Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...

SoderKrippa

Recommended Posts

Rackettriathlon aka racketlon är en erkänd, tillika underbar, sport, men glöm för all del inte squashen som är något av en höjdpunkt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Racketlon

Vi diskuterade squash, men kom överens om att det är en, om än ganska skoj, så sjuk sport som vi skiter i...

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hmm, det här med sömn... verkar inte helt vara min grejj. Jobbat från tisdag denna vecka. Började med jobba EM tis och ons. Behövde inte bry mig så mycket om sömn då, Så skulle man jobba hel dag igår. Lyckades somna kanske 3 på morgonen och det är jag ganska nöjd med.

Då tänkte man att nu ska jag få en bra sömn tills idag, men efter jobbet behövde jag lämna av polarens nycklar på krogen han jobbar. Blev fast där två timmar och drack några öl och snackade skit. När man väll kom hem ca 9, så var tanken direkt. Perfekt nu kommer man somna bra. Självklart somnade man innan 10 och lyckas med det otroligt irreterande konststycket att vakna kl 2, så nu sitter man här. Grindat igenom alla serier och filmer jag hade hemma som jag inte sett. Väntar på att få ner No heroics nu. Ser fram emot en skön huvudvärk kl 5 idag då man pressat kaffe tills man spyr och svorit över datorerna i några timmar. Allmänt så trivs jag dock ganska bra med att jobba. Gäller bara att man ska lyckas sova rätt nångång i livet.

Länk till kommentar

text om cepesömn.

Jobba på sömnen, det håller lixom inte att inte sova i längden. Eller, då måste man ha en mångårig nedtrappning så att man till slut, som jag, helt kan sluta sova. Det är säkert! Jag har slutat nu! JIPPIE! Nu kommer jag kunna varva badminton, gunga, fika och son-/sambomys med en helt ny frenesi.

Vi kanske kan starta någon nattverksamhet, när du vant dig av med sömn du med d.v.s. Hm, hoppborg i Enskede? Funkis imo... och nej, man blir INTE psykotisk av att inte sova!!!!!!!!!!!!

btw, så har jag faktiskt börjat lite smått med sng på ongame. Är rätt kul. Kommer nog plocka ut en del av vinster framöver, grinda sng och kanske köra en turre per kväll eller så.

/SK

Länk till kommentar

hmm, det här med sömn... verkar inte helt vara min grejj. Jobbat från tisdag denna vecka. Började med jobba EM tis och ons. Behövde inte bry mig så mycket om sömn då, Så skulle man jobba hel dag igår. Lyckades somna kanske 3 på morgonen och det är jag ganska nöjd med.

Då tänkte man att nu ska jag få en bra sömn tills idag, men efter jobbet behövde jag lämna av polarens nycklar på krogen han jobbar. Blev fast där två timmar och drack några öl och snackade skit. När man väll kom hem ca 9, så var tanken direkt. Perfekt nu kommer man somna bra. Självklart somnade man innan 10 och lyckas med det otroligt irreterande konststycket att vakna kl 2, så nu sitter man här. Grindat igenom alla serier och filmer jag hade hemma som jag inte sett. Väntar på att få ner No heroics nu. Ser fram emot en skön huvudvärk kl 5 idag då man pressat kaffe tills man spyr och svorit över datorerna i några timmar. Allmänt så trivs jag dock ganska bra med att jobba. Gäller bara att man ska lyckas sova rätt nångång i livet.

Du har ju lyckats bra.. Har själv jobbat den här veckan.. Snittat 3½h sömn per natt i 4 dygn!!!. Kul liv man har...

Länk till kommentar

Vi kanske kan starta någon nattverksamhet, när du vant dig av med sömn du med d.v.s. Hm, hoppborg i Enskede? Funkis imo... och nej, man blir INTE psykotisk av att inte sova!!!!!!!!!!!!

Jag har tillgång till en källarlokal nära södra station där det finns 3 olika rum för t.ex sömlösa paranoida pokerspelare, mammor med 3-månadsgamla småmonster som bara vägrar somna och ett till rum till dom som faktiskt kan sova men blir störda av allt oväsen som alla andra orsakar.

Hyra sisådär 1000kr/12h.

Borde egentligen vara lite högre hyra men nu är det massa möbler, böcker och annat skräp som tar upp halva utrummet.......

Länk till kommentar

vf har ni för sömnproblem? hela jävla pf sover dåligt T:T

ni dricker väl för mycket kaffe eller nåt. själv har man ju inga problem att somna. somnar när jag vill, hur jag vill, och vaknar 10 timmar senare.

Kilonk.

Nice, mina sömna problem kan ha nått att göra med att jag så länge som jag kan komma ihåg alltid somnat till att se på en tvserie eller dylikt.

Nu ska man snart iväg till jobbet, skön historia från kunde inte sova (obv) även om jag bara sovit ca 2 tim natten innan. Gick på BF och kollade om man fick nån action kl ca 2. Får upp två games på 20 min, reggar mig till nya. bustar ena tidigt och när det är ca 7 min kvar på sista gamet så blir man astrött och då poppar ett till bord upp. WTF!? reggade jag mig till flera? Avreggar allt som är kvar. Vinner den jag har uppe och dubblar tidigt i den andra. Sen går ögonen ihopp och jag lyckas somna. tills polaren drog i gång en film på tvn och jag vaknar till. När jag vaknar har jag 650 kvar i sista turren och är HU :) två snabba dubblingar och sen lite kortflyt så hade man vunnit sista. Being SK... Eller WTf... var det jag som vann.. Aja var på Krippas konto världsriggen hade inte uppfattat att det var jag som lira.

Länk till kommentar

Helvetes jävla skiiiiiiiiiiiiiitpoker!!!

Har lirat sh turbo nu några dagar, och blir så sjuuuukt våldtagen! har spelat riktigt stabilt i några kvällar, men orkar inte vinna några händer.

Tog ETT ENDA JÄVLA SKOTT på en 500ing ikväll eftersom värdet var så osant bra. Bubblar såklart, med en sån här sköning. JAG KRÄKS PÅ SKITEN!!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

View Previous Next

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-79830215-50

played at "Orlando" for USD TC from 2008-10-28 18:27 until 2008-10-28 18:28

Seat 2: mpa77 ($4,030 in chips)

Seat 5: Incroyab ($1,800 in chips)

Seat 8: Pluttens_Dad ($1,670 in chips)

ANTES/BLINDS

Pluttens_Dad posts small blind ($150), mpa77 posts big blind ($300).

PRE-FLOP

Incroyab calls $300, Pluttens_Dad bets $750, mpa77 bets $3,730 and is all-in, Incroyab folds, Pluttens_Dad calls $770 and is all-in.

FLOP [board cards: 7 of Spades,Jack of Hearts,5 of Hearts ]

TURN [board cards: 7 of Spades,Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Clubs ]

RIVER [board cards: 7 of Spades,Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Clubs,8 of Hearts ]

SHOWDOWN

mpa77 shows [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

Pluttens_Dad shows [ Ace of Diamonds,Ace of Spades ]

mpa77 wins $2,360, mpa77 wins $3,640.

SUMMARY

Dealer: Incroyab

Pot: $6,000

mpa77, bets $4,030, collects $6,000, net $1,970

Incroyab, loses $300

Pluttens_Dad, loses $1,670

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

/SK

Länk till kommentar

vad kommer ditt citat ifrån? faan va jag känner igen det där... säg!
"Supportern

DJURGÅRN, sa killen. Hade han sagt Gnaget. Man fattar ju om en kille säger Gnaget. Till och med IFK eller Hagalund eller Sumpan. Eller Älvsjö eller nåt annat insnöat lag i Tumba. Men Djurgårn. Vi snacka bara lite löst. Vi snacka om gäng som vi tyckte skulle få finnas. Lag som vi kände för. Jag hade halv pott sagt Reimers. Fast man känner ju mer för Hammarby. Hade jag sagt Reimers hade killen vissnat. Och så säger han Djurgårn. Jag vart förbannad. Ja först vart jag inte förbannad. Jag tänkte att killen fattar väl inte bättre. Men sen sa han att jag var lokalpatriot. Han mena på att bara för att en annan var från trakterna så höll man på Hammarby. Att jag i själva verket inte hajade fotboll. Men du har ju själv sagt Djurgårn, sa jag. Va då, sa killen. Du sa ju själv Djurgårn. Och nu snackar du om att haja fotboll. För det första snackar vi inte om fotboll. Vi talar om LAG. Lag som är roliga bara för att dom finns. Har du som kil kutat i gräset vid Blockhusudden? Nä, sa killen. Det har jag heller aldrig trott, sa jag. Snacka inte om lokalpatriotism. Jag kunde lika bra ha sagt Reimers, sa jag åt killen. Reimers, sa killen. Ja just det. Mulle och Masse. Dra inte in Djurgårn i det här. Är det nåt fel på Djurgårn, sa killen. Fel och fel. Det är inge fel på Djurgårn. Vi snackar inte om Djurgårn. Vi talade om fotbollslag som vi kände för. Ja och då sa jag Djurgårn, sa killen. Ja och det passar inte mej, sa jag. Då börja han igen. Likadant. Du är lokalpatriot. Det är väl inge med Hammarby. Vad är det för bra med Hammarby. Killen börja mena på. Det är inge med Hammarby, sa jag. Vi snackar inte om, om det är någe med Hammarby. Vi talar om kvalitet. Vi talar om lag som får finnas. Som man inte blir förbannad på bara man hör namnet. Säg Karlberg, sa jag. Eller vad fan som helst. Men inte Djurgårn. Det finns väl många som håller på Djurgårn. Det är klart att det finns många som håller på Djurgårn, sa jag. Vi snackar inte om det. Du sa ju Hammarby och så sa jag Djurgårn. Är inte det samma sak. Samma sak. Nää, det är det förbanne mej inte, sa jag. Jag sa Hammarby och det står jag för. Kom inte med Djurgårn. Jag var färdig att nita killen. Du förstår. Sen sa han nånting om att han i alla fall höll på Djurgårn och så pös han med sin spårvagn. Där stod jag ursinnig. Jag va så lack så jag kunde inte åka trick ens en gång. Då hade jag mördat kondisen. Dom blårandiga! Dra åt helvete."

(utdrag ur Supportern av SLAS)

Länk till kommentar