roitto Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 När jag söker på nätet efter ett mer detaljerat förslag på starthänder i NL Hold'em shorthanded, så hittar jag bara charts för FL shorthanded. Någon som kan tipsa om sidor med bra detaljerade förslag på preflop action i NL shorthanded? Citera
AdslVerbe Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Ungefär samma skulla jag tro och tycka. Något bredare i NL möjligen. Tror skillnaderna borde vara större i FR än SH. Citera
rjonsson Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 cardrunners har ett starthandschart för 6-handed NL. Dom har gjort en serie för lowstakes med videos och starthandstabell. Citera
QuantumSatis Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Ungefär samma skulla jag tro och tycka. Något bredare i NL möjligen. Tror skillnaderna borde vara större i FR än SH. Dessutom påverkas preflopspelet i NL mer av omständigheter, så som motståndare, position, stackdjup osv. Citera
roitto Postad 27 December , 2007 Författare Rapport Postad 27 December , 2007 cardrunners har ett starthandschart för 6-handed NL.Dom har gjort en serie för lowstakes med videos och starthandstabell. De kostade ju pengar. Är en snål j***l. Citera
roitto Postad 27 December , 2007 Författare Rapport Postad 27 December , 2007 Ungefär samma skulla jag tro och tycka. Något bredare i NL möjligen. Tror skillnaderna borde vara större i FR än SH. Borde vara vissa skillnader dock. T ex på ett fiskigt bord där 2 pers har synat en raise, så borde det vara rätt att gå in med vissa suited connectors i NL, vilket det sällan är i FL. Citera
roitto Postad 27 December , 2007 Författare Rapport Postad 27 December , 2007 Dessutom påverkas preflopspelet i NL mer av omständigheter, så som motståndare, position, stackdjup osv. Men det borde finnas spelteoretiskt hyfsat oexploaterbara starthandsrekommendationer, som sedan kan justeras för att exploatera tightrövar och slaskare. Citera
heltok Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Men det borde finnas spelteoretiskt hyfsat oexploaterbara starthandsrekommendationer, som sedan kan justeras för att exploatera tightrövar och slaskare. finns ja, men vi är många år från att närma oss en uppskattning på hur den ska se ut. Citera
roitto Postad 27 December , 2007 Författare Rapport Postad 27 December , 2007 finns ja, men vi är många år från att närma oss en uppskattning på hur den ska se ut. Jo, jag har förstått att det är rätt så svettigt att få till matematiken så fort man ska räkna på något mer avancerat än HU. Men det borde iaf gå att approximera något med hjälp av ärkemånga simulationer. Citera
QuantumSatis Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Men det borde finnas spelteoretiskt hyfsat oexploaterbara starthandsrekommendationer, som sedan kan justeras för att exploatera tightrövar och slaskare. Ja, jag håller med om det och som Adsl skrev är det väl inte alltför olikt FL, särskilt om man är först in. Citera
heltok Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Jo, jag har förstått att det är rätt så svettigt att få till matematiken så fort man ska räkna på något mer avancerat än HU. Men det borde iaf gå att approximera något med hjälp av ärkemånga simulationer. ja, låt dagens alla datorer räkna på det tills sista atomen i universum har brytits ner så kanske vi kan börja närma oss det lite halvt iaf. Citera
AdslVerbe Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Borde vara vissa skillnader dock. T ex på ett fiskigt bord där 2 pers har synat en raise, så borde det vara rätt att gå in med vissa suited connectors i NL, vilket det sällan är i FL. Precis, just därför lite "bredare" starthandskrav i NL. Men som sagt, oftast är det ju omständigheterna på varje bord om avgör. Citera
DinJävlaKyckling Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Känns väl ganska ointressant att veta den optimala starthandstabellen eftersom man ändå sitter och exploaterar typ varje hand. edit: eller tänker jag fel? jag vill se i framtiden när typ alla sitter och spelar perfekt poker och en winrate på 0.1bb/100 är riktigt bra Citera
loser Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Phil Gordon har några på sin hemsida (varav en för shorthanded) http://www.philnolimits.com/handguides.php /loser Citera
roitto Postad 28 December , 2007 Författare Rapport Postad 28 December , 2007 Phil Gordon har några på sin hemsida (varav en för shorthanded) http://www.philnolimits.com/handguides.php /loser Den va najs! Tack! Vet du om han gör reraise med alla i de röda fälten om någon annan redan höjt? Citera
heltok Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 Phil Gordon har några på sin hemsida (varav en för shorthanded) http://www.philnolimits.com/handguides.php /loser lol... nit deluxe. Citera
roitto Postad 28 December , 2007 Författare Rapport Postad 28 December , 2007 Känns väl ganska ointressant att veta den optimala starthandstabellen eftersom man ändå sitter och exploaterar typ varje hand. edit: eller tänker jag fel? jag vill se i framtiden när typ alla sitter och spelar perfekt poker och en winrate på 0.1bb/100 är riktigt bra Förutom detta, så tror jag att en vilka händer som ingår i en spelteoretiskt oexploaterbar strategi är beroende av strategin efter floppen. Så det kanske teoretiskt sett finns mer än en uppsättning oexploaterbara spelstrategier, eftersom poker är ett så pass komplext problem. Citera
Dead-Inside Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 Känns väl ganska ointressant att veta den optimala starthandstabellen eftersom man ändå sitter och exploaterar typ varje hand. edit: eller tänker jag fel? jag vill se i framtiden när typ alla sitter och spelar perfekt poker och en winrate på 0.1bb/100 är riktigt bra Jo tabellspel är riktigt kasst i NL Holdem faktiskt. Funkar skitbra på microstakes dock, FI har ju ingen direkt "range" utan synar med allt möjligt etc. Citera
heltok Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 levlar ni eller tror ni på det ni skriver? Citera
Robotlasse Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 Ungefär så här spelar jag shorthanded när jag öppnar. Alltid med höjning. Lilla mörken: 22+, alla suiteds, A5+, K9+, Q9+, J8+, T8+, 98+. Knapp: 22+, alla suiteds, A5+, K9+, Q9+, J8+, T8+, 98+. Knapp+1: 22+, A2s+, K6s+, Q8s+, J8s+, T7s+, 97s+, 86s+, 75s, 64s, 54s, A9, KJo, QJ, JT. Knapp+2: 22, A2s, K9s, QTs, J9s, T8s, 97s, 87s, 76s, 65s, 54s, AJ, KQ Knapp+3: 22, A8s, KJs, QTs, JTs, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, AJ, KQ Funkar rätt bra shorthanded på 5-10 och 10-20 Citera
brut Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 De flesta skulle behöva spela(och då iprincip alltid höja) kanske ca 3-5 gånger oftare. Spelar du först in ex ca 120 komb så börja med 500 istället. Så startar du i alla fall rätt. Citera
roitto Postad 28 December , 2007 Författare Rapport Postad 28 December , 2007 Ungefär så här spelar jag shorthanded när jag öppnar. Alltid med höjning. Lilla mörken: 22+, alla suiteds, A5+, K9+, Q9+, J8+, T8+, 98+. Knapp: 22+, alla suiteds, A5+, K9+, Q9+, J8+, T8+, 98+. Knapp+1: 22+, A2s+, K6s+, Q8s+, J8s+, T7s+, 97s+, 86s+, 75s, 64s, 54s, A9, KJo, QJ, JT. Knapp+2: 22, A2s, K9s, QTs, J9s, T8s, 97s, 87s, 76s, 65s, 54s, AJ, KQ Knapp+3: 22, A8s, KJs, QTs, JTs, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, AJ, KQ Funkar rätt bra shorthanded på 5-10 och 10-20 Wow, ser rätt LAG ut, även för SH - men också väldigt roligt att spela. Hur många % av alla händer spelar du? Varför så många halvkassa suited? Citera
roitto Postad 28 December , 2007 Författare Rapport Postad 28 December , 2007 lol... nit deluxe. Kom igen då, heltok, ge oss ditt förslag istället. Citera
vetgirig Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 lol... nit deluxe. För nybörjare som söker starthandstabeller så är det bra att börja spela TAG. Citera
struve Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 lol... nit deluxe. Nu har jag precis vaknat så jag är väl trögare än vanligt jag har i alla fall väldigt svårt att tolka vad du menar med ditt svar. Men jag gissar på att du inte håller med Phil Gordon. Vad är störtsta svagheterna i hans starhandtabell tycker du då? Citera
Recommended Posts