Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Undrar ifall någon här kan bekräfta följande: I Danmark är det både var företaget är registrerat och var licensen är utfärdad som avgör huruvida en pokersite är skattefri eller intel. I Sverige är det endast var företaget är registrerat som avgör frågan (sägs det)

Postad
Undrar ifall någon här kan bekräfta följande: I Danmark är det både var företaget är registrerat och var licensen är utfärdad som avgör huruvida en pokersite är skattefri eller intel. I Sverige är det endast var företaget är registrerat som avgör frågan (sägs det)

Läste för nån vecka sedan att det var där servrarna stod som var avgörande om det var skattefritt eller inte i Sverige.

Postad
Läste för nån vecka sedan att det var där servrarna stod som var avgörande om det var skattefritt eller inte i Sverige.

mmm, frågan var ju bara vad dom menade: tex var sajt-servern står(tex betsson.com) och vilken lag den lyder under

...eller menar dom själva servrarna var spelet sker(vilka ju säkert är många o inte nödvändigtvis på samma ställe heller)

Postad

Du skall inte tro vad tidningarna skriver - det står tvärt om på skatteverkets hemsida.

Postad
Du skall inte tro vad tidningarna skriver - det står tvärt om på skatteverkets hemsida.

Var nog lite längre än en vecka sedan och jag hade missat detta inlägg:

de verkar ha strykit den senaste dumheten om servrar i alla fall.

Nu är det en blandning av bolagets hemvist och licens...

Postad

Observera att jag undrar ifall lagarna i Sverige och Danmark är olika... Det är det originalfrågan handlar om. Jag har hört att i Danmark så är folk överens om att det är både licensen och var spelsajten är registrerad som är det viktiga. Men i Sverige är det inte så?