Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

Vafan lyckas värma innan thai med ganska dunder fylla. Ett katastrofalt raggnings försök endel fishshot. oförmåga att använda bankomat och en minneslucka på nån timme inräknat. Tydligen hade vi dragit till 54an efter Fenix..

 

Upptäckte fenomenet också att om man inte tar ut sina bankomatpengar i tid så dras dem in igen..... Bad beat... kan man få tillbaka sånt. tydligen tog det lite tid att sätta tillbaka mitt CC i mitt smartcase.. Nu ska vi snart iväg till flygplatsen. Flyget gär kl 14 inget packat sofar blir nog inte speciellt mycket i packning heller...

 

Glgl och wp med WU innan resan:)

Vi ses där nere antar jag? Du får se till att hojta lite då o då här på pf så ska jag se om vi inte kan styra upp det:) Ha så skoj nu pojkar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såja sista jobbdagen på en månad avklarad. Nu ska det turbostädas och sen iväg till fenix för att fira att man ska till fking thai imorrn. Vi ska försöka hinna med Phuket, Koh Pangang, Phi Phi Island, Malaysia(lankawi) och kanske krabi om vi orkar. Morsan är tydligen i krabi nu får se om vi hinner ner dit innan söndag då de åker hem, kommer försöka hoppa in på pf ibland. Vore kul att träffa lite pfare där nere. Ska försöka träffa office grabbarna iaf(mårten jag ringer dig när vi är i phuket).

 

So long folks.

 

Lankawi (Malaysia) hade jag valt framför Thailand då det är sönderturista a la kanarieöarna med menyer på svenska överallt, beror på vad man vill ha iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången på länge jag ser något positivt (förutom blandade ungar såklart)...

 

Hehe, ja det hör inte till vanligheterna, oavsett hur det egentligen går för SK. ;)

 

Faktiskt skönt å spela ett, förhållandevis, variansfattigt spel (jämför med MTTs och sh turbo SNG) och bara nöta brödföda ett tag. Att rejsa och lira mot en depositbonus gör det hela ännu lite roligare.

 

Fan, sjukt avis på krac. En månad i Thai vore bara så underbart. Tre år sen jag var där sist nu.

 

Hm, ska SK kanske ha en "dagens rolighet" för att väga upp allt wajn? (Jaja, jag vet att det skulle krävas en hel jävla tidning om positivitet för det, men säg MILDRA istället då) Vad tycker ni om det?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelare dagar: 5

Antal spelade 54or: 100st

Antal spelade 108or: 34st

Profit: +$1778

 

Dagens rolighet: Inleder med lite fusk. Jag måste ju få vänja mig.

 

Dagens rolighet är att det ändå gick så bra att jag kunde skratta åt det faktum att jag med KK mötte AA fyra gånger AIPF. HAHAHA :mrgreen:

 

Som sagt, ett förklätt wajn. Men det var första och sista gången, jag lovar!

 

Gonatt

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt trevlig sångstund imorse, trots att Leslie var hemma med sjukt barn (hon som är boss på öppna förskolan och håller i sångsamlingen). Men så många ur hardcoregänget på plats så blev det givetvis världens ös ändå. Krokodilen, Tre små loppor och andra listettor sjöns med entusiasm och frenesi.

 

Nu lite värmd lasagne, Vrakman kommer förbi på en bit käk oxå och sen prommis på Söder för att få honom lite avtiltad. Sjuka 100000e bubblan med AA vs QQ när jag random plockade upp ett bord å railade nyss. Kämpa på mannen, du vet att du regerar.

 

Efter igår så har jag fått fina stats på scope oxå. Hoppas de håller i sig. :) Haj har man blivit, vilket var länge sen jag var. Typ bara en stund på Betfair sen dom blev trackade på scope, annars aldrig på sh turbo. Funtar lite på att efter rejset grinda ett par nätverk parallellt för att få bättre trafik. Tror verkligen att 9-tabla FR REG kan vara guldgruva för mig, och med multitabling så är det faktiskt inte så trist som jag tyckte förr när jag oftast inte lirade fler än 4 bord.

 

Känns bra idag, allt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lankawi (Malaysia) hade jag valt framför Thailand då det är sönderturista a la kanarieöarna med menyer på svenska överallt, beror på vad man vill ha iofs...

 

Varit på Lankawi jag med och dessa "svenskmenyer" fanns även där. Man ska inte låta alla Svenne Banan förstöra ens semester, de finns överallt, inte mycket att göra åt. Thailand och Malaysia är nice båda två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ar man i bangkok. Vi ska stanna en natt sen dra soderut lutar mot phuket.

 

Just lankawi och phi phi kommer vi aka till for att vi kanner folk som ar dar nu och jobbar i barer. Kommer bli riktigt nice. specielt phi phi da en tjejkompis ar gift med en thailandare som driver bar dar.

 

Skaffat thai nummer som ar 08-7494-5955 om nan ar har nere ar det bara ringa en signal..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 5 bad beats på raken så kändes denna rätt skön! ;)

 

View Previous Next

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-88884346-10

played at "Galatz" for USD TC from 2009-02-13 16:15 until 2009-02-13 16:16

 

 

 

Seat 1: sidfz ($1,540 in chips)

Seat 2: AlanDV ($2,890 in chips)

Seat 3: Soder Krippa ($3,500 in chips)

Seat 4: heide-1980 ($1,940 in chips)

Seat 5: olinabs ($2,570 in chips)

Seat 6: andi1933 ($1,320 in chips)

Seat 7: snoop175 ($865 in chips)

Seat 8: Stingerben ($1,710 in chips)

Seat 9: MR Toffe ($1,700 in chips)

Seat 10: SickAndTire ($1,965 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

sidfz posts small blind ($15), AlanDV posts big blind ($30).

 

PRE-FLOP

Soder Krippa calls $30, heide-1980 calls $30, olinabs folds, andi1933 bets $200, snoop175 folds, Stingerben folds, MR Toffe folds, SickAndTire folds, sidfz folds, AlanDV folds, Soder Krippa bets $600, heide-1980 bets $1,910 and is all-in, andi1933 calls $1,120 and is all-in, Soder Krippa calls $1,310.

 

FLOP [board cards: 10 of Hearts,4 of Diamonds,King of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,4 of Diamonds,King of Hearts,6 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Hearts,4 of Diamonds,King of Hearts,6 of Spades,10 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

heide-1980 shows [ Ace of Diamonds,Ace of Hearts ]

andi1933 shows [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

Soder Krippa shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

Soder Krippa wins $1,240, Soder Krippa wins $4,005.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: SickAndTire

Pot: $5,245

sidfz, loses $15

AlanDV, loses $30

Soder Krippa, bets $1,940, collects $5,245, net $3,305

heide-1980, loses $1,940

olinabs, loses $0

andi1933, loses $1,320

snoop175, loses $0

Stingerben, loses $0

MR Toffe, loses $0

SickAndTire, loses $0

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastar in denna handen här oxå... Är detta helt fel spelat i en vanlig Sng?

 

Seat 1: sickcallbabe ($2,940 in chips)

Seat 4: zeusnike ($4,398 in chips)

Seat 5: splat-therat ($3,439 in chips)

Seat 8: Hero ($4,223 in chips)

 

ANTES/BLINDS

zeusnike posts small blind ($200), splat-therat posts big blind ($400).

 

PRE-FLOP

Hero bets $4,223 and is all-in, sickcallbabe folds, zeusnike folds, splat-therat calls $3,039 and is all-in.

 

FLOP [board cards: Ace of Diamonds,7 of Hearts,6 of Hearts ]

 

TURN [board cards: Ace of Diamonds,7 of Hearts,6 of Hearts,King of Hearts ]

 

RIVER [board cards: Ace of Diamonds,7 of Hearts,6 of Hearts,King of Hearts,9 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Queen of Spades,King of Clubs ]

splat-therat shows [ Queen of Hearts,Ace of Hearts ]

Hero wins $784, splat-therat wins $7,078.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dagens rolighet:

 

Hur bra spelar den här killen sin AJ? :) Han har flera ggr tidigare när CL limpat in (fisk) och jag synat i sb, höjt till 700 och check/foldat alla ofarliga floppar. A piece of art...

 

View Previous Next

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-88896228-84

played at "Talca" for USD TC from 2009-02-13 19:19 until 2009-02-13 19:20

 

 

 

Seat 4: Soder Krippa ($4,740 in chips)

Seat 5: pendragon_y2 ($3,370 in chips)

Seat 8: Efreet X ($3,710 in chips)

Seat 9: flagsmon ($8,180 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

pendragon_y2 posts small blind ($100), Efreet X posts big blind ($200).

 

PRE-FLOP

flagsmon calls $200, Soder Krippa folds, pendragon_y2 bets $600, Efreet X folds, flagsmon calls $500.

 

FLOP [board cards: 6 of Clubs,7 of Spades,2 of Hearts ]

pendragon_y2 checks, flagsmon bets $1,600, pendragon_y2 bets $2,670 and is all-in, flagsmon calls $1,070.

 

TURN [board cards: 6 of Clubs,7 of Spades,2 of Hearts,Queen of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Clubs,7 of Spades,2 of Hearts,Queen of Hearts,Ace of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

pendragon_y2 shows [ Jack of Spades,Ace of Clubs ]

flagsmon shows [ 3 of Diamonds,6 of Diamonds ]

pendragon_y2 wins $6,940.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: Soder Krippa

Pot: $6,940

Soder Krippa, loses $0

pendragon_y2, bets $3,370, collects $6,940, net $3,570

Efreet X, loses $200

flagsmon, loses $3,370

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miata: Klurig hand, men jag tror nog att fold funkar med tanke på att du ligger rätt bra till. Jag pushar nog KQ i samma läge själv emellanåt, men UTG och men en stack som gott och väl klarar ett varv till så tror jag att fold är något bättre än push.

 

Ska kanske leka lite med nån ICM-räknare sen.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt svajigt idag. Bad beat streak inledningsvis, normalt lir i mitten och lite rush på slutet. Slutar på plus iaf, så man får vara nöjd.

 

Big :heart: till Vrakman som åker på så sjuka saker just nu. Jobba på mannen...

 

 

Spelare dagar: 6

Antal spelade 54or: 120st

Antal spelade 108or: 41st

ROI: 21%

Profit: +$2342

 

 

Gonatt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förtroendet, det värmer!!! Har idag vänt något, fortfarande en del oflyt i viktiga lägen, men hitta lite åt mitt håll också, och då trillar kulorna in, nästan break-even på nya kontot nu. Snorskönt! Borde försöka knäcka in mer poäng i kväll, men det är sjukt viktigt för mig att få känna att jag fortfarande kan krossa nivåerna, så poängen kanske jag ska spara till imorgon istället... Får se hur det känns efter kvällens Halloumi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...