Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag söker ett mjukvaruprogram som kan översätta svensk skrift till tyska , spanska, franska och viss mån till engelska, men som jag har ganska bra kontroll över, så det behövs inte.

Någon som kan tipsa mig var jag kan köpa ett sådant

(...vill ej ha tips om ex. internettolken, eller typ googles...utan vill köpa ett prisvärt program )

Tacksam för hjälp

Postad
Finns väl inte så mycket vettigt med översättning från svenska? Systran verkar erbjuda svenska-engelska.

Det är framför allt från svenska till tyska som behövs, så visst finnns det mycket vettigt med svenska :-)

Ska kolla upp länken och se om de har b la svenska - tyska

Tack i alla fall.

Postad
Hur mycket då? Återkom gärna med en lista med alla dessa mängder av program som erbjuder maskinöversättning från svenska :)

Blev nog en missuppfattningen här, trodde du menade först att det inte finns något vettigt med svenska som gör mödan värt att översätta till andra språk ;-) ...och jag skrev absolut inte "mängder" :-) Jag skrev bara att svenska är vettig :-)

Jag vet att det ska finnas ett översättings program ( maskin översättning som du nämner ) som ett svenskt företag har utvecklat, översättningen skulle vara på b la affärsengelska - Det var i våras jag så det företaget på nätet - då var jag inte ett dugg intresserad, men nu när jag ska ha ta i det programet hittar jag inte det företaget, kommer inte ihåg namnet , som både sålde och gjorde manuella översättningar på beställning ett flertal språk.

Jag har sökt med "ljus och lykta" efter det företaget nätet - Har du en "misstanke" om vilket förtag jag kan mena ?! I så fall är jag tacksam om du vet.

Mvh

Postad
Blev nog en missuppfattningen här

Äsch, jag har ju verkligen ingen aning jag heller, jag har bara fått uppfattningen att området är ganska mycket under utveckling och att det finns ont om vettiga översättningsprogram för svenska. Vet inte om t ex den här sidan kan ge dig nåt (under länktips) att gå vidare med. Du kan ju alltid maila någon hjälpsam datalingvist som kanske kan tipsa dig.