SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 Bust i ongame. 33 vs KK... /SK Citera
SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 Snälla låt mig hitta lite klonk idag. Ligger 3/28 i BOSS, 60 itm så redan i pengarna där. Ligger 8/29 i Betfair, 27 itm. Visade nyss en bluff helt i onödan - IDIOTEGO! Gick av bara farten... /SK Citera
ebisumaru Postad 1 Juni , 2008 Rapport Postad 1 Juni , 2008 http://www.acapela-group.com/Greetings/1-b8fdc84668209 Citera
SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 Im lost... btw, jag loosade en rejäl pott i Betfair nu med AJs vs JJ. Allin på en låg flopp jag färgdraget. Ligger 16/21 där nu /SK Citera
SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 http://www.acapela-group.com/Greetings/1-b8fdc84668209 E du tuff eller är det nå skoj det där? kanske bara jag som e trög. Ska jag lista ut vad som sägs eller? Info plz. /SK Citera
ebisumaru Postad 1 Juni , 2008 Rapport Postad 1 Juni , 2008 E du tuff eller är det nå skoj det där? kanske bara jag som e trög. Ska jag lista ut vad som sägs eller? Info plz. /SK det är en hälsning med innebörden att jag återkommer senare och utvecklar mina tankar om handen senare för jag spelar nu. tyckte den var gullig Citera
SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 det är en hälsning med innebörden att jag återkommer senare och utvecklar mina tankar om handen senare för jag spelar nu. tyckte den var gullig Absolut, men hörde inte ett ord No hard feelings Man har blitt så skadad av all pf-levling, my bad. GL! Loosade precis stor pott i BOSS Sååå surt. Blindsen e sicko å UTG pushar för typ 4bb, jag sitter på typ 14bb och är trea. Sicko... Synar med 99, han har JJ. Vi settar båda två. Ska hitta dubbling i båda nu. GL TO ME! /SK EDIT: 9/15 i BOSS, 17/20 i betfair. Citera
SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 FUUUUUUUUUUUCK. Loosa A6 vs QT i BOSS nu. SJUKT kallt!!! /SK Citera
SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 Men orka. BB hittar QQ och jag är ute ur BOSS. Jag pusha A5s på CO med 7bb. SÅ KALLT! Trodde på den turren... /SK EDIT: Plats 13 Citera
SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 FITTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Loosar floppat tvåpar mot rivrad stege och åker på plats 19 i Betfair. VERKLIGEN inte min dag idag heller! SINNES tiltad nu! /SK Citera
SoderKrippa Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 Aja, ska tilta av mig med eyes wide shut-turren på BF nu. Kvällen slutar iaf +1k skr, så det blev inte back iaf. Det kan betyda att jag får lira en söndag till /SK Citera
ebisumaru Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Ingen fara, jag brukar inte levla . I alla fall till handen. Nu är jag ingen jättebra turneringsspelare men eftersom det är djupstackat så faller det ju bort lite. Antar att det är 10-20 blinds och inte 20-40? Iaf så måste du slå mer pre när ni är så djupa, typ 350 är lagom. Hans linje är ju asskum iaf. Hursomhelst så hade jag aldrig aldrig någonsin RR floppen med QQ här om jag hade för avsikt att folda nån gång under handen. Om du känner att du måste komma ifrån handen eventuellt hade jag flattat flop och sett vad som händer på turn. Din raise på floppen är också den jätteliten vilket jag tror inducar honom att skicka in med en massa eftersom den ser så bluffig/svag ut. Faktiskt en ganska bra raise när jag tänker efter, om man tänker snappa shove då . Min standardlinje skulle vara att raisa flop, förmodligen lite större och syna shove. Om jag vet att han är nittig hade jag bara synat flop. Citera
Snusarn Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Men utan någon som helst fiskread slår man ju inte mycket av hans shoverange. Det man kan hoppas på är väl AJd, AQd och AKd. Kanske jag som är för tight men jag viker. Dock håller jag med om raisesizen. Citera
SoderKrippa Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 Men utan någon som helst fiskread slår man ju inte mycket av hans shoverange. Det man kan hoppas på är väl AJd, AQd och AKd. Kanske jag som är för tight men jag viker. Dock håller jag med om raisesizen. Håller helt med om bet sizes. Jag får dock inte till en HD som motiverar syn hos mig. Kanske överskattar jag min motspelare, men att spela om stack på 10/20 med 5k i stacken känns ganska starkt. JJ,QQ,KK,AA,AdKd har jag flip eller tokmycket sämre emot, AdQd, AdJd, och även om vi plockar in AJo och Ad8d+ i hans HD så är det väl typ EV0 att syna? Nån som kan trycka in i en EV-räknare? Kort å gott, vad har han lixom? Det enda som återstår då är väl en ren bluff, men det känns inte särskilt troligt i den här situationen imo. Tryckte in QQ vs A8s+, JJ+ på den floppen i pokerstove och fick då 54/45 till FIs fördel. Vid A6s+, JJ+ så får vi en flip. Med AJs+, JJ+ så ligger vi under med 31/69. Laddade precis ner pokerstove, så har ingen koll på hur man gör. Tror det blivit rätt dock. Om man väljer typ "AJs+" hos FI och lägger ut en flopp så förutsätter pokerstove att FI då har färgdrag väl? Aja, intressant hand tycker jag som jag gärna får in lite med input i. /SK EDIT: Lägger man till AJo och behåller A8s+ och JJ+ så blir vi favoriter. Board: 4d 5d Jc Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 54.296% 53.26% 01.04% 24254 472.50 { QdQh } Hand 1: 45.704% 44.67% 01.04% 20341 472.50 { JJ+, A8s+, AJo } Citera
Thorn- Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Jag tycker helt klart du ska flatta flop för som du säger vill man inte ha in all deg där och alltså är omslag värdelöst. Beror lite på turn och hans betsize men det kan vara rätt att dega om han bettar då, svårt att säga, syn känns sådär. Checkar han turn checkar du bakom och tar syn på de flesta rivers eller bettar om han checkar igen. Om man spelar 150bb stackar eller mindre kan jag nog tänka mig ett större omslag postflop och syna degning. Jag gillar dessutom att spela 3,5x motståndarnas raises preflop med så här djupa stackar men det spelar inte särskilt stor roll. Citera
kraclob Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Körde ett litet steps projekt idag. gick in med 20 inköp på step 1 i morse($150) och nu ska vi äntligen lira step 6. Kommer bli kul imo.. Eftersom man får dubbla vpps för alla steps ska jag använda alla fpps jag får till att köpa in mig på step 2. Detta kan bli intressant. Citera
Snusarn Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Om du vinner en steps 1 får du då fpp när du autoreggas till en 2a? Citera
kraclob Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Om du vinner en steps 1 får du då fpp när du autoreggas till en 2a? Auto reggas inte. Men får fpp när jag lirat klart step 2 isf. Citera
kraclob Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Sov dags nu. Busta totalt på stars. Närmaste jag var pengarna var en 7e plats i en step 6.. Jobbo att bubbla den. Sen kickade jag igång mitt nya ongame konto. Lirade en $100 hu mot en polare vann. lira några rematches blev 3-1 hittar en annan polare på $200 samma stats där 3-1 avslutar med två $200 SH en vinst en bubbla och detta skulle vara kontot jag inte skulle skotta på Aja slutade bra upp iaf. Får ta tag i den seriösa grinden ikväll. Citera
SoderKrippa Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 Jag mår illa. Riktigt illa. En sån här bubbelkväll har jag aldrig haft i hela mitt liv tidigare. Bytte till ongame och lirade SH turbo SNG. Helt sinnes. Loosar faan alla 70/30, och självklart på bubblan. Det är så vidrigt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. /SK Citera
Vrakman Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Jag mår illa. Riktigt illa. En sån här bubbelkväll har jag aldrig haft i hela mitt liv tidigare. Bytte till ongame och lirade SH turbo SNG. Helt sinnes. Loosar faan alla 70/30, och självklart på bubblan. Det är så vidrigt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. /SK I feel you! Haft samma sak, även om inte värsta i livet så topp 10... Citera
Max Cady Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 I feel you! Haft samma sak, även om inte värsta i livet så topp 10... En post 01:45? Får du verkligen vara uppe så sent? Det får iallafall inte jag. Du får sluta hänga med KripKrac, deras dygnsrytm smittar tydligen... Citera
Vrakman Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 En post 01:45? Får du verkligen vara uppe så sent? Det får iallafall inte jag. Du får sluta hänga med KripKrac, deras dygnsrytm smittar tydligen... Kunde bara inte låta skitungarna, pisstrollen kalla dem vad du vill, sitta och vinna mina pengar trots att jag spelar bra men har sånt sjukt oflyt! Så det fick bli ett riktigt långpass... Räddades något av det, men Ongame riggen var hårt påslagen igår Citera
Max Cady Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Kunde bara inte låta skitungarna, pisstrollen kalla dem vad du vill, sitta och vinna mina pengar trots att jag spelar bra men har sånt sjukt oflyt! Så det fick bli ett riktigt långpass... Räddades något av det, men Ongame riggen var hårt påslagen igår Fy fan va surt! Hoppas du jagad ikapp fiskarna ivf! Citera
SoderKrippa Postad 4 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2008 Kan nog påstå att det blev ett ganska långt pass för mig igår oxå, eller inte så långt i tid, men faan va man hinner med gejms på OnGame jämfört med Betfair!!! Lirade ihop 2035pp, och lirade kanske 65% 50or, 30% 100ingar och några 200ingar (ok, jag tiltskottade en 500ing som jag lyckades komma tvåa i - puh! ). Är på väg till Pause snart btw, nån som vill haka? /SK Citera
Recommended Posts