Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite pokeruppdatering.

 

Jag har bestämt mig för att göra slag i saken och testa CG ett tag nu. Jag kommer att köra HU NL200 och har nu en rulle på $5'400 på Betfair där jag kommer att lira till å börja med. Om jag lyckas hålla mig borta från idiotbluffar och istället grinda in mindre potter så kommer det nog gå bra tror jag.

 

Det känns kul, och samtidigt så känns sng rätt småtrist igen tyvärr. Tror det blir bra det här. :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!

 

Tappat 600 på 7 minuter. Första inköpet på en snygg bluff tycker jag, men FI hittade en marginell syn imo.

 

Andra, jag AA. Raisar, han 3bet jag syn. Flopp Q65 typ, han bet, jag raise han ställer med KQ. Turn Q river K.

 

Tredje, jag tvåpar på turn. Har knappa pottbetet kvar på river och då har FI träffat högre 2p. Så jävla kallt!!!

 

Rulle nu på 4'390. Gråt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja att inte vika AK pre är nog den största luckan in NLT HU!

 

humm.... Jag lirar endast sng HU, men för mig krävs det mycket för att släppa ak mot någorlunda aggressiv fi. Med detta menar jag absolut inte att jag spelar ofiskigt, mer lite nyfiken. Vad anser du vara brytpunkten i stackdjup för att ett vik ska kunna vara befogat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

humm.... Jag lirar endast sng HU, men för mig krävs det mycket för att släppa ak mot någorlunda aggressiv fi. Med detta menar jag absolut inte att jag spelar ofiskigt, mer lite nyfiken. Vad anser du vara brytpunkten i stackdjup för att ett vik ska kunna vara befogat?

 

Jag var väldigt ironisk i det jag skrev givetvis :).

 

Givetvis släpper vi inte AK pre och det borde nog söderkrippa inse oxå om han inte vore så relutatorienterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var väldigt ironisk i det jag skrev givetvis :).

 

Givetvis släpper vi inte AK pre och det borde nog söderkrippa inse oxå om han inte vore så relutatorienterad.

 

Bra. ty. Effektivt stackdjup var väl på ca 130bb i den handen om jag minns rätt, alltså push obv.

 

Sjukt trist att jag backat så rakt ut såhär i början. Tycker fan att jag lirat bra... Får gå ner å lira nl100 nu, känns riktigt kallt faktiskt. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Känner verkligen att jag vill utveckla mitt CG-spel nu och jag uppskattar verkligen att ni duktiga CG-lirare (jim å consp m.fl.) kommer in och kommenterar! Jag behöver verkligen det såhär i början...

 

Ska nog ta och börja posta lite HHs.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Jag skottade lite...

 

Avslutade med först ett halvt inköp på nl500. Klev ut med 750.

 

Blev sugen på att kolla hur hajarna hade det uppe på nl1k, så jag tog 300 och pytsade in där. 20 min senare klev jag ut med 2'350. :oops:

 

Till alla som funderar på att börja med poker lite mer seriöst: Ni måste våga skotta! Lägg undan ca 40-50% av er rulle, som ni satsar på högvariansspel som t.ex. HU NLH alternativt lotto, sen är saken biff!

 

Tack och godnatt, rulle på $6'400 igen.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...