 

RIVER [board cards: 3 of Diamonds,3 of Clubs,6 of Hearts,3 of Hearts,9 of Diamonds ]

Fi2 checks, Hero/Fisk bets $300, Fi2 bets $1,280 and is all-in, Hero/Fisk folds.

 

SHOWDOWN

Fi2 wins $2,220.

 

 

Jag vek 66. Donkfold eller hjältevik? Att tilläggas bör är att fi2 är fisk enl sharkscope + att jag anser mig ha edge mot övriga vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...