Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

Riktigt sugen!

 

Har varit med sonen hela dagen. Har haft en helt underbar dag som inleddes med frukost för mig på café pause och sonen läste bok och knaprade riskaka (hade såklart fått frukost av mamsen på morgonen innan jag vaknade).

 

Sen bar det av till Stora Blecktornsparken och sångstund p åöppna förskolan där för första gången efter sommaren. "Vad stooor han blitt!", utbrast de flesta såklart. :) Efter lite "Klappa lilla magen" och "Nyss så träffa' jag en krokodil" så gick vi för att kolla att badmintongänget "Guldklubben" dragit igång igen efter sommaren. Det visade sig att de kört hela sommaren, men på andra tider. :o Fr.o.m. onsdag så ska jag komma igång med det igen, ska bli sååå skönt! 15kg bort och få upp flåset, så kommer man vara värsta superpappan när tvåan kommer! 8-)

 

På vägen dit somnade Lukas, vilket var lite väl tidigt (han brukar bara sova efter lunch). Jag tjöta med alla gamla polare, tog en kaffe och sen vaknade Lukas så då lirade vi lite badminton.

 

Därefter gick vi och gungade lite, för att sedan möta upp polaren Pär på Koh Pangang. En thailunch senare så blev det nytorgsparken, äta sand och gunga lite till. Sen dax för mellanmål hemma med mamma.

 

Jag fixade mat (vi har fixat en fem veckors matlista och bestämt vem som ska laga mat vilken dag!) och efterrätt. De turkiska persikorna som säljs nere på vårt torg är sjuuuukt goda och stora!

 

Nu badas sonen av mamsen, och jag skriver på pf. ;)

 

Snart läggdax för honom, och grind för mig! :D Ska faan plussa SICKO idag! Har hunnit med typ +$170 på typ 15 min spel när de var ute en snabbis på kvällen efter att jag diskat undan.

 

 

 

Sådär, nu har ni fått en beskrivning av hur förmodligen de flesta av mina vardagar kommer att se ut typ fem år framöver. :mrgreen:

 

Peace /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt sugen!

 

Har varit med sonen hela dagen. Har haft en helt underbar dag som inleddes med frukost för mig på café pause och sonen läste bok och knaprade riskaka (hade såklart fått frukost av mamsen på morgonen innan jag vaknade).

 

Sen bar det av till Stora Blecktornsparken och sångstund p åöppna förskolan där för första gången efter sommaren. "Vad stooor han blitt!", utbrast de flesta såklart. :) Efter lite "Klappa lilla magen" och "Nyss så träffa' jag en krokodil" så gick vi för att kolla att badmintongänget "Guldklubben" dragit igång igen efter sommaren. Det visade sig att de kört hela sommaren, men på andra tider. :o Fr.o.m. onsdag så ska jag komma igång med det igen, ska bli sååå skönt! 15kg bort och få upp flåset, så kommer man vara värsta superpappan när tvåan kommer! 8-)

 

På vägen dit somnade Lukas, vilket var lite väl tidigt (han brukar bara sova efter lunch). Jag tjöta med alla gamla polare, tog en kaffe och sen vaknade Lukas så då lirade vi lite badminton.

 

Därefter gick vi och gungade lite, för att sedan möta upp polaren Pär på Koh Pangang. En thailunch senare så blev det nytorgsparken, äta sand och gunga lite till. Sen dax för mellanmål hemma med mamma.

 

Jag fixade mat (vi har fixat en fem veckors matlista och bestämt vem som ska laga mat vilken dag!) och efterrätt. De turkiska persikorna som säljs nere på vårt torg är sjuuuukt goda och stora!

 

Nu badas sonen av mamsen, och jag skriver på pf. ;)

 

Snart läggdax för honom, och grind för mig! :D Ska faan plussa SICKO idag! Har hunnit med typ +$170 på typ 15 min spel när de var ute en snabbis på kvällen efter att jag diskat undan.

 

 

 

Sådär, nu har ni fått en beskrivning av hur förmodligen de flesta av mina vardagar kommer att se ut typ fem år framöver. :mrgreen:

 

Peace /SK

 

Man kanske ska gömma kärringens p-piller ett tag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vad söndertiltad jag är. Samma mupp har haft sån sinnes timing. Han har 3betat alla i typ varje hand, men enda händerna han visat har varit totalt monster.

 

Gjorde en dålig bluff på andra bordet, lite pga steam och är nu -$1'700 för dagen. Usch å fy...

 

Fan va dålig jag känner mig, att påverkas sådär lätt. Illa! Det är nåt som jag alltid tyckt med CG, det blir mer känsloladdat. Det får bli något att jobba bort!

 

Funtar på att sätta mig på tre nl200-bord nu istället och försöka nöta tillbaks lite iaf.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har youtube dj:at lite åt krippa senaste halvtimmen så tänkte att jag kunde dela med mig av det hit också. orkar inte skriva ut artister och sånt. postar bara alla länkar kolla om ni orkar, Enjoy!

 

 

(23:49:31) Kraclob: http://www.youtube.com/watch?v=pcJwz7wu8_s

(23:54:10) Kraclob: http://www.youtube.com/watch?v=z5w1IaY79Qk&feature=related

(23:57:49) Kraclob: http://www.youtube.com/watch?v=OsQHbg3kxlo

(00:02:28) Kraclob: http://www.youtube.com/watch?v=NGXYAJoDWCk

(00:06:47) Kraclob:

(00:09:39) Kraclob:

(00:15:11) Kraclob: http://www.youtube.com/watch?v=eEOZA2k3Plw

(00:18:25) Kraclob:

(00:24:27) Kraclob: http://www.youtube.com/watch?v=u4-aUiddpUo

(00:28:25) Kraclob:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gomorron på dig", säger personalen på Pause med ett snett leende när man kliver in. Jasså, syns det så tydligt, tänker jag och beställer lasagnen, en lättöl och latte på maten som så många gånger förr.

 

Igår var ju en jävla skitdag pokermässigt sett, men underbar på alla andra sätt. Det väger upp! :) Att bli DJad av Krac satte igång inspirationen, och jag blev sugen på att skriva musik igen. Får se om jag får lite tid till muciserande framöver. Letade dessutom upp vår allra första demo ur gömmorna och lyssnade på de skönt semipretto grungedängorna som vi vrålade i. :) (Grunge å pretto i samma mening? Hm...). Hur som helst var det jävligt kul å höra. Vilket kasst uttal man hade, och visst märktes det att jag skrivit flera av textraderna på bussen på väg till studion!

 

Nu ska jag faan skriva klart min hemska C-uppsats så att jag blir av med skiten. Skulle varit klar för 5 (!) år sen. Måste bli klar med den innan jag får gå magisterkursen, som jag tänkt börja på nu i höst. Kniven mot strupen mao.

 

GL TO ME!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja. Har skickat in en första A-Ö version av uppsatsen! Så skönt!

 

Lirade lite efter och lyckades hitta ett set med TT mot AA. Han fyrbettade mig pre, men aaaalldeles för lite så jag tog syn för setvärde (vi var rätt djupa). Var helt säker på att han hade AA/KK, har lirat en hel del mot honom tidigare. Lillsessionen slutade +$1'200, och jag är tillbaka över 10k i rulle igen vilket är skönt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag faan skriva klart min hemska C-uppsats så att jag blir av med skiten. Skulle varit klar för 5 (!) år sen. Måste bli klar med den innan jag får gå magisterkursen, som jag tänkt börja på nu i höst. Kniven mot strupen mao.

 

GL TO ME!

 

/SK

 

Du menar den magisterkursen du förut pratade om att börja nu i höst... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack :)

 

/SK

 

Har fått hem och installerat digital-TV med lite sköna HD-kanaler! :) Verkar som att jag har alla kanaler som com hem har just nu, är säkert så i en vecka eller nåt. Har valt det där medium 8-paketet. Så jävla najsa korallrev i 1080i på mina finfina pioneer-50"! *braaaaaaaaaaaaaaag* 8-)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte posta lite stats efter varje session. Bara för sh nl500 hade jag tänkt, eftersom det ska vara mitt main game. Jag har lika stor profit nästan på nl1k HU och lite i andra spelformer, men det skiter vi i!

 

Såhär tänkte jag skriva. Vill man ha nåt mer? Ska jobba på att få gapet mellan VPIP och PFR att minska, vilket jag har förstått är önskvärt, men samtidigt så är väl det här ett väldigt litet sample för att uttala sig om min long time-spelstil?

 

6 max NLTH 2.5/5 @ Betfair

Totalt antal spelade händer: 3792

Total VPIP/Preflop raise/Total AF: 29/17.5/2

BB/100 hands: 12.42

________________________

Total profit: $4710.71

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å här kommer nästa...

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 401614787 *****

NL $2.50/$5 Texas Hold'em - Tuesday, August 19, 20:57:03 GMT 2008

Table Nitrogen 23 6-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: noouts ( $492.50 )

Seat 2: Rickyboss ( $202.28 )

Seat 3: Fortknoxxx ( $2,535.96 )

Seat 4: saccomano ( $623.57 )

Seat 5: SoderKrippa ( $553.12 )

Seat 6: Worley ( $348.05 )

saccomano posts small blind [$2.50]

SoderKrippa posts big blind [$5]

** Dealing down cards **

Dealt to SoderKrippa [ 3s, Jh ]

Worley folds

noouts folds

Rickyboss calls [$5]

Fortknoxxx folds

saccomano calls [$2.50]

SoderKrippa checks

** Dealing Flop ** [ 3c, Jd, Qh ]

saccomano checks

SoderKrippa bets [$11.25]

Rickyboss raises to [$25]

saccomano folds

SoderKrippa calls [$13.75]

** Dealing Turn ** [ 6c ]

SoderKrippa checks

Rickyboss bets [$25]

SoderKrippa goes all-in

SoderKrippa raises to [$523.12]

Rickyboss calls [$147.28]

Rickyboss goes all-in

Returning uncalled bet [$350.84] to SoderKrippa

** Showdown **

Rickyboss shows [ Th, Qs ]

SoderKrippa shows [ 3s, Jh ]

** Dealing River ** [ 6d ]

** Hand Conclusion **

Rickyboss wins $406.56 from main pot with two pair, Queens and Sixes

************ Game 401614787 ends ************

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...